شمانیوز
شما نیوز

بیمه آسماری/

همه آنچه که باید درباره بیمه حوادث دانش‌آموزی بدانید

دانش آموزان به دلیل هیجانات، انرژی، شور و شوقی که دارند، یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند؛ به همین دلیل بیمه حوادث دانش آموزی در ایران اجباری است. تا درصورتی‌که دانش آموز در خارج یا داخل مدرسه با حوادثی روبه‌رو شد، بتوان هزینه‌های درمانی و پزشکی او را پرداخت و جبران کرد. بیمه حوادث دانش‌آموزی چیست؟ شامل چه پوشش‌های درمانی می‌شود؟ در این مقاله همراه آسماری باشید تا بیمه حوادث دانش‌آموزی از نظر هزینه، پوشش‌های بیمه‌ای، سقف تعهدات بیمه و سایر موضوعات مرتبط با این نوع بیمه را به‌طور کامل بررسی ‌کنیم.

همه آنچه که باید درباره بیمه حوادث دانش‌آموزی بدانید

به گزارش شمانیوز: بیمه حوادث دانش‌آموزی مختص دانش‌آموزان بوده و به منظور پوشش هزینه‌های درمانی و پزشکی است. بیمه حوادث دانش‌آموزی از اول مهر تا شهریور ماه اعتبار دارد. آموزش و پرورش برای بیمه حوادث دانش‌آموزی با یکی از شرکت‌های بیمه‌ای قرارداد منعقد می‌کند؛ مبنای پوشش بیمه شدگان لیستی از اسامی دانش‌آموزان است که آموزش و پرورش در اختیار شرکت بیمه قرار می‌دهد.

دانش‌آموزان بعد از اینکه بیمه حوادث دانش‌آموزی خود را پرداخت کنند در ۲۴ ساعت شبانه روز هم در داخل مدرسه و هم بیرون از مدرسه تحت پوشش بیمه حوادث هستند. چنانچه برای دانش‌آموز در طول مدت سال تحصیلی بیرون یا داخل مدرسه حوادثی رخ دهد برای جبران هزینه‌های درمانی خود می‌تواند از بیمه حوادث دانش‌آموزی استفاده کند. البته برای اینکه در مواقع ضروری سریع‌تر بتوانید مراحل درمانی را برای فرزند خود شروع کنید بهتر است که از همان ابتدای سال بهترین بیمه تکمیلی انفرادی یا بیمه تکمیلی خانواده را برای پوشش حداکثری هزینه‌های درمانی تهیه کنید.

بیمه تکمیلی گروهی

هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی چقدر است؟ با ۱۰ هزار تومان یکسال تحت پوشش بیمه باشید!

حق بیمه دانش‌آموزی هر سال طبق ضریب خسارت سال گذشته، تعرفه‌های خدمات درمانی و پزشکی و سقف تعهداتی که بیمه دارد، تعیین می‌شود. بیمه حوادث دانش‌آموزی اجباری است و حق بیمه هر سال توسط مدرسه یا والدین تقبل می‌شود و مبلغ آن برای سال تحصیلی ۱۴۰۰، ۱۰هزار تومان است. بهتر است که بدانید هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان شهری و روستای یکسان است. همچنین دانش‌آموزانی که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا فرزندان شاهد  هستند از پرداخت بیمه حوادث دانش‌آموزی معاف‌اند.

گاهی هزینه‌های درمانی و پزشکی دانش‌آموزان بسیار بالا است. به همین دلیل ضروری است که در هر صورتی علاوه‌بر بیمه پایه، آن‌ها را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دهیم. مهم‌ترین مزایای بیمه تکمیلی شامل خدماتی از جمله بستری و جراحی عمومی، جراحی‌های تخصصی، پاراکلینیکی، رفع عیوب انکساری دو چشم، آمبولانس، سمعک، ویزیت و دارو است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بیمه تکمیلی شامل چه مواردی می‌شود را مطالعه و نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

پوشش بیمه حوادث دانش آموزی

پوشش‌های بیمه حوادث بیمه دانش‌آموز شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه حوادث دانش‌آموزی ۳ پوشش مهم دارد که ممکن است بسیاری از والدین از آن مطلع نباشند. بیمه حوادث شامل فوت، ازکارافتادگی و نقص عضو است که می‌توانید برای این سه پوشش از بیمه غرامت دریافت کنید. البته اگر دانش‌آموز شما تحت پوشش بیمه تکمیلی باشد از شرکت بیمه تکمیلی مورد نظر نیز می‌توانید هزینه‌های درمانی و پزشکی فرزند خود را دریافت کنید.

۱٫      پوشش فوت بیمه حوادث دانش‌آموزی؛ پرداخت غرامت حتی برای حوادث بیرون از مدرسه!

چنانچه دانش‌آموزی در هر ساعت از شبانه روز بر اثر حوادثی فوت کند شرکت بیمه موظف است غرامت فوت را به خانواده او پرداخت کند. به‌طور مثال غرامت فوت بیمه حوادث دانش آموزی در سال ۱۳۹۹ حدوداً ۱۰ میلیون تومان بوده است.

۲٫      پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی بیمه حوادث دانش‌آموزی

درصورتی‌که دانش‌آموز در طول سال تحصیلی و در مدت قرارداد در اثر حوادثی دچار نقص عضو یا ازکارافتادگی شود، شرکت بیمه متعهد است که طبق قرارداد بیمه حوادث دانش آموزی غرامت او را تا ۱۵۰ میلیون تومان به خانواده‌اش پرداخت کند.

۳٫      پرداخت هزینه‌های پزشکی؛ ملاک محاسبه هزینه‌های درمانی تعرفه وزارت بهداشت است!

اگر دانش‌آموزی در اثر حادثه‌ای نیاز به استفاده از خدمات پزشکی و درمانی داشته باشد هزینه‌های پزشکی و درمانی او تحت پوشش بیمه خواهد. برای مثال سقف غرامت درمان سرپایی بیمه حوادث دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۶ میلیون تومان تعیین شده است. ملاک محاسبه هزینه‌های درمانی دانش‌آموز، تعرفه وزارت بهداشت و درمان کشور است.

آموزش و پرورش طبق قراردادی با شرکت بیمه به‌صورت گروهی دانش‌آموزان را بیمه می‌کند؛ طبق آنچه که در مفاد قرارداد آمده است شرکت بیمه موظف خواهد بود که غرامت‌ها را به‌صورت کامل بپردازد. بیمه تکمیلی گروهی فقط مختص دانش‌آموزان نیست؛ اگر حداقل ۱۵ نفر از کارکنان هر سازمان و شرکتی برای بیمه تکمیلی گروهی ثبت نام کنند شرکت مورد نظر می‌تواند با تهیه بیمه نامه تکمیلی، به‌صورت گروهی همه افراد سازمان را بیمه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعهدات شرکت بیمه آسماری در طرح بیمه تکمیلی گروهی، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله منظور از تعهدات در بیمه درمان گروهی چیست را مطالعه کنید.

بیمه حوادث دانش‌آموزی تا چه مبلغی را پرداخت می‌کند؟

شرکت بیمه بر اساس قراردادی که با آموزش و پرورش دارد هزینه‌های درمانی را به دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث پرداخت می‌کند. میزان مبلغ غرامت، بستگی به نوع حادثه دارد. برخی از مبالغی که شرکت بیمه به دانش‌آموز تحت عنوان بیمه حوادث دانش‌آموزی می‌پردازد در جدول زیر آمده است:

ردیف نوع حادثه سقف پرداختی غرامت بیمه حوادث دانش آموزی
۱ کمک هزینه خرید ۲۰۰ سمعک در کل کشور برای هر دانش آموز ۲ میلیون تومان
۲ جبران ۱۰ غرامت فوت خارج از مدرسه به ازای هر دانش آموز ۱۰ میلیون تومان
۳ هزینه خرید یا پیوند کلیه ۳ میلیون تومان
۴ هزینه درمان سرپایی ناشی هر حادثه ۶ میلیون تومان
۵ غرامت فوت ۱۰ میلیون تومان
۶ غرامت نقص عضو ناشی از حادثه ۱۵۰ میلیون تومان
۷ هزینه عمل جراحی مازاد بر سهم بیمه پایه ۲ میلیون تومان
۸ کمک هزینه کاشت حلزون برای ۱۰۰ نفر و برای هر دانش آموز ۱۰ میلیون تومان
۹ هزینه درمانی سرپایی ناشی از حادثه ۱۰ میلیون تومان
۱۰ کمک هزینه درمان ناشی از حوادث برای ۴۰ نفر در سراسر کشور و برای هر دانش آموز ۵۰ میلیون تومان
۱۱ پرداخت دیه برای ۵ نفر
۱۲ جبران غرامت نقص عضو ناشی از حادثه با رای مراجع ذی صلاح تا حد دیه کامل

جبران هزینه‌های درمانی با بیمه حوادث دانش آموزی

مزیت بیمه حواث دانش آموزی چیست؟ بیمه حوادث دانش آموزی ۱ سال اعتبار دارد!

ضروری است که والدین در خصوص بیمه حوادث دانش‌آموزی از مواردی که در زیر شرح می‌دهیم آگاهی داشته باشند:

  • بیمه حوادث دانش‌آموزی ۱ سال اعتبار دارد. به همین دلیل چنانچه در طول تعطیلات تابستان دانش‌آموز با حادثه‌ای مواجه شد، والدین می‌توانند از بیمه حوادث دانش‌آموزی برای جبران هزینه‌های درمانی فرزند خود استفاده کنند.
  • بیمه حوادث دانش‌آموزی حوادث داخل و بیرون از مدرسه را شامل می‌شود. چنانچه در طول سال تحصیلی برای دانش‌آموز حوادثی رخ داد از بیمه حوادث دانش‌آموزی می‌توانید استفاده کنید.
  • چنانچه برای دانش‌آموزی در مدرسه حادثه‌ای اتفاق بیافتد و شخصی نیز مقصر حادثه شناخته شود، والدین دانش‌آموز می‌توانند هم از بیمه غرامت بگیرند و هم از شخص خاطی شکایت کرده و غرامت دریافت کنند.

با بیمه تکمیلی آسماری هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهید!

در این مقاله بیمه حوادث دانش‌آموزی را به‌طور کامل بررسی کردیم. بیمه حوادث دانش‌آموزی اجباری است و هزینه آن توسط مدرسه یا والدین تقبل می‌شود. اعتبار بیمه حوادث دانش‌آموزی ۱ سال است و چنانچه حتی در طول سال تحصیلی حوادثی برای فرزندتان رخ داد از بیمه دانش‌آموزی او برای جبران برخی از هزینه‌های درمانی و پزشکی استفاده کنید.

بیمه حوادث دانش‌آموزی تا سقف محدودی غرامت می‌پردازد و به این خاطر نمی‌توان آسوده خاطر بود که در صورت بروز هر حادثه‌ای بتوان هزینه‌های پزشکی را کاملاً جبران کرد. حادثه خبر نمی‌کند، به همین دلیل اگر می‌خواهید از تحمیل هزینه‌های پزشکی در آینده پیشگیری کنید، برای خود و خانواده‌تان بیمه درمان تکمیلی تهیه کنید. آسماری بهترین ارائه‌دهنده انواع بیمه درمان تکمیلی انفرادی و خانواده است. چنانچه در خصوص تهیه بیمه تکمیلی سوال یا نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان مجرب بیمه آسماری به شماره تلفن ۴۳۴۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied