شمانیوز
شما نیوز

اس400 به ترکیه رسید

اولین محموله از سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 امروز تحویل ترکیه شده و در پایگاه هوایی مرتد مستقر شد.

اس400 به ترکیه رسید

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس: بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، اولین محموله سامانه اس-400 روسی امروز در پایگاه هوایی «مرتد» (با نام پیشین آکینجی) در نزدیکی آنکارا مستقر شده است.

پیشتر شبکه «خبرترک» نزدیک به دولت ترکیه با اعلام خبر تحویل اولین محموله از سامانه پدافندی اس-400 در هفته آینده، گزارش داد که این محموله توسط هواپیماهای ترابری روس روز یکشنبه بارگیری می‌شود.

تصویری که گفته می‌شود مربوط به تخلیه محموله اس-400 در ترکیه است

همچنین روزنامه «ینی شفق» نزدیک به دولت آنکارا در گزارشی به نقل از منابع نظامی نوشت که سامانه اس-۴۰۰ احتمالا در دو منطقه نزدیک به شهر آنکارا (پایگاه هوایی آکینجی یا شهرک عایاش) پایتخت ترکیه مستقر خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» پیشتر هشدار داده بود به محض ورود اولین محموله از سامانه پدافند موشکی روس به خاک ترکیه، تحریم‌های سختی را بر آنکارا اعمال می‌کند.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشتر هشدار داده بودند اگر ترکیه به پیشبرد قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی اس-400 ادامه بدهد، از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشته شده و مابقی هواپیماهای خریداری شده را نیز تحویل نمی‌گیرد.

دسامبر سال ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

ترکیه همچنین طی قراردادی به ارزش حدود 11 میلیارد دلار، ۱۰۰ فروند جنگنده اف-۳۵ از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریداری کرده است و بخشی از برنامه تولید این جنگنده‌های مدرن است. این کشور هم‌اکنون مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار را به آمریکا پیش پرداخت کرده است و در تاریخ ۱ تیر، دو فروند از این جنگنده‌ها را طی مراسمی نمادین در پایگاه هوایی «فورت وورث» در تگزاس تحویل گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied