شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

شاهزاده سوئدی، پرستار بیماران کرونایی شد + عکس

پرنسس سوئدی برای معالجه بیماران مبتلا به کرونا و حمایت از کادر درمان یک بیمارستان استکهلم، به خط مقدم پرستاران پیوست.

شاهزاده سوئدی، پرستار بیماران کرونایی شد + عکس

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت، پرنسس "سوفیا"، همسر پرنس "کارل فلیپ دوک ورملند"، در پی شیوع ویروس کرونا  در این کشور و و افزایش مبتلایان، اقدام به شرکت در دوره های آموزش پرستاری کرد. وی پس از گذراندن دوره فشرده سه روزه، از 16 آوریل در یکی از بیمارستانهای استکهلم ، کار خود را آغاز کرد.

 

41e434a5-b896-420f-941d-16b06c444f93

 

 

در بیانیه ای که روز چهارشنبه از سوی دادگاه سلطنتی سوئد صادر شد، آمده است: "در بحرانی که گریبان همه ما را گرفته، پرنسس "سوفیا" می خواهد به عنوان یک داوطلب و به منظور کمک به کاهش حجم کار زیاد پزشکان و پرستاران در این امر خطیر و پرمشقت سهیم شود.

سخنگوی بیمارستانی که پرنسس در ان مشغول به کار است نیز با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای کادر درمانی داوطلب، به ویروس کرونا تأیید نشده است گفت: داوطلبان به طور مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط نخواهند داشت و تنها به پزشکان و پرستاران کمک رسانی و از آنها مراقبت می کنند. به عبارت دیگر، هر کسی که داوطلب شرکت در این آموزش می شود هیچ مراقبت نزدیکی از بیمار نخواهد داشت و می توانند در ضدعفونی کردن تجهیزات و کار در آشپزخانه خدمت کنند.

 

لازم به ذکر است واکنش سوئد و عدم پیگیری جدی برای اعمال محدودیتها به منظور مهار و کنترل شیوع ویروس کرونا انتقادهایی را به همراه داشته است. دولت این کشور برخلاف توصیه‌های آمریکا و دانشمندان، تنها به توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه اختیاری بسنده کرده است و برخلاف دیگر کشورهای اروپایی همچنان رستوران‌ها، مدارس و زمین‌های بازی آن باز است. وزیر امور خارجه سوئد در مصاحبه ای با روزنامه فایننشال تایمز گفته بود که او به اقداماتی که به تعطیلی طولانی مدت سراسر کشور می انجامد، اعتقادی ندارد.

این در حالی است که تاکنون 12 هزار و 500 نفر بیمار مبتلا به کرونا در سوئد شناسایی شده اند که بیش از 1200 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

در این میان به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، فشار مضاعفی بر کادر درمان این کشور وارد شده و به نیروهای جدید برای کاهش فشار بر کادر پزشکی نیاز است.

 بر همین اساس پرنسس "سوفیا" به عنوان عروس خاندان سلطنتی این کشور برای پیوستن و کمک به کادر درمان و بیماران پیشقدم شد. 

 

233351_357

 

گفتنی است شاهزاده سوفیا، دوشس ورملند به نام اصلی "صوفیه کریستینا هلکویست" متولد ۶ دسامبر ۱۹۸۴ و همسر پرنس "کارل فلیپ دوک ورملند" است. او قبل از ازدواج مدل مجله بود و در سال ۲۰۱۵ با پرنس فلیپ ازدواج کرد. عروس خاندان سلطنتی سوئد اکنون صاحب دو فرزند به نام پرنس الکساندر و پرنس گابریل است که آنها به ترتیب در رده‌های پنجم و ششم در خط سلطنتی سوئد هستند .

مترجم: مریم حسینی

 

 

        

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied