شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

رفع همپوشانی ها و استقرار راهنماهای بالینی با هماهنگی سازمان های بیمه گر قابل انجام است

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تنظیم آئین نامه ای برای رفع همپوشانی ها با همکاری سه سازمان بزرگ ارائه دهنده بیمه درمان در کشور خبر داد و گفت: وحدت رویه در خرید راهبردی و استقرار راهنمای بالینی و بسیاری زمینه های دیگر با هماهنگی بین هرسه مجموعه قابل انجام است.

رفع همپوشانی ها و استقرار راهنماهای بالینی با هماهنگی سازمان های بیمه گر قابل انجام است

به گزارش شمانیوز: دکتر سید تقی نوربخش در جلسه ای با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح که به منظور امضای تفاهم نامه در راستای رفع همپوشانی های بیمه ای برگزار شد، اظهار داشت: هماهنگی و هم افزایی بین سازمانهای بیمه گر منجر به نگاه مشترک به مسائل حوزه درمان کشور شده و از زمان شروع طرح تحول سلامت تا کنون چنین سطحی از همکاری وجود نداشته است.

دکتر نوربخش افزود: استفاده بهینه از منابع و بهره برداری از فن آوری اطلاعات به عنوان زیرساخت کنترل منابع فرصتی است که باید از آن استفاده کنیم و از منابع موجود در نظام سلامت بهترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه جلسه مشترک مدیران عامل سه سازمان اصلی ارائه دهند بیمه درمانی در کشور به منظور تبادل نظر و امضای تفاهم نامه درباره استحقاق درمان و رفع همپوشانی ها برگزار شده است، ادامه داد: همپوشانی در ارائه خدمات سازمان های بیمه گر درمانی منجر به ایجاد برخی فرارهای بیمه ای و هزینه های القایی می شود که این مسائل هزینه های غیرضروری برای نظام سلامت ایجاد می کند.

دکتر نوربخش در ادامه با اشاره به استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: این سامانه از ابتدای سال ۹۶ در تمامی مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به بهره برداری رسید و خدمات درمانی بدون استفاده از دفترچه های کاغذی ارائه می شود.

وی افزود: زیرساخت های لازم برای نسخه الکترونیک فراهم شده است و اقدامات سازمان تامین اجتماعی نشان داد که این کار شدنی است و با همکاری سایر اجزای نظام سلامت قابل توسعه در کل کشور است.

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این جلسه گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال ٩٧ کل کشور ظرفیتهایی برای رفع همپوشانی و استقرار سامانه استحقاق درمان بوجود آمده است که این کار را با همکاری سایر سازمانهای بیمه گر دنبال می کنیم.

وی افزود: برای تحقق اهداف مقرر در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ٩٧ کشور هماهنگی بین بخشی در این باره شکل گرفته است و اختیارات مقرر در قانون بودجه کل کشور را بین سازمان های بیمه گر تسهیم می کنیم تا با وحدت نگاه در سازمان های بیمه گر این قانون به بهترین نحو ممکن به مرحله اجرا برسد.

دکتر حمیدرضا غفاری، مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز در این جلسه گفت: در استفاده از فن آوری اطلاعات کاستی هایی داریم که امیدواریم بتوانیم به سرعت جبران کنیم و ارتباط عمیقی بین هر سه مجموعه دنبال کنیم و قدر فرصت فراهم شده را بدانیم.

وی افزود: خرید راهبردی و پیاده سازی راهنماهای بالینی از مسائل مهمی است که می تواند زمینه مناسبی برای همکاری سازمان های بیمه گر درمانی باشد.

دکتر غفاری امضای تفاهم نامه بین سازمان های بیمه گر درمان را اقدام مهمی برای رفع مشکلات و ارتقاء خدمات ارزیابی کرد و گفت: این تفاهم نامه به منظور افزایش هماهنگی و هم راستایی سازمانهای بیمه گر تنظیم شده است.

علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تأمین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه به بیان گزارشی از توسعه سامانه نسخه الکترونیک پرداخت.

وی با بیان اینکه پروژه نسخه الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۵ آغاز شد، اظهار داشت: این سامانه از ابتدای سال ٩٦ در تمامی در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی با موفقیت مستقر شد و تا کنون بیش از ۷۰ میلیون نسخه الکترونیکی در این سامانه صادر شده است.

معیری افزود: از سال ٩٦ در حال توسعه سامانه به مراکز طرف قرارداد هستیم و در حال حاضر این سامانه در مراکز درمانی طرف قرارداد ٩ استان قابل بهره برداری است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied