شمانیوز
شما نیوز

اولین عکس لورفته از سنگ قبر رومینا اشرفی + فیلم

ویدیویی از لحظه نصب سنگ قبر رومینا اشرفی در حال دست به دست شدن است .

اولین عکس لورفته از سنگ قبر رومینا اشرفی + فیلم

ویدیویی از لحظه نصب سنگ قبر رومینا اشرفی در حال دست به دست شدن است .

اهالی تالش اول خرداد شاهد جنایت هولناکی در محله بودند که مرگ تلخ دختر 13 ساله را رقم زده بود. رومینا در خواب به قتل رسیده بود.

 

 

 

رومینا، دانش‌آموز ۱۳ساله تالشی به جرم فرار با پسری که دوستش داشت دستگیر و علیرغم اینکه اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، به خانواده‌اش بازگردانده شد.

 

930e7364-c681-4b42-9996-47a518474e38

;v_kh

 

 

 

پدر رومینا او را در خواب به قتل رساند | او 13 ساله بود

عصر ۱ خرداد کانال های محلی تالش از یک قتل فجیع ناموسی خبر دادند. دختری 13 ساله در سفید سنگان لمیر از بخش حویق به دست پدرش در خواب سر بریده شد. رومینا دلباخته یکی از پسرهای همشهری شده بود. به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر می شود . به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل داده می شود.

 

 

 

 

داستان عاشقانه رومینا به مرگی تلخ ختم شد

شنیده ها حاکی از آن است که پس از بازگشت رومینا به خانه، جو حاکم بر خانه نه تنها آرام نمی گیرد بلکه اختلافات و تحریکات خانوادگی بالا گرفته و آتش خشم پدر شعله ور تر میشود تا جایی که پدر در روز یک خرداد با خلوت کردن خانه ، گردن رومینای ۱۴ ساله را با استفاده از داس درحالی که او در خواب بود به طرز فجیعی از تن جدا می کند.

 

 

پدر سنگدل تالشی دختر 13 ساله را با داس در خواب کشت

به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند، قصاص نمی شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم. در هر صورت قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه این دختر نوجوان و افکار عمومی مواجه شده است. بواقع اینگونه موارد از جمله جرائمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند.

 

 

اشد مجازات برای پدر رومینا

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۲۰ خرداد ماه) برگزار شد درباره پرونده قتل رومینا اشرفی به دست پدرش توضیحاتی ارائه کرد.

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز خود درخصوص پرونده قتل  رومینا اشرفی  گفت: در این پرونده با قاطعیت به موضوع رسیدگی خواهیم کرد و این را می گوییم که برای ما نوع جنایت فرقی ندارد و هر کسی مرتکب جنایت و قتل شود ما به پرونده به طور قاطع رسیدگی خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: در لایحه حفظ کرامت بانوان آورده شده است که اگر قتل به گونه ای شود که متهم قصاص نشود حتما مجازات باید تشدید شود.

وی افزود: حتماً اشد مجازات برای قاتل در پرونده‌های این‌چنینی اجرا می‌شود. ما طرفدار عفو و گذشت اولیای دم هستیم و از آنها دعوت به عفو می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته برخی از افرادی هم که یک روزی درباره عدم قصاص حرف می‌زدند و مطلب می نوشتند امروز داعیه دار قصاص پدر  رومینا  شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied