شمانیوز
شما نیوز

آمریکا درباره حمله به نیروهای مقاومت به عبدالمهدی پیام داد

«کمال الحسناوی» از رهبران الحشد الشعبی روز دوشنبه (۳۰ مارس ۲۰۲۰) گفت که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی پیام هایی از آمریکایی ها برای حمله به نیروهای جبهه مقاومت در عراق دریافت کرد.

آمریکا درباره حمله به نیروهای مقاومت به عبدالمهدی پیام داد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا : الحسناوی در مصاحبه با «بغداد الیوم» اظهار کرد که سیاستمداران عراقی نسبت به این اقدام در حالی که نیروهای آمریکا در حال عقب نشینی از پایگاه های نظامی در عراق هستند، ابراز نگرانی کرده اند.

وی با بیان این که عقب نشینی نیروهای آمریکایی برای کاهش فشار و جلوگیری از کشته شدن نیروهای آنها در صورت حمله به مقرهای جبهه مقاومت انجام شده است، تاکید کرد که نظامیان آمریکایی در برابر ما ضعیف هستند و نمی توانند به حملات جبهه مقاومت پاسخ دهند.

این رهبر الحشد الشعبی بیان کرد که تهدیدهای آمریکا، کوششی برای القای این تصور است که آنها هنوز هم قوی هستند و از گروه های مقاومت نمی ترسند در حالی آنها با وحشت و بی سر و صدا در حال عقب نشینی از عراق هستند.

در همین حال، عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق امروز گفت که اقدامات غیر قانونی در هدف قرار دادن پایگاه های نظامی عراقی یا نمایندگی های خارجی در واقع هدف قرار دادن حاکمیت و نادیده گرفتن دولت در این کشور است.

وی در اظهاراتی که در رسانه های عراق منتشر شد؛ گفت که با نگرانی گزارشهای مربوط به پروازهای بدون مجوز را در نزدیکی پایگاه های نظامی عراق دنبال می کند.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور درباره این پروازهای غیر قانونی و اهداف احتمالی آنها توضیح نداده است.

وی همچنین نسبت به آنچه «اقدام نظامی تلافی جویانه بدون مجوز» نامید در کشورش هشدار داد و پیشاپیش آن را محکوم کرد.

عبدالمهدی گفته است که اقدام نظامی بدون مجوز تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت و منافع عالی کشور است.

وی ادامه داده است که اقدامات غیر قانونی در هدف قراردادن پایگاه های نظامی عراق یا نمایندگی های خارجی در واقع هدف قراردادن حاکمیت و نادیده گرفتن دولت در عراق است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور یاد آور شده است که تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از این اقدام ها و پیگرد عوامل آن اتخاذ می کند.

وی افزوده است که همه تلاش ها بایستی به جنگ با داعش و ایجاد امنیت و برقراری نظم و قانون و پشتیبانی از اقدامات دولت و نظام و مقابله با ویروس کرونا متوجه شود.

عبدالمهدی بر ضرورت متوقف شدن خودسرهای فردی و احترام به قانون و حاکمیت ملی تاکید کرد.

به دنبال تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در نقل و انتقال نیروهایش در عراق و گزارش ها از تلاش واشنگتن برای هدف قراردادن برخی از گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی، نگرانی های جدی در عراق نسبت به اقدامات خودسر  آمریکا ایجاد شده است. 

همزمان برخی از گروه های مقاومت اسلامی عراق گفته اند که در برابر این تحرکات مشکوک آمریکا ساکت نمی نشینند و به آن پاسخ می دهند.

برخی گزارش ها تحرکات جدید نظامی آمریکا را در ارتباط با کودتای نظامی احتمالی و پارهای نیز نوعی اعمال فشار برای تغییر رویکرد سیاسی در عراق به نفع سیاستهای آمریکا دانسته اند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied