شمانیوز
شما نیوز

ادعای جدید پمپئو: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند

وزیر خارجه آمریکا طی پیامی در حساب توئیتری خود، مدعی شد که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از روز ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند.

ادعای جدید پمپئو: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، طی پیامی در حساب توئیتر خود، ضمن تکرار ادعای فعال‌شدن مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن، مدعی شد که تحریم‌های ضدایرانی از ۲۰ سپتامبر مجددا فعال خواهند شد.

در پیام توئیتری پمپئو آمده است: «هفته گذشته، بعد از ناکامی شورای امنیت در مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت جهانی، آمریکا روند ۳۰ روزه‌ای را برای بازگرداندن تقریباًهمه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران آغاز کرد. این تحریم‌ها به صورت خودکار از نیمه شب ۲۰ سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت».

آمریکا پس از آنکه شکست سختی را در شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد و تلاش‌هایش برای تمدید تحریم‌‌های تسلیحاتی علیه ایران ناکام ماند، اقدام به فعال‌سازی مکانیسم ماشه کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا اقدام اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

در همین رابطه، رئیس شورای امنیت تاکید کرده که اجماعی در بین اعضای شورای مذکور در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه ایجاد نشده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن محکوم کردن سایر کشورها، مدعی شده که آن‌ها از تروریست حمایت می‌کنند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied