شمانیوز
شما نیوز

نوه ارشد ملکه "الیزابت" از همسرش جدا می شود

"پیتر فیلیپس" نوه ارشد ملکه انگلیس پس از 12 سال زندگی مشترک از همسرش جدا شد.

نوه ارشد ملکه "الیزابت" از همسرش جدا می شود

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت، "پیتر فیلیپس" نخستین فرزند و تنها پسر «شاهدخت آن» و بزرگترین نوه ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو است. او و همسرش "اوتم" به تازگی خبر طلاق خود را به طور رسمی اعلام کردند.

 

0c80a5bf-7cb6-4a5b-a03c-86c25008a3bd

 

آنها در بیان علت این اتفاق گفتند: جدایی ما از یکدیگر اگرچه غم انگیز اما دوستانه است و ما برای ادامه دوستی و آینده فرزندانمان چاره ای جز طلاق نداشتیم.

به گفته سخنگوی کاخ سلطنتی، تصمیم برای جدایی "پیتر" و "اوتم" ناگهانی نبوده و پس از ماهها بحث و گفتگو و بررسی همه جوانب این تصمیم گرفته شده است. خانواده هر دو نفر اگرچه از این خبر بسیار ناراحت هستند اما از تصمیم مشترک فرزندانشان حمایت کردند.

در حالیکه برخی گمانه زنی ها از بازگشت عروس کانادایی پس از طلاق به کشورش حکایت دارد اما عروس خاندان سلطنتی اعلام کرده که قصد بازگشت به کانادا را ندارد و به خاطر دو فرزند 9 ساله و هفت ساله خود در شهر "گلاسترشر" انگلیس خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، "پیتر" و "اوتم" اگرچه از هم جدا شده اند اما حضانت فرزندان خود را مشترکا به عهده دارند و نخستین اولویتشان پس از جدایی،  تربیت دختران شان "ساوانا" و "ایسلا" است.

گفتنی است این زوج نخستین بار سال 2003 در جریان مسابقات فرمول یک در گراند پری مونترال با یکدیگر آشنا و به هم علاقه مند شدند. آنها سرانجام سال 2008 در کلیسای "سنت جورج" در قلعه "ویندزور" ازدواج کردند.

"فیلیپس" لقب سلطنتی ندارد و نمی خواهد که در کانون توجه باشد. با این حال سال 2016 با برگزاری یک جشن بزرگ خیابانی به مناسبت جشن تولد 90 سالگی ملکه در مقابل کاخ باکینگهام، نام خود را بر سر زبانها انداخت.

به عقیده شماری از ناظران وقایع پی در پی منفی در خاندان سلطنتی موجب تضعیف نهاد سلطنت در انگلیس شده است.

پیش از فیلیپس، "هری" نوه دیگر ملکه انگلیس پس از اعلام انصراف از وظایف خاندان سلطنتی به همراه همسرش "مگان" و فرزندش به کانادا رفت تا در انجا ساکن شود. در واقع با این تصمیم آنها عملا خود را از وظایف سلطنتی بازنشسته کردند تا وقت بیشتری را در کانادا و آمریکا بگذراند.

همچنین رسوایی اخلاقی شاهزاده "اندرو"، فرزند سوم ملکه الیزابت موجی از انتقاد‌ها را متوجه ساکنان کاخ باکینگهام کرد. "اندرو" که در شبکه فساد جنسی "جفری اپستین" سرمایه‌دار یهودی آمریکایی نقش داشت پس از افشای این ماجرا از وظایف سلطنتی کناره گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied