شمانیوز
شما نیوز

اعتراضات شب گذشته در آمریکا 3 کشته برجای گذاشت

تعداد تلفات و کشته شدگان در جریان اعتراضات داخلی در آمریکا افزایش یافته و در شهر ایندیاناپولیس این اعتراضات تعدادی کشته برجای گذاشته است.

اعتراضات شب گذشته در آمریکا 3 کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر :  رسانه‌های خبری از کشته شدن تعدادی از معترضان در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا در شهر ایندیاناپولیس خبر داده‌اند.

در این ارتباط گاردین به نقل از مقامات پلیس شهر ایندیاناپولیس گزارش داده که در اواخر شب گذشته در جریان اعتراضات ضدنژادپرستی در این شهر حداقل یکی از معترضان بر اثر شلیک گلوله کشته شده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که حداقل دو نفر دیگر نیز در این اعتراضات زخمی شدند، اما مقامات پلیس جزئیات بیشتری را از افراد آسیب دیده اعلام نکرده‌اند.

در عین حال منابع دیگری تعداد کشته شدگان اعتراضات شب گذشته در ایندیاناپولیس را بیشتر و تا سه نفر اعلام کرده‌اند. از جمله پایگاه خبری «دِ ایندی چنل» که اعتراضات لحظه به لحظه شب گذشته شهر ایندیاناپولیس را گزارش داده است، از کشته شدن حداقل سه نفر در اعتراضات شب گذشته خبر داد.

شهردار ایندیاناپولیس نیز با تائید تلفات اعتراضات اخیر در این شهر گفته است که اعتراضات در بعدازظهر روز گذشته مسالمت آمیز برگزار شد، اما در اواخر شب به خشونت کشیده شد.

اعتراضات در ایندیاناپولیس همزمان با اعتراضات سراسری در آمریکا برگزار شده است که علیه نژادپرستی و همزمان با کشته شدن یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا آغاز شد.

این اعتراضات از دوشنبه هفته گذشته و بعد از انتشار ویدئویی آغاز گردید که در آن یک افسر پلیس، با زانوی خود آنقدر به گردن «جورج فلوید» سیاه پوست فشار آورد که راه نفس کشیدن بر او تنگ و در نهایت خفه شد.

در واکنش به این اقدام نژادپرستانه، دامنه اعتراضات به سراسر ایالات متحده کشیده شد تا آنجا که اکنون در ۲۵ شهر آمریکا حکومت نظامی برقرار است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied