شمانیوز
شما نیوز

فوری:

زلزله‌ ۶.۸ ریشتری شرق ترکیه را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر در نزدیکی دیاربکر ترکیه را لرزاند . زلزله در اورمیه نیز احساس شد

زلزله‌ ۶.۸ ریشتری شرق ترکیه را لرزاند
به گزارش خبرنگار شمانیوز : زمین‌لرزه‌ ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر در نزدیکی دیاربکر ترکیه را لرزاند  زلزله در اورمیه نیز احساس شد.
 

کانون این زلزله که حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی رخ داده، عمق هفت کیلومتری شهرستان سیوریجه در ۳۰ کیلومتری الازیق اعلام شده و در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین حس شده و گفته می‌شود حدود بیست ثانیه طول کشیده است.

 

تکمیلی//

 فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد تا کنون حداقل ۱۸ نفر بر اثر وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری در استان الازیق ترکیه جان خود را از دست داده و در حال حاضر جان باختن ۱۳ نفر در الازیغ و ۵ نفر در مَلَطیه مورد تایید است.

زلزله‌ای به قدرت ۶.۸ ریشتر استان الازیق در شرق ترکیه را لرزاند.

کانون این زلزله که حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به وقت محلی رخ داده، عمق ۷ کیلومتری شهرستان سیوریجه در ۳۰ کیلومتری الازیق اعلام شده و در استان‌های دیاربکر، شیرناک، ماردین، شانلی اورفا، گوموشحانه، سامسون و ملردین حس شده و گفته می‌شود حدود بیست ثانیه طول کشیده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نیز با بیان اینکه حداقل ۵۰۰ نفر بر اثر این زمین‌لرزه نسبتا شدید مصدوم شده‌اند، گفت امدادگران در تلاش برای نجات دادن ۳۰ نفر گرفتار زیر آوار هستند.

وزیر کشور ترکیه با اشاره به نقشه‌راه واکنش اورژانسی ترکیه، اظهار داشت که این زلزله از نوع سطح ۳ بود و به معنی آن است که نیازمند واکنش ملی است، اما فعلا نیازی به کمک‌های بین‌المللی نیست.

سازمان مدیریت اورژانس و حوادث ترکیه نیز به شهروندان هشدار داد با توجه به وقوع پس‌لرزه‌های متعدد و بعضاً قوی، به هیچ وجه به ساختمان‌های آسیب دیده بازنگردند، زیرا خطر فروریختن کامل آن‌ها وجود دارد.

این در حالی است که پیش از این زلزله‌ای به قدرت ۶.۵ ریشتر روز چهارشنبه منطقه‌ای در نزدیکی شهر کرک‌آغاچ ترکیه را لرزانده بود.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد...
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied