شمانیوز
شما نیوز

اسپر مدعی شد: به دنبال دفع خطر ایران در خاورمیانه هستیم

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه مدعی شد که این کشور به دنبال دفع خطر ایران در خاورمیانه است.

اسپر مدعی شد: به دنبال دفع خطر ایران در خاورمیانه هستیم

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : اسپر که در کنفرانس خبری با «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صحبت می‌کرد، مدعی شد که واشنگتن به دنبال نابودی کامل داعش و مقابله با چالش‌های ایران در منطقه است.

اسپر گفت که آمریکا به دنبال مقابله با هرگونه تهدیدی است که انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را تهدید می‌کند.

وزیر دفاع آمریکا درباره ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان نیز مدعی شد که وظیفه واشنگتن در افغانستان تامین امنیت این کشور و منطقه در مقابل هرگونه عملیات تروریستی است.

وی به موضوع اختلافات آمریکا با ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: «ترکیه همپیمان ما در ناتو بوده و به دنبال نزدیک کردن بیشتر آنها به این ائتلاف هستیم اما آنها را از برنامه تولید جنگنده‌های اف-35 خارج کرده‌ایم.»

اسپر همچنین از کنگره به دلیل تصویب قانون بودجه دفاعی سال 2020 تشکر کرد و از حمایت‌های هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنا از این قانون قدردانی کرد.

وزیر دفاع آمریکا به تشکیل واحد نیروی فضایی در وزارت دفاع آمریکا اشاره کرد و گفت: «تکیه ما به توانایی‌های فضایی به صورت چشمگیری رشد کرده و امروز فضای بیرونی خود به یک منطقه جنگی تبدیل شده و هم اکنون حفظ برتری آمریکا در این حیطه نیز به ماموریت نیروی فضایی آمریکا تبدیل شده است.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت که وی همچنان امیدوار است که آمریکا بتواند روابط دیپلماتیک با کره‌شمالی را از سر بگیرد.

وی گفت: «من همچنان امیدوار هستم که ما دوباره بتوانیم روند را از سر گرفته و در مسیر دیپلماتیک باقی بمانیم.»

«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا «محدوده زمانی برای گفت‌وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا معین شد، پایان امسال است». 

اسپر در ادامه سخنانش اشاره کرد: «در کنار حمایت از دیپلماسی ما باید این اطمینان را حاصل کنیم که در آمادگی کامل قرار داشته و در صورتی که همین امشب ضرورت داشته باشد آماده مبارزه و پیروز شدن باشیم.»

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied