شمانیوز
شما نیوز

جزئیاتی از انفجار نفتکش در بندر جده

منبع مسؤول در وزارت انرژی عربستان تاکید کرد، نفتکش این کشور در محل مخصوص تخلیه سوخت در جده لنگر انداخته بود که در دقایق اولیه بامداد امروز هدف حمله قایق بمب‌گذاری شده قرار گرفت که منجر به آتش‌سوزی محدودی شد.


جزئیاتی از انفجار نفتکش در بندر جده
وزارت انرژی عربستان امروز، دوشنبه به نقل از منبع مسؤول وزارت انرژی عربستان تاکید کرد، تیم‌های اطفای حریق توانستند آتش را خاموش کنند و این حادثه هیچ خسارت جانی نداشت و همچنین هیچ خسارتی به تاسیسات تخلیه سوخت وارد نشده و تاثیری بر انتقال سوخت نداشت.

این منبع این حمله را محکوم کرد و گفت: این حادثه در فاصله زمانی اندکی از حمله به کشتی دیگر در منطقه الشقیق و تاسیسات توزیع سوخت در شمال جده و نیز سکوی تخلیه سوخت مایع در ایستگاه توزیع تولیدات نفتی در جازان روی می‌دهد.

منبع ادعا کرد: این اقدامات "تروریستی خرابکارانه" علیه تاسیسات حیاتی عربستان، علیه امنیت و ثبات انتقال سوخت به جهان و اقتصاد جهانی است. این اقدامات دریانوردی و امنیت صادرات نفت و آزادی تجاری و نیز تهدید سواحل و آب‌های منطقه‌ای تاثیر ویرانگری دارند.

او در ادامه ادعاهاش افزود: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری نیاز زیادی به حمایت و ایستادن در یک صف در مقابل این اقدامات خرابکارانه دارد و باید تدابیر عملیات بازدارندگی را علیه مجریان این عملیات و حامیان آن‌ها لحاظ کنیم.

شرکت کشتیرانی هافنیا نیز اعلام کرد، نفتکش وابسته به این شرکت در مقابل بندر جده عربستان هدف انفجار قرار گرفت.

ناخدای این نفتکش به شبکه العربیه گفت، قایق‌های کوچکی قبل از انفجار در سواحل بندر جده رویت شدند و علت انفجار مشخص نیست و علت خارج از نفتکش بود.

ناخدای این کشتی گفت، گزارش منتشر شده از سوی شرکت مالک این نفتکش تاکید کرده که انفجار به دلیل عوامل خارجی بوده و یکی از مخزن‌های نفتکش دچار خسارت شد.

پیشتر شرکت اعلام کرده بود، که نفتکش بی دبلیو راین با پرچم سنگاپور مورد هدف یک انفجار خارجی قرار گرفته و در حین تخلیه محموله دچار انفجار شد و خدمه حریق را خاموش کردند.
 
منبع: ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied