شمانیوز
شما نیوز

افشاگری علیه خانواده ترامپ

دوست صمیمی سابق همسر رئیس جمهور آمریکا با انتشار کتابی دست به افشاگری علیه خانواده ترامپ زد و جزئیاتی از مراسم تحلیف او در انتخابات پیشین را آشکار کرد.

افشاگری علیه خانواده ترامپ

به نقل از دیلی میل، «استفانی وینستون وولکاف» از دوستان نزدیک ملانیا، همسر «دونالدترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گذشته در کتاب جدیدش دست به افشاگری علیه این رئیس جمهور زده است.

وولکاف که نقشی محوری در برنامه‌ریزی مراسم تحلیف دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۶ ایفا کرده و از دوستان نزدیک ملانیا بود، در این کتاب با نام «ملانیا و من» نوشت زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد به او گفته است: «می‌خواهم در مراسم تحلیف شاهد حضور تانک و بالگرد باشم. جوری این مراسم را ترتیب بده تا شبیه به مراسم کره‌شمالی انجام شود.»

در این کتاب که امروز روانه بازار شده است وولکاف فاش کرد: «ترامپ و خانواده‌اش برای برگزاری مراسم پیروزی او در انتخابات چند ایده مطرح کردند، اما همه آن‌ها عملی نشد.»

کاخ سفید در واکنش به این اظهارات او، آن‌ها را به چالش کشیده و دوست سابق ملانیا را متهم کرده است که «نیازی مبرم به انتقام» دارد که چنین سخنانی را مطرح می‌کند.

«استفانی گریشام» رئیس دفتر ملانیا ترامپ در بیانیه‌ای به دیلی میل گفت: «اگر شخصی مخفیانه صدای دوستش را ضبط کند، فردی فریبکار تلقی می‌شود. این کتاب مملو از دورغ و پارانویا و بر مبنای نیازی موهوم به انتقام نگارش شده است. وولکاف قصد دارد تا هرکسی با او همکاری داشته را کوچک و مقصر جلوه دهد بلکه خود را بالا بکشد.»

وولکاف از افراد کلیدی مراسم تحلیف ترامپ بود که در آن زمان «تام باراک» رئیس کمیته افتتاحیه ریاست جمهوری ترامپ و «مارک برنیت» تهیه کننده برنامه «کارآموز» و یاری‌کننده مراسم، او را همراهی می‌کردند.

ایده «مارک برنیت» برای این مراسم رژه بارانِ کاغذ‌های ریز در نیویورک و در ادامه بالا رفتن خانواده ترامپ از برج ترامپ و در آخر رهسپاری با بالگرد به واشنگتن بوده که عملی نشده است. همچنین طرحی دیگر برای روشن کردن آسمان واشنگتن با پهپاد از سوی او مطرح شد که آن هم اجرایی نشد.

در این کتاب قریب به چند فصل از ۳۳۹ صفحه به مناقشات درباره مراسم تحلیف اختصاص داده شده است. در ماه فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) در مقاله‌ای افشاگرانه از نیویورک تایمز هزینه این مراسم بالغ بر ۱۰۷ میلیون دلار تخمین زده شد. این میزان دو برابر هزینه مراسم افتتاحیه اولین دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» است.

شرکت وولکاف ۲۶ میلیون دلار از این هزینه را دریافت کرده است. اما شخص او اکنون می‌گوید دشمنانش در کاخ سفید و افرادی که نمی‌خواستند محل خرج شدن هزینه‌های مراسم افشا شود این گزارش را نوشته‌اند. به گفته وولکاف برای سه ماه کار برای این مراسم او تنها ۴۸۰ هزار دلار دستمزد گرفته است.

در این کتاب او جزئیاتی از خاطرات دوستی ۱۵ ساله با ملانیا را نوشته و گفته است که اولین بار او را در زمان کار برای مجله‌ای معروف ملاقات کرده است.

وولکاف درباره ملانیا گفته است: همیشه تصور می‌کردم او یکی از ما باشد، اما بعد‌ها فهمیدم یک ترامپ تنها یک ترامپ است. او در باطن یکی از آن‌هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied