شمانیوز
شما نیوز

آمریکا موشک بالستیک می سازد

دولت آمریکا برای ساخت موشک جدید قاره پیمای خود قصد اجرای یک پروژه ۸۵ میلیارد دلاری را دارد.

آمریکا موشک بالستیک  می سازد

به گزارش شمانیوز و به نقل از مهر، وزارت دفاع آمریکا برای ساخت موشک قاره پیمای بالستیک جدیدی به جای موشک فعلی «مینوتمن ۳» یک برنامه ۸۵ میلیارد دلاری تدوین و برای انتخاب شرکت اجرا کننده، مناقصه اعلام کرده است.

شرکت بوئینگ از شرکت در این مناقصه امتناع کرده و یگانه شرکتی که در مناقصه باقی مانده، شرکت Northrop Grumman است.

روز جمعه شرکت بوئینگ تصمیم نهایی خود درباره عدم شرکت در مناقصه برای ساخت موشک قاره پیمای بالستیک جدید آمریکا را اعلام کرد. گفته می شود این شرکت در ماه ژوئیه امسال مسئله غیر عادلانه بودن رقابت برای به دست آوردن حق اجرای قرارداد مربوطه را مطرح کرده بود.

موشک ۲۰ متری و ۳۸ تنی مینوتمن۳ که از سوخت جامد استفاده می‌کند، بردی به میزان ۱۲ هزار کیلومتر دارد و می‌تواند به سرعت ۲۴هزار کیلومتر در ساعت یا ۲۳ ماخ (۲۳ برابر سرعت صوت در هوا) برسد.

مینوتمن ۳ یک موشک بالستیک قاره پیما سه مرحله ای است که در اصل برای مقابله هسته ای در طول جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده بود.

در حال حاضر، موشک مینوتمن ۳ تنها موشک زمینی بالستیک قاره پیمای ایالات متحده آمریکا است. ایالات متحده ۴۵۰ موشک از این نوع را در اختیار دارد که حداقل تا سال ۲۰۲۰ به کار خود ادامه خواهد داد. موشک  مینوتمن ۳ از سال ۱۹۷۰ در اختیار ارتش آمریکا است و تولید آن در اواخر سال ۱۹۷۸ متوقف شده است.
 


آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied