شمانیوز
شما نیوز

واکنش لودریان به عملیات انقام‌جویانه سپاه

وزیر امور خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا درعراق، خواستار کاهش تنش شد.

واکنش لودریان به عملیات انقام‌جویانه سپاه

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تابناک: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه سپاه پاسداران ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، در اظهاراتی نسنجیده، در بیانیه‌ای گفت: فرانسه این حملات را محکوم می‌کند. اولویت بیش از همیشه با کاهش تنش است. چرخه خشونت باید متوقف شود.

واکنش لودریان در پی این مطرح می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد امروز، اعلام کرد: بامداد امروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد»، را در هم کوبیدند.

محکومیت اقدام ایران در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به انتقام سخت ایران از تروریست‌های آمریکایی در پایگاه عین الاسد در عراق نوشت: ایران منطبق با بند ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی را که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود هدف قرار داد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال تشدید تنش یا جنگ نیستیم، اما از خودمان در برابر هر تهاجمی دفاع می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied