شمانیوز
شما نیوز

کرونا مسکو را به حالت آماده‌باش کامل درآورد

شهردار مسکو دستور آماده باش کامل پایتخت روسیه برای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن را صادر کرد.

کرونا مسکو را به حالت آماده‌باش کامل درآورد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: شهردار مسکو دستور آماده باش کامل پایتخت روسیه برای مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن را صادر کرد.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو در بیانیه ای که در سایت اینترنتی شهرداری مسکو منتشر شد، خاطرنشان کرد: تدابیر اضافی امکان برای حفظ وضع معمولی زندگی در شهر و به حداقل رساندن احتمال انتشار ویروس کرونا و سایر بیماریها را فراهم می کند.

در بیانیه گفته شده است: بیمارستانها، پلی کلینیک‌ها، مجموعه خدمات مسکن، سامانه حمل و نقل و سایر خدمات شهری به حالت آماده باش کامل درآمده است و این اقدام امکان افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها را فراهم می‌سازد.

شهردار مسکو خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی کرونا در شهر مسکو نسبتا آرام است. با تلاش های جمعی ستاد عملیاتی هشداردهی کرونا و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دولت محلی مسکو از انتشار و گسترش بیماریهای عفونی جلوگیری شده است.

در بیانیه وی آمده است: در پایتخت (روسیه) شرایط برای بازرسی‌های پیشگیرانه و کنترل شهروندان که از کشورهای نابسامان از نظر وضعیت انتشار کرونا می‌آیند، سخت‌تر می‌شود.

بر اساس دستور شهردار مسکو، اگر شهروندانی که به کشورهایی که کرونا سرایت کرده است سفر کنند باید در بازگشت به مسکو با شماره تلفن +7 495 870-45-09 تماس گرفته و در مورد محل هایی که در خارج از کشور سفر کرده اند و تاریخ این سفر اطلاع دهند.

وی افزود: در صورت بروز نشانه های بیماری باید بلافاصله برای دریافت کمک های پزشکی در خانه اقدام کرد.

سابیانین افزود: کارفرمایان باید درجه حرارت بدن کارکنان زیر نظر خود را برای امکان کار از راه دور اندازه گیرند و درصورت نیاز اداره بهداشت شهر مسکو با اولویت، معاینه پزشکی افرادی را که نشانه های بیماری دارند در خانه سازماندهی کند و بیماران دارای سن بالای 60 سال هم در اولویت هستند.

وی خاطرنشان کرد که باتوجه به اینکه بیمارستان شماره یک بیماریهای عفونی مسکو در حال تعمیر است آندره بوچکاریف معاون امور سیاست های شهرسازی و ساختمان سازی شهردار مسکو موظف شده است تا به بیمارستان عفونی با استفاده از سازه‌های سریع الساخت کمک کند.

آناستازیا راکووی معاون امور توسعه اجتماعی شهردار مسکو هم موظف شده است تا صدور دستور ویژه بطور شبانه روزی ستاد هشداردهی در مورد انتشار کرونا را اداره کرده و هر روز به شهردار گزارش دهد.

روز دوشنبه رسانه‌های روسی از ابتلای نخستین تبعه روسیه به کرونا در این کشور خبر دادند.

این تبعه روسی به نام داوید بروف روز ۲۳ ماه فوریه از ایتالیا به مسکو بازگشته بود و اکنون در شرایط قرنطینه دو هفته ای قرار دارد.

روسیه یک ماه پیش از شناسایی دو چینی مبتلا به کرونا در سیبری خبر داد و پس از آن تمام مرزهای زمینی خود با چین را بست.

تدابیر روسها برای مقابله با کرونا روزبروز سخت تر میشود و به تازگی ورود توریست های ایرانی، کره جنوبی و ایتالیایی نیز به این کشور ممنوع شده است.

پلیس روسیه نیز از مردم خواسته است به محض مشاهده چینی‌ها آنها را متوقف و به پلیس اطلاع دهند تا مدارکشان بار دیگر بررسی شود.

از طرف دیگر قوانین قرنطینه ای برای بسیاری از چینی‌ها ایجاد شده است که حق عبور و مرور ندارند و در غیر اینصورت از روسیه اخراج خواهند شد، این تدابیر خشم چین را در پی داشته و این کشور معتقد است اکنون تنها شروندان آن نیستند که کرونا را گسترش می‌دهند بنابراین تدابیر روس‌ها تبعیض آمیز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied