شمانیوز
شما نیوز

تبرئه عاملان سقوط مرگبار جرثقیل در مکه

منابع خبری از تبرئه عاملان سقوط مرگبار جرثقیل در مکه که بیش از ۱۰۰ کشته بر جا گذاشت، از سوی دادگاهی در عربستان خبر دادند.

تبرئه عاملان سقوط مرگبار جرثقیل در مکه

منابع خبری اعلام کردند دادگاهی در عربستان سعودی ۱۳ متهم پرونده سقوط جرثقیل مکه در سال ۲۰۱۵ از جمله گروه بن لادن را تبرئه کرده است.

در جلسه دادرسی، دادگاه اعلام کرد هیچ مدرک جدیدی در تحقیقات در مورد سقوط مرگبار یک جرثقیل در سال ۲۰۱۵ که منجر به مرگ بیش از ۱۰۰ نفر شد، به دست نیامده است.

همین دادگاه در اکتبر ۲۰۱۷ نیز حکم مشابهی مبنی بر تبرئه هر ۱۳ متهم را به اتهام سهل انگاری صادر کرده بود بر مبنای این استدلال که جرثقیل بر اثر وزش باد شدید سقوط کرده است. جرثقیل در وضعیت ایستاده، صحیح و ایمنی قرار داشت. هیچ خطایی از سوی متهمان انجام نشده است و آن‌ها تمامی اقدامات احتیاطی لازم را انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه سعودی، دادستان کل کشور به این حکم دادگاه مکه که فاجعه رخ داده  را بیش از اینکه یک خطای انسانی عنوان کند، ناشی از بارندگی شدید و رعد و برق دانسته است، اعتراض کرده است.

این حادثه در سال ۲۰۱۵ و اندکی پیش از آغاز مراسم حج به وقوع پیوست و ۱۰۷ کشته بر جا گذاشت که از این تعداد، ۱۱ نفر ایرانی بودند.

مقامات سعودی در آن سال از اعمال مجازات‌های شدید در خصوص این شرکت پیمانکاری که از سوی خاندان سرکرده سابق القاعده، اسامه بن لادن تأسیس شده بود، سخن گفتند. گروه بن لادن سال‌ها پروژه‌هایی به ارزش میلیارد‌ها دلار برای توسعه مسجدالحرام در دست داشته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied