شمانیوز
شما نیوز

جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری در قزاقستان با 100 سرنشین +عکس

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند؛ یک فروند هواپیمای مسافربری با ۱۰۰ سرنشین در جنوب شرق قزاقستان هنگام برخاستن دچار سانحه شد.

جزئیات سقوط هواپیمای مسافربری در قزاقستان با 100 سرنشین +عکس

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: منابع خبری روز جمعه گزارش دادند؛ یک فروند هواپیمای مسافربری با ۱۰۰ سرنشین در جنوب شرق قزاقستان هنگام برخاستن دچار سانحه شد.

این هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از باند فرودگاه شهر آلماتی در نزدیکی این فرودگاه به یک دیوار بتونی و ساختمانی کوچک برخورد کرد.

 

 

بنا به اعلام سازمان هواپیمایی قزاقستان، هواپیمای سانحه دیده متعلق به شرکت هوایی «بک ایر» این کشور است که از فرودگاه آلماتی عازم شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان بود.

این سازمان همچنین اعلام کرده است که تا کنون ۹ سرنشین این هواپیما کشته و ۹ نفر دیگر از جمله ۶ کودک نیز زخمی شدند.

 

 

تکمیلی1//

گفته می‌شود از ۱۰۰ سرنشین این هواپیما (شامل نودوپنج مسافر و پنج خدمه پرواز)، حداقل ۱۴ نفر جان باخته و ۳۵ نفر نیز مجروح شدند که از این میان حال ۲۲ نفر وخیم گزارش شده است.


تکمیلی2//

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هواپیمای این پرواز از مدل «فوکر 100» بوده که بر اثر برخورد به زمین و ساختمان، دو تکه شده است.

 

تکمیلی3//

همچنین مقامات قزاقستانی می‌گویند که حداقل ۶۰ سرنشین از این حادثه هوایی جان سالم به‌در برده‌اند.

 

تکمیلی4//

کمیته هواپیمایی کشوری قزاقستان نیز اعلام کرد تا مشخص نتایج تحقیقات درباره این سانحه هوایی، پرواز تمامی هواپیماهای مدل فوکر100 متوقف است.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied