شمانیوز
شما نیوز

ایرانی ها بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه

فروش خانه در ترکیه به اتباع خارجی بیش از 20 درصد افزایش یافت.

ایرانی ها بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه

اقتصاد انلاین نوشت: روند صعودی تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کماکان ادامه دارد به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در ۱۲ ماه منتهی به فوریه، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱.۴ درصد افزایش داشته است.

فقط در ماه فوریه ۱۱۸ هزار و ۷۵۰ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به نوامبر سال قبل حدود ۲۲ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

در ماه فوریه ۴۰۰۰ خانه به اتباع خارجی فروخته شده است که در مقایسه با فوریه سال قبل ۲۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده است؛ به گونه ای که ۵۰ درصد کل املاک (معادل ۲۰۰۰ دستگاه) از خانه‌های خریداری شده توسط اتباع خارجی در ماه فوریه مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنتالیا با ۸۰۵ واحد و آنکارا با ۲۶۵ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

به گفته مرکز آمار ترکیه، در ماه فوریه اتباع ایرانی با خرید ۷۲۱ خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با ۶۹۱ واحد، روس‌ها با ۲۸۲ واحد، افغان‌ها با ۲۵۶ واحد و اردنی ها با ۱۴۱ واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند. 

یک معامله گر مسکن ترک گفت: با هدفمند شدن جذب سرمایه خارجی از طریق خرید مسکن، ترکیه به یک بازار مطلوب برای خارجی‌ها تبدیل شده است. آمارها نیز این مساله را تایید می‌کنند که شمار خارجی هایی که وارد بازار مسکن شده اند روز به روز در حال افزایش است.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.

از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است. در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در ترکیه ۱۵۵ هزار دلار است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied