شمانیوز
شما نیوز

ترامپ:

تحریم‌های ایران را هفته بعد باز می‌گردانیم!

رئیس جمهور آمریکا پس از شکست در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، از بازگرداندن تمامی تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران خبر داد.

تحریم‌های ایران را هفته بعد باز می‌گردانیم!

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی بازگرداندن تمامی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد.

بر این اساس، ترامپ اعلام کرد: پس از تصویب نشدن قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، هفته آینده اقدامات لازم برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران در سازمان ملل را آغاز خواهیم کرد. ما می‌دانستیم که نتیجه رای گیری چیست. هفته آینده بازگشت تمامی تحریم‌ها را امتحان خواهیم کرد.

وی مدعی شد: ایران مشتاق است که من در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورم و سپس با جو بایدن مذاکره کند. چینی‌ها نیز آرزو دارند بایدن در انتخابات پیروز شود.

ترامپ همچنین درباره پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره نشست اعضای دائم شورای امنیت به همراه ایران و آلمان برای بررسی اختلافات میان طرفین نیز گفت: فکر نمی‌کنم در این نشست شرکت کنم. ما تا بعد از انتخابات صبر خواهیم کرد.

تلاش‌های روز گذشته آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد.

پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه (به وقت نیویورک) مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

همچنین «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس نیز، در بیانیه‌ای به شکست روز گذشته تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داده و در ادعایی آن‌را عامل بی ثباتی منطقه دانست.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied