شمانیوز
شما نیوز

قنبری در گفتگو با شمانیوز:

احتمال احیای دوباره برجام طی هفته‌های آینده وجود دارد

استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم سنگ‌اندازی مخالفان برجام، احتمال احیای این توافق هسته‌ای طی هفته‌های آینده وجود دارد.

احتمال احیای دوباره برجام طی هفته‌های آینده وجود دارد

داریوش قنبری، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سرویس بین‌الملل پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره پیشنهاد دوپهلوی دولت بایدن به ایران برای لغو گام به گام تحریم‌ها و عدم پذیرش این پیشنهاد از سوی جمهوری اسلامی گفت: من فکر می‌کنم اراده آمریکایی‌ها این است که به برجام بازگردند اما پیش از بازگشت به برجام می‌خواهند برخی سوءاستفاده‌ها را انجام دهند و امتیازات بیشتری را از ما بگیرند تا منافعی فراتر از برجام را داشته باشند.

وی افزود: دولت بایدن در روزهای نخستین روی کار آمدن خود، پیشنهادات و طرح‌های دوگانه بسیاری را مطرح کرد اما بعدها متوجه شد ایران به راحتی به آمریکا امتیازی نخواهد داد و چیزی را فراتر از برجام نخواهد پذیرفت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بایدن نمی‌تواند فراتر از برجام از ایران امتیازاتی بگیرد، عنوان داشت: بایدن پس از اینکه متوجه شد جمهوری اسلامی ایران فراتر از برجام امتیازی نخواهد داد، مواضع خود را کمی تعدیل کرد و قرارداد 25 ساله میان ایران و چین نیز مزید بر این علت شد.

قنبری گفت: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران در مسیر بازگشت به برجام و در عمل به تعهدات برجامی خود صادقانه عمل می‌کند و اگر هم تعهدی را متوقف کرده است، در واکنش به بدعهدی طرف‌های برجامی بوده است.

وی معتقد است در صورت عدم سنگ‌اندازی مخالفان برجام در آستانه انتخابات، قضیه برجام طی هفته‌های آینده حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied