شمانیوز
شما نیوز

بیروت قبل و بعد از انفجار + تصاویر

یک عکاس با مقایسه تصاویری که سال‌ها پیش از ساختمان‌های مختلف بیروت به ثبت رسانده، خساراتی که در اثر انفجار اخیر بندر بیروت به ساختمان‌های این منطقه وارد شده را به نمایش گذاشته است.

بیروت قبل و بعد از انفجار + تصاویر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا :  «جوزف خوری» در سال ۲۰۱۶ عکسی از ساختمانی در منطقه «جمیزه» بیروت به ثبت رساند که گیاهانی که از نرده‌های بالکن ساختمان آویخته شده‌اند را نشان می‌داد.

هفته گذشته او عکس سال ۲۰۱۶ را در مقابل همان ساختمان که دچار آسیب شده است قرار داده و تصویر جدیدی به ثبت رسانده است.

تفاوت این دو عکس مشهود و غم‌انگیز است.

 

 

 

این ساختمان در کمتر از یک کیلومتری محل انفجاری قرار دارد که چهارم آگوست در بیروت رخ داد. این انفجار مهیب چندین کشته و زخمی به جای گذاشت و بناهای بسیاری را ویران کرد.

پس از حادثه انفجار، «خوری» به سراغ ساختمان‌هایی رفت که در سال ۲۰۱۶ با هدف نمایش نمای ساختمان‌های «جمیزه» و  «مار مخایل» از آن‌ها عکس‌برداری کرده بود.

 

 

 

 

برخی از ساختمان‌هایی که «خوری» در سال ۲۰۱۶ از آن‌ها عکس گرفته بود هنوز سالم باقی مانده‌اند و برخی دیگر ویران شده‌اند. برخی از این ساختمان‌ها نیز در زمان عکس‌برداری اولیه در اثر جنگ‌های داخلی آسیب دیده بودند.

 

 

مجموعه عکس‌های سال ۲۰۱۶ «خوری» که شامل عکس‌هایی در ابعاد بزرگ و حتی کارت پستال می‌شد در سال ۲۰۱۸ در بیروت در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده بود.

 

 

حالا «خوری» قصد دارد کارت پستال‌ها و عکس‌های این مجموعه که در ابعاد بزرگ به چاپ‌ رسیده بودند را در کمپین جمع‌آوری کمک مالی به فروش برسانند و سود حاصل از آن را به صلیب سرخ لبنان اهدا کنند.

به گفته وزیر فرهنگ لبنان دست کم ۸ هزار ساختمان در «الجمیزة» و «مار مخایل» دچار آسیب شدند که در این میان ۶۴۰ ساختمان تاریخی هستند و حدود ۶۰ مورد از ساختمان‌های تاریخی در خطر ویرانی قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied