شمانیوز
شما نیوز

احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا از ماه نوامبر

کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد موج دوم شیوع ویروس کرونا از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا از ماه نوامبر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : «ژانگ ونهونگ» مدیر بخش عفونی بیمارستان هوآشان در شانگهای معتقد است به احتمال زیاد موج بعدی کرونا از ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

طبق اظهارات ونهونگ که در روزنامه «نیکی» منتشر شده است مدل‌های محاسباتی نشان می‌دهد که کشور‌ها تا تابستان قادر به انهدام پاتوژن‌های کووید-۱۹ نخواهند بود و شاهد موج جدید اپیدمی کرونا در ماه نوامبر سال جاری خواهیم بود.

وی افزود: البته موج دوم بسیار ضعیف‌تر از اول خواهد بود با این وجود، ممکن است برخی کشور‌های آفریقایی و آمریکای جنوبی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، برای مهار آن دچار مشکل شوند.

روز یکشنبه، ژونگ نانشان، اپیدمیولوژیست ارشد و عضو کمیته بهداشت کشور چین، احتمال شیوع دومین دور از بیماری کووید-۱۹ در این کشور را ارزیابی کرد. اگرچه هنوز خطر وارد شدن و انتشار پاتوژن از سایر کشور‌ها وجود دارد، اما احتمال شیوع جدید در مقیاس بزرگ بسیار پایین است. وی عقیده خود را بر این مبنا قرار داد که اقدامات پیشگیرانه‌ بسیار سخت در چین باید انجام شود.

در اواخر ماه دسامبر، مقامات شهر ووهان در استان هوبئی چین از شیوع یک بیماری ریوی ناشی از ویروس Sars-CoV-۲ خبر دادند. طی چند ماه این ویروس در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در جهان گسترش یافت. تاکنون این ویروس بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را مبتلا کرده و جان ۱۱۵ هزار نفر را گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied