شمانیوز
شما نیوز

تاوان سختی که آمریکا می‌دهد

به طور قطع شهادت سردار سلیمانی و دیگر یاران شهیدش، به ویژه آقای ابومهدی المهندس نقطه آغازی بر فراگیرتر شدن حرکت نیرو‌های مقاومت و مستضعفان جهان در برابرنظام سلطه خواهد بود و این شهادت‌ها به نیرو‌های مقاومت جان تازه‌ای خواهد بخشید.

تاوان سختی که آمریکا می‌دهد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: «عباس حاجی نجار» در واکنش به جنایت تروریستی آمریکا، در یادداشتی نوشت:

اقدام جنایتکارانه رژیم تروریستی حاکم بر امریکا در به شهادت رسانیدن سردار شهید سپاه اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در جریان یک سفر رسمی به عراق که به دعوت دولت این کشور صورت گرفته بود، بیانگر ماهیت تروریستی رژیم حاکم برکاخ سفید واقدامی برخلاف تمامی قواعد بین‌المللی است. این اقدام ترامپ در ادامه اقدام جنایتکارانه او در هفته گذشته در بمباران نیرو‌های مقاومت عراق که به شهید و مجروح شدن ده‌ها تن از فرماندهان و نیرو‌های حزب‌الله عراق انجامید، نشانگر آن است که ترامپ به رغم ادعای روز‌های آغازین ورود به کاخ سفید، از روند تحولات منطقه درس نگرفته و طبعاً باید هزینه بیشتری را نسبت به رؤسای جمهور گذشته امریکا به خاطر این حماقت بپردازد و این جنایت مقدمه‌ای برای اخراج خفت‌بار امریکا از منطقه خواهد بود.
سردار سلیمانی اگر چه به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا رسید و شهادتش به دست شقی‌ترین جنایتکاران جهان برای او توفیقی بود و روح مطهرش در جوار شهیدان اسلام از صدر تاکنون آرام گرفت، اما به طور قطع شهادت این سردار شهید اسلام و دیگر یاران شهیدش، به ویژه آقای ابومهدی المهندس ودیگر شهدای مقاومت نقطه آغازی بر فراگیرتر شدن حرکت نیرو‌های مقاومت ومستضعفان جهان در برابرنظام سلطه خواهد بود و این شهادت‌ها به نیرو‌های مقاومت جان تازه‌ای خواهد بخشید.
اقدام اخیر ترامپ در انتقام‌گیری از مقاومت را باید تلاش او در جبران شکست سیاست‌های امریکا در سال‌های اخیر از نیرو‌های مقاومت دانست. ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود یکی از اشتباهات رؤسای جمهور گذشته امریکا را دخالت در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) دانست واذعان کرد که امریکا به‌رغم هزینه کرد بیش از ۸ هزار میلیارد دلار و کشته و مجروح شدن بیش از ۵۰ هزار امریکایی، هیچ دستاوردی از این دخالت‌ها نداشته و ضمن تضعیف موقعیت امریکا، نفرت مردم این کشور‌ها علیه امریکایی‌ها را در پی داشته است و او به همین دلیل وعده داد که با باز گرداندن نیرو‌های امریکایی، اشتباهات گذشته را جبران کند..
اما آنچه در صحنه عمل متأثر از تداوم دخالت امریکایی‌ها در منطقه طی سه سال گذشته به وقوع پیوست که البته ناشی از روحیه استکباری و سلطه‌طلبی حاکمان کاخ سفید است، ترامپ نه تنها نتوانست اشتباهات گذشته را جبران کند بلکه با حماقت و ددمنشی‌هایی که تصویرگر واقعیت نظامیان امریکاست، با کشتن هزاران تن از غیرنظامیان در افغانستان و سوریه و عراق و... با شهادت سردار سلیمانی و بمباران اخیر نیرو‌های مقاومت که اصلی‌ترین نقش را در ازاله داعش از عراق داشتند، نشان داد که نه تنها از گذشته عبرت نگرفته، بلکه امریکا را وارد باتلاق جدیدی کرده که سرنوشت محتوم آن نهایتاً فرار ذلت بار امریکا از منطقه خواهد بود
در زمینه اقدام امریکایی‌ها چند نکته قابل ذکر است:
۱-بی شک شهادت سردار سلیمانی ودیگر شهدای مقاومت جوشش عزم واراده نیرو‌های مقاومت در سراسر جهان را درپی خواهد داشت و منشأ تحولی در جهان خواهد شد که کمترین آن تاوان سختی است که امریکایی‌ها باید برای این جنایت‌ها بپردازند.
۲-سردار سلیمانی نماد برجسته‌ای از فرماندهان بی شمار سپاه بود که طبعاً پس از او پرچم مقاومت را بردوش خواهند گرفت واز خون او هزاران سلیمانی نه تنها در ایران که اقصی نقاط جهان ظهور خواهند یافت.
۳- ترامپ با صدور دستور عملیات علیه سردار سلیمانی، نه تنها بزرگ‌ترین اشتباه استراتژیک دوران ریاست جمهوری خود را مرتکب شد بلکه مراکز و نیرو‌های امریکا در سراسر جهان در معرض تهدیدات درازمدتی قرار داد که خسارات آن برای امریکا غیرقابل جبران خواهد بود.
۴-در ماه‌های اخیر در پی درخشش نیرو‌های مقاومت در منطقه که شکست‌های متعدد صهیونیست‌ها وسعودی‌ها و دیگر متحدان امریکا در منطقه را در پی داشته است، اقبال به سمت گفتمان مقاومت افزایش و منجر به تثبیت موقعیت آن‌ها در کشور‌های منطقه گردیده است و این سبب نگرانی اصلی امریکایی‌ها و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر غربی و صهیونیستی گردیده و به همین دلیل امریکایی‌ها در ماه‌های اخیر با برهم زدن اوضاع عراق و لبنان، تلاش کردند مردم را در لبنان و عراق در مقابل این نیرو‌ها قرار داده و موقعیت آن‌ها را در کشورهای‌شان تضعیف وحتی نظام سیاسی در این کشور‌ها را برای رسیدن به هدف شوم‌شان متزلزل کنند. در این زمینه اگرچه هزینه‌های سنگینی را این اقدام امریکایی‌ها بر منطقه تحمیل کرده وحتی دامن زدن به اغتشاشات در ایران در آبان ماه نیز ناشی از این سناریو است، که البته ناکام ماندند، اقدام امریکایی‌ها از سوی دیگر تلاش برای جبران این شکست است.
۵- اقدام امریکا از بعدی دیگر ناشی از شکست کاخ سفید در دوقطبی سازی جامعه عراق است. ترامپ بعد از حماقت در حمله به نیرو‌های مقاومت در هفته گذشته وپاسخ مردم عراق در اقدام اعتراضی علیه جاسوسخانه امریکا در بغداد، دریکی از توئیت‌های خود که ناشی از وحشت از اقدام انقلابی مردم عراق بود، به عوامل خود در عراق فراخوان داده بود که به صورت میلیونی علیه ایران به خیابان‌های عراق بیایند. این فراخوان اگر چه حتی در فضای مجازی هم حامی پیدا نکرد، اما نشانگر توهم ترامپ و همکارانش نسبت به جامعه عراق است. اگرچه وجود برخی از آسیب‌ها و ضعف‌ها در درون نظام اداری عراق، منشأ اعتراضات مردمی گردیده است، اما تلاش‌های ترامپ و سعودی‌ها در ماه‌های اخیر برای معطوف کردن اعتراضات به سمت ایران به رغم بهره‌گیری از فضای مجازی و ماهواره‌ها نه تنها نتیجه‌ای در بر نداشته بلکه شکست دیگری برای ترامپ و همکارانش در کاخ سفید رقم زده است.
۶- حمله به اتومبیل حامل سردار سلیمانی و ابومهندس در جریان یک سفر رسمی به عراق و با توجه به جایگاه قانونی نیرو‌های حشدالشعبی به عنوان یک نیروی مسلح قانونی عراق وپیش از آن حمله به پایگاه‌های مقاومت واکنش همه جریان‌های سیاسی عراق را در پی داشته و سبب انسجام در میان جامعه عراق شده و تمام جناح‌های سیاسی عراقی را در محکوم کردن این اقدام واشنگتن متحد کرده است. این فرصتی است که با انسجام درونی جامعه عراق زمینه اخراج سریع‌تر امریکایی‌ها از عراق را در پی خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied