شمانیوز
شما نیوز

کمک سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان بدهکار

ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی از شرکای این سازمان کارفرمایان هستند که ماهانه مبلغی تحت عنوان حق بیمه برای کارگران کارگاه خود پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی مشکلاتی برای کارفرمایان ایجاد کرده است.

کمک سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان بدهکار
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه در کنار بخشودگی جرائم، در راستای ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید و تسهیل در امر تولید، کمیته‌های متعددی تشکیل می‌شود که درخواست‌های کارفرمایان دریافت و بررسی می‌شود و چنانچه نیاز به کمک داشته باشند، مساعدت‌های لازم با آن‌ها به عمل می‌آید، گفت: در کمیته‌های بحران نیز مساعدت‌های خاص لحاظ می‌شود.
کمک سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان بدهکار ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به اینکه یکی از شرکای این سازمان کارفرمایان هستند که ماهانه مبلغی تحت عنوان حق بیمه برای کارگران کارگاه خود پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی مشکلاتی برای کارفرمایان ایجاد کرده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری هوشمندانه سال جاری را به عنوان "رونق تولید" نامگذاری کردند و همه دستگاه‌ها مکلف هستند برای تحقق این شعار کمک کنند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود پیدا کند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با بیان اینکه تامین اجتماعی نیز می‌تواند در این برنامه اثرگذار باشد، گفت: تسهیلاتی از جمله بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب در دوره تحریم و فشار‌های اقتصادی که از دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، به اجرا درآمده است.
حیدری ادامه داد: کارگاه‌های بحران‌زده‌ای داشتیم که بدهی‌هایی برای آن‌ها تولید شده بود و تصمیم گرفتیم بدهی‌های تا پیش از ۲۹ اسفند ماه سال ١٣٩٥ را مشمول بخشودگی جرائم کنیم که این مهلت تا ۱۰ تیر ماه سال ١٣٩٧ نیز تمدید شد تا کارفرمایان بتوانند درخواست بدهند و به این ترتیب از پرداخت بخشی از جرائم بیمه‌ای خود معاف شوند و مابقی را تقسیط نمایند.
وی با بیان اینکه کارفرمایان خوش‌حساب افرادی هستند که قبلا حق بیمه خود را به صورت مرتب پرداخت می‌کردند، اما به صورت مقطعی دچار بحران شدند و آن هم به دلیل شرایطی بوده که خارج از اختیارشان بوده است، گفت: استقبال خوبی از این طرح به عمل آمد. میزان کل بدهی کارفرمایان در اداره کل غرب تهران بزرگ حدود ٣ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ادامه داد: از این میزان حدود یکهزار و ٣٠٠ میلیارد تومان را تعیین تکلیف کردیم. بیش از ۸ هزار متقاضی داشتیم و۱۸۰ میلیارد تومان با بررسی‌های انجام‌شده منتهی به بخشودگی شد. مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: دستورالعملی نیز صادر شده که بر مبنای آن اگر بدهی کارفرمایی نیز به مرحله قطعیت رسیده باشد و چنانچه یک سال از قطعیت بدهی‌شان نگذشته باشد، در صورت ارائه مدارک دال بر محق بودن کارفرما، این بدهی قابل رسیدگی خواهد بود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied