شمانیوز
شما نیوز

صدرالحسینی در گفت‌وگو با شمانیوز:

دشمنان عراق با اتهام‌زنی به حشدالشعبی به دنبال تجزیه این کشور هستند

کارشناس مسائل عراق گفت: مثلث شوم عبری، عربی و غربی با اتهم‌زنی به حشدالشعبی می‌خواهد در عراق بحران ایجاد کند تا این کشور تجزیه شود و سپس نظم منطقه را تغییر دهد.

دشمنان عراق با اتهام‌زنی به حشدالشعبی به دنبال تجزیه این کشور هستند

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها سال‌هاست با هزینه سعودی‌ها تلاش می‌کنند تا ثبات و امنیت را در عراق متزلزل سازند، اظهار کرد: اما مثلث فتنه‌گر آمریکایی، صهیونیستی و سعودی مشروعیت، مقبولیت سیاسی و اقتدار نظامی کافی را برای تغییر حکومت‌های مردمی ندارد؛ لذا برای جبران این خلأ در پی ایجاد فتنه در کشورهای منطقه به‌ویژه عراق هستند تا از طریق این فتنه‌ها، نظم منطقه‌ای خاورمیانه را دستخوش تغییر و بحران سازند.

وی با اشاره به نیت شوم مثلث عبری، عربی و غربی برای مردم عراق گفت: این مثلث از طریق اتهام‌زنی به نیروهای حشدالشعبی می‌خواهد این‌گونه وانمود کند که این جریان مردمی در سیاست دخالت دارد تا گروه‌های شیعه را با یکدیگر درگیر کند و سپس به مطامع شومشان دست یابد.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: حشدالشعبی یک جریان مردمی است که در کنار سایر نیروهای نظامی عراق، موفق شده داعش را از پای درآورد و در ساختار قانونی عراق با رأی پارلمان پذیرفته شود.

صدرالحسینی با بیان اینکه حشدالشعبی به هیچ‌وجه فریب تنش‌آفرینی‌ها را نمی‌خورد، گفت: آمریکا و عربستان در مناطق مختلف عراق، گروه‌های آشوب را ایجاد کرده که بعثی‌ها عضو آن هستند و از این طریق تلاش می‌کنند با تحت فشار قرار دادن دولت، نیروهای امنیتی را هم از چشم مردم بیندازند.

وی در همین رابطه ادامه داد: اما حشدالشعبی توانسته خود را به عنوان یک جریان قانونی و وفادار به امنیت عراق تعریف کند و دشمن نتوانسته حشدالشعبی را از چشم ملت عراق بیندازد و دلیل آن هم این است که تاکنون فرمانی از سوی عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق مبنی بر ورود این جریان به مقابله با فتنه‌گران و مقابله با مردم صادر نشده است.

صدرالحسینی افزود: اما در نبود عادل عبدالمهدی مثلث شوم عبری، عربی و غربی نوک دشمنی شمشیرشان علیه حشدالشعبی بیرون زده شده و در این شرایط باید مردم و رسانه‌های عراقی مراقب باشند تا مبادا در دام فتنه‌ای بیفتند که تجزیه عراق را دنبال می‌کند. 

وی تأکید کرد: در سه روز گذشته داعش با حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی در کرکوک و الأنبار چندین نفر از نیروهای حشدالشعبی را به شهادت رسانده؛ لذا مشخص است که هدف از این اغتشاشات دلسوزی برای مردم نیست، بلکه تجزیه کشور و تاراج اموال ملی عراق است. پس برای اینکه عراق از شر داعش‌ها و صدامیان در امان بماند نیازمند حشدالشعبی است و نیز حشدالشعبی هم در این شرایط به حمایت مردمی و گروه‌های سیاسی عراق نیاز دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied