شمانیوز
شما نیوز

ارتش ترکیه تانک های خود را به مرز یونان ارسال کرد

ترکیه در ادامه تنش با یونان، ده‌ها تانک به مرزهای غربی خود با این کشور ارسال کرد.

ارتش ترکیه تانک های خود را  به مرز یونان ارسال کرد

رسانه‌های ترکیه از اقدام ارتش این کشور در ارسال تجهیزات نظامی از جمله تانک به مرز یونان خبر دادند.

روزنامه «جمهوریت» ترکیه عصر امروز شنبه نوشت که نیروهای مسلح این کشور دو کاروان نظامی حامل تانک را از منطقه «ریحانلی» و «کوملو» استان «هاتای» واقع در جنوب ترکیه و نزدیک مرز ادلب سوریه حرکت داده است.

بر اساس این گزارش، مقصد این دو کاروان نظامی استان «ادیرنه» واقع در بخش اروپایی ترکیه و هم‌مرز با یونان است. قرار است این کاروان‌ها که حامل ۴۰ تانک هستند، از بندر «اسکندرون» واقع در هاتای از طریق قطار به ادیرنه منتقل شوند.

انتشار این خبر دست دقایقی بعد از اظهارات رئیس جمهور ترکیه در باره تحولات شرق دریای مدیترانه صورت می‌گیرد

رجب طیب اردوغان بعد از ظهر امروز طی سخنرانی‌ای اظهار داشت که ترکیه این توانایی را دارد که نقشه‌های «تحمیلی ظالمانه» بر این کشور را «پاره کند». با این حال او گفت که آنکارا همواره تأکید داشته است که آماده تقسیم منابع طبیعی در مدیترانه است؛ مشروط بر اینکه «عادلانه» باشد.

ترکیه طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود از قبیل حفاری و عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه بیشتر کرده و همین مسئله واکنش همسایگان جنوبی و غربی این کشور به ویژه یونان را در پی داشته است.

فروپاشی امپراتوری عثمانی در قرن گذشته، ترکیه را از بسیاری مناطق و جزائر در مدیترانه که برخی از آن‌ها تنها دو کیلومتر از ساحل فاصله دارند، محروم کرده است. اردوغان اخیرا گفته که آنکارا نمی‌پذیرد در داخل ساحل خود محصور شود.

ترکیه و یونان طی این مدت همدیگر را به نقض حریم هوایی و عدم تعهد به تعهدات طرف مقابل متهم کرده و باعث بروز تنش بین این دو کشور شود.

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied