شمانیوز
شما نیوز

اولین پهپاد آمبولانسی جهان + عکس

محققان دانشگاه فناوری دلف با اختراع پهپاد حامل شوک الکتریکی، زمان دسترسی به بیماران قلبی را به میزان چشمگیری کاهش داد.

اولین پهپاد آمبولانسی جهان + عکس

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشگاه فناوری دلف اخیراً توانسته‌اند پهپادی جدید برای وقایع اورژانسی، به‌خصوص سکته قلبی اختراع کنند. این پهپاد یک دستگاه شوک یکپارچه را با خود حمل می‌کند که افراد می‌توانند در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

نحوه عملکرد جدیدترین پهپادهای اورژانسی در مواقع ضروری

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پهبادهای مذکور به محض اعلام شرایط اضطراری به سمت محل دریافت فرکانس اعزام می‌شوند. همچنین گفته می‌شود پهپاد مورد نظر سرعتی مطابق با ۶۲ مایل بر ساعت را به خود اختصاص می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه آن است که تیم پشتیبانی بیمارستان می‌توانند از طریق پهپاد با افراد حاضر در صحنه گفتگو کنند تا به این صورت راهنمایی لازم برای احیای شخصی که دچار سکته قلبی شده را ارائه دهند. این پهپاد یک دوربین نیز با خود حمل می‌کند تا اعضای تیم پشتیبانی بتوانند شاهد مراحل احیا و کمک به مصدوم باشند.

کوچک‌ترین آمبولانس جهان اختراع شد

در واقع این پهپاد، آمبولانس کوچکی است که تعدادی ابزار ضروری برای کمک به افراد نیازمند را با خود حمل می‌کند. افراد در صورت لزوم می‌توانند از این دستگاه در هر مکانی، داخل و خارج از خانه، استفاده کنند. از آن‌جایی که آمار افراد مبتلا به سکته قلبی بسیار بالا است، تیم تحقیقات سعی داشتند تا ابتدا راه‌حلی برای بهبود این بیماران را به میان آورند. در حال حاضر زمان پاسخ‌گویی و دسترسی یک آمبولانس به بیمار ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

کوچک‌ترین آمبولانس جهان اختراع شد

سازندگان پهپاد مورد نظر مدعی هستند که اختراع آن‌ها می‌تواند زمان مورد نظر را به ۴ الی ۶ دقیقه کاهش دهد. آن‌ها معتقدند با رواج استفاده از این دستگاه می‌توانند آمار فوت به‌دلیل سکته قلبی را تا میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند. گفتنی است در حال حاضر تنها ۸ درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند زنده به بیمارستان می‌رسند و تنها ۲۰ درصد از این افراد با اعمال شوک الکتریکی بهبود پیدا می‌کنند. این در حالی است که شرکت سازنده باور دارد می‌تواند میزان موفقیت شوک‌های الکتریکی را به ۹۰ درصد افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied