شمانیوز
شما نیوز

انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد

انگلیس هم زمان با آخرین ساعت ٣١ ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج و بلافاصله وارد یک دوره انتقالی ۱۱ ماهه شد.

انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از برترین ها: انگلیس (بریتانیا) هم زمان با آخرین ساعت ٣١ ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج و بلافاصله وارد یک دوره انتقالی ۱۱ ماهه شد.

این کشور در این دوران انتقالی همچنان پیرو مقررات اتحادیه اروپا خواهد بود و سهم بودجه خود را پرداخت خواهد کرد.

 

جانسون: برگزیت پایان نیست؛ یک آغاز است

نخست وزیر انگلیس در سخنانی به مناسبت خروج تاریخی این کشور از اتحادیه اروپا تصریح کرد که برگزیت یک پایان نیست بلکه یک آغاز است؛ لحظه‌ای که به گفته او فجر، طلوع می‌کند و پرده کنار می‌رود.

بوریس جانسون شامگاه جمعه به وقت محلی در یک کلیپ ویدیویی که گفته می‌شود پنجشنبه شب در دفتر نخست وزیری ضبط شد و در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر شده است، افزود: اینک لحظه تجدید و تغییر است.

وی افزود؛ برگزیت برای بسیاری لحظه‌ امیدواری است که هرگز تصور نمی‌کردند رخ دهد. البته برای بسیاری دیگر لحظه اضطراب و شکست است. به گفته او، گروه سومی هم هستند که نگران بودند اختلافات سیاسی هرگز به پایان نخواهد رسید.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه تمام این احساسات را درک می کند، عنوان کرد: وظیفه ما به عنوان دولت و من این است که کشور را متحد ساخته و رو به جلو حرکت کنیم.

وی، برگزیت را بازگشت اقتدار و تغییراتی دانست که مردم این کشور، چهار سال پیش برای تحقق آن به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند.

جانسون ادامه داد که از نگاه او نیز برگزیت تصمیم درست و دمکراتیک مردم بود؛ چرا که «اتحادیه اروپا در طول ۵۰ سال گذشته در مسیری حرکت کرده که با خاستگاه این کشور متناسب نبوده است.»

نخست وزیر انگلیس، برگزیت را فرصتی توصیف کرد که با اتکا به امید می‌توان کشور را در مسیر اتحاد، تقویت زیر ساخت‌ها، تحول نظام آموزش و سلامت هدایت خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد که اگر اوضاع خوب پیش برود، انگلیس قدرتی را که دهه‌ها بلااستفاده بود، دوباره به کار خواهد گرفت.

جانسون در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که برگزیت فصل جدیدی از دوستی و مشارکت میان اتحادیه اروپا و انگلیس خواهد بود.

بر اساس برنامه اعلام انگلیس رأس ساعت ۱۱ به وقت محلی (۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت تهران) پس از ۴۷ سال به عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان خواهد داد.

هواداران برگزیت در میدان مقابل پارلمان در مرکز لندن گردهم آمده تا لحظه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را جشن بگیرند.

هم‌زمان پرچم این کشور از مقر اتحادیه اروپا و تعدادی دیگری از ساختمان‌های متعلق به این نهاد در بروکسل در مراسمی برداشته و با پرچم اتحادیه جایگزین شد.

از امروز (شنبه) دوره گذار شروع می شود که طبق آن، انگلیس بدون داشتن حق رأی، از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied