شمانیوز
شما نیوز

شرایط خرید بیمه سربازی در سال ۹۸

میزان/ رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید بیمه خدمت سربازی با داشتن دو شرط برای همه افراد مجاز است.

شرایط خرید بیمه سربازی در سال ۹۸

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از میزان؛ مهدی شکوری درباره جزییات خرید بیمه خدمت سربازی اظهار داشت: به موجب قانون کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مجاز هستند برای خرید سابقه بیمه سربازی درخواست بدهند.

شکوری با بیان اینکه برای خرید سابقه بیمه سربازی، دو شرط وجود دارد، ادامه داد: شرط اول این است که فرد متقاضی در زمان ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشد اعم از اینکه بیمه او اختیاری باشد یا اجباری.

وی در توضیح شرط دوم خرید سابقه بیمه سربازی افزود: فرد متقاضی قبل از آغاز دوره خدمت سربازی باید به مدت حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه داشتن این دو شرط الزامی است، تصریح کرد: اگر این دو شرط وجود داشته باشد فرد می‌تواند تقاضای خرید بیمه سربازی خود را ثبت کند.

وی ادامه داد: اگر سوابق بیمه‌ای فرد متقاضی جمع شده باشد و کارت پایان خدمت وی نیز مشکل نداشته باشد، با اولین مراجعه حضوری می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد.

شکوری افزود: در اولین مراجعه فرد و در صورت کامل بودن مدارک مبلغ خرید سابقه بیمه فرد محسابه و به فرد اعلام می‌شود.

وی درخصوص نحوه محاسبه مبلغ خرید سابقه بیمه سربازی اظهار داشت: میانگین دو سال آخر بیمه پردازی فرد برای محاسبه مبلغ پرداختی در نظر گرفته می‌شود. بدین ترتیب که دو سال آخر بیمه‌پردازی فرد جمع و تقسیم بر ۲۴ می‌شود. مبلغ به دست آمده در طول مدت خدمت سربازی فرد ضرب می‌شود که حاصل آن میزان پرداختی فرد را معین می‌کند.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی گفت: طبق آیین نامه نرخ بیمه‌پردازی سی درصد است که با تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، ۷ درصد توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود و ۲۳ درصد آن بر عهده دولت است.

شکوری درباره نحوه پرداخت مبلغ تعیین شده نیز بیان داشت: افراد هم به صورت یکجا و هم به صورت اقساط می‌توانند مبلغ تعیین شده را پرداخت کنند. حداکثر اقساط پرداختی نیز ۱۲ ماه خواهد بود.

رییس گروه فنی و احتساب سوابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این قانون برای حضور دواطلبانه در جبهه نیز هست، خاطرنشان کرد: اگر فرد متقاضی جانباز باشد و جانبازی وی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شده باشد، سهم ۷ درصدی فرد نیز برعهده سازمان‌های مسئول خواهد بود و سابقه بیمه فرد جانباز به صورت رایگان ثبت خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محسن علیخانی

    با سلام و تحیت ما که معافیت رهبری داریم میخایم بیمه بریزیم چه کار کنیم خودمان که معاف نشدیم معافمان کردن بیمه مون چی میشه ما هم به هر حال حقی داریم شاید دوست داشتیم بریم سربازی بیمه باید

  • سینا مردانی

    یعنی اگه کسی قبل سربازی بیمه نبوده نمیتونه بیمه سربازی را بخره؟

  • علی

    بدون کارت پایان خدمت مگه بیمه ریخته میشه قبل سربازی قبول نمیکنن
    درثانی یه فرد 19 ساله دو سال قبلش میشه 17 ساله مگه میشه اصلا
    همه بعد خدمت رفتن کار