شمانیوز
شما نیوز

چهره های حاضر در مراسم تشییع سیروس گرجستانی+ تصاویر

تشییع پیکر زنده‌یاد سیروس گرجستانی امروز ۱۴ تیر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

چهره های حاضر در مراسم تشییع سیروس گرجستانی+ تصاویر

سیروس گرجستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون صبح پنجشنبه ۱۲ تیرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. تشییع پیکر زنده یاد سیروس گرجستانی امروز ۱۴ تیر ساعت ۱۰:۳۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می شود.

 

تصویر

اولین عکس از مراسم مرحوم سیروس گرجستانی در منزلش

 

حال و هوای منزل زنده‌یاد سیروس گرجستانی با حضور هنرمندان

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی

سیاوش گرجستانی فرزند آن مرحوم هم در پایان این مراسم گفت: چندی پیش عکسی از آیینه اتاق پدرم گرفتم؛ او همیشه شعرهایی که برایش ارسال می‌شد را روی آیینه می‌نوشت. آخرین شعر این بود «آنچه از سر گذشت، شد سرگذشت‌؛ حیف بی دقت گذشت اما گذشت؛ تا دو روزی خواستم فکری کنم؛ بر در خانه نوشتند درگذشت».

وی ادامه داد: من و بابا محرم اسرار یکدیگر بودیم؛ حالا محرم اسرار من زیر خاک می‌رود. فقط من ماندم و صدای بابا. از شما تشکر می‌کنم که در این شرایط به مراسم خاکسپاری پدرم آمدید. در پایان، حجت الاسلام فیضی بر پیکر این هنرمند فقید نماز خواند.

مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی هم اکنون

افتخار خانم بازیگر به همبازی شدن با سیروس گرجستانی

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون هم اظهار کرد: از طرف خانواده آقای گرجستانی از مردم تشکر می‌کنم که در اینجا حاضر شده اند. فکر نمی‌کردم روزی بالای سر مزار سیروس گرجستانی بایستم و درباره ایشان صحبت کنم. سیاوش (پسر این هنرمند) از من خواست که صحبت کنم؛ ما از دوستان خانوادگی بودیم.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی/ هنرمندان با بازیگر طناز تلویزیون وداع کردند + فیلم و تصاویر

وی افزود: برایم افتخاری است که در آخرین کارش با او همبازی بودم؛ سعادت داشتم که کنار ایشان بازی کنم. سیروس گرجستانی عاشق خانواده و همسرش بود؛ همیشه در پشت صحنه از عشق به همسر و دخترانش می‌گفت. خیلی سخت است درباره مرد بزرگی همچون او صحبت کنم. ما در کار آخر چهل روز با هم کار کردیم و در هر لوکیشن که تغییر می‌کرد، شاهد استقبال مردم از ایشان بودیم.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی

سیروس گرجستانی با مردم گریست و خندید

ابوالفضل پورعرب دیگر بازیگر سینما و تلویزیون، هم در آیین بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی اظهار کرد: خیلی سخت است در کنار دوست و رفیق سالیان دراز و خفته بر زمین، از او تعریف کنم. آنچه من باید تعریف کنم را شما دیده اید. او تمام عمر تاوان داد، برای دیدن لبخند شما؛ با شما گریست و با شما خندید.

هنرمندی که ادای مردمی بودن را در نمی‌آورد

در ادامه، سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: سیروس گرجستانی سرشار از زندگی بود و همیشه خنده به لب مردم می‌آورد. ایشان عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر بود. هنرمندی که دارای جایگاه ویژه بود؛ اگرچه خاستگاه اصلی اش تئاتر بود.

وی ادامه داد: این حسرت برای نسل جوان باقی ماند که ایشان را روی صحنه تئاتر ببینند. چقدر سعادتمند هستند کسانی که روی صحنه تئاتر ایشان را دیدند. آقای گرجستانی به معنای واقعی کلمه مردمی بود و ادای مردمی بودن را در نمی‌آورد.

گرجستانی با هنرش دل مردم را به دست آورد

افسانه بایگان بازیگر تلویزیون و سینما هم بیان کرد: با نام و یاد حضرت دوست که ما همه فانی هستیم و باقی اوست. باز اینجا دور هم جمع شدیم که پیکر عزیزی از عزیزان اهل هنر را به خاک بسپاریم.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی/ هنرمندان با بازیگر طناز تلویزیون وداع کردند + فیلم و تصاویر

وی افزود: سیروس گرجستانی از هنرمندان افتاده، عارف مسلک، اهل هنر و بازیگری بود. سال‌های سال با هنرش در دل مردم این سرزمین جا باز کرد و لبخندها بر لبشان نشاند. این داستان تکراری است؛ پس تا وقتی هستیم، قدر یکدیگر را بدانیم.

در پیام فاطمه معتمد آریا رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران هم که در این مراسم خوانده شد، آمده است:

با قلبی آکنده از اندوه و دیدگان اشک بار باریگر و هنرمندی را بدرقه می‌کنیم که نام نیکش پشتوانه و اعتبار هنر بازیگری است. بازیگر بی بدیلی که سرزندگی و مهر پدرانه اش او را نه تنها در میان همکاران بلکه در دل تماشاگران نیز دوست داشتنی کرده بود. روزگار غریبی است که نمی‌توانیم دور هم جمع شویم و غم از دست دادن عزیزانمان را با یکدیگر تقسیم کنیم؛ امروز بزرگمرد این حرفه را به خاک می‌سپاریم، آن گونه که هزاران هموطن با عزیزانشان در خلوت برای همیشه وداع کردند. نام این هنرمند نیک سرشت و نیک رفتار تا ابد در ناریخ این سرزمین و در میان مردمانش به یادگار خواهد ماند.

سیاوش گرجستانی فرزند آن مرحوم هم در پایان این مراسم گفت: چندی پیش عکسی از آیینه اتاق پدرم گرفتم؛ او همیشه شعرهایی که برایش ارسال می‌شد را روی آیینه می‌نوشت. آخرین شعر این بود «آنچه از سر گذشت، شد سرگذشت‌؛ حیف بی دقت گذشت اما گذشت؛ تا دو روزی خواستم فکری کنم؛ بر در خانه نوشتند درگذشت».

وی ادامه داد: من و بابا محرم اسرار یکدیگر بودیم؛ حالا محرم اسرار من زیر خاک می‌رود. فقط من ماندم و صدای بابا. از شما تشکر می‌کنم که در این شرایط به مراسم خاکسپاری پدرم آمدید.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی/ هنرمندان با بازیگر طناز تلویزیون وداع کردند + فیلم و تصاویر

سیروس+گرجستانی

پیکر این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خانه ابدی، در طبقه دوم قبر «منوچهر حامدی» به خاک سپرده شد.

بدرقه سیروس گرجستانی به خانه ابدی/ هنرمندان با بازیگر طناز تلویزیون وداع کردند

سیروس+گرجستانی (2)

 

سیروس+گرجستانی (1)

 

 

افسانه بایگان با ماسک در مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی

 

 

 

فاطمه گودرزی از سیروس گرجستانی چه گفت؟

فاطمه گودرزی که با گرجستانی همکاری‌های داشته است در حالیکه بشدت متاثر بود، از طرف خانواده این هنرمند از حاضرانی که در شرایط کرونایی به این برنامه آمده بودند، قدردانی کرد و افزود: فکر نمی‌کردم روزی بالای سر آقای گرجستانی بایستم و درباره ایشان صحبت کنم. سیاوش عزیز پسر استاد از من خواستند صحبت کنم. دلیلش شاید این باشد که از دوستان خانوادگی ایشان هستیم و دیگر اینکه در آخرین کار ایشان، افتخار همکاری با آقای گرجستانی را داشتم. چه سعادتی که از ایشان کار یاد بگیرم و چه سعادتی داشتم که غیر از یاد گرفتن کار، از نظر اخلاقی هم توانستم از ایشان یاد بگیرم.

او با اشاره علاقه گرجستانی به خانواده‌اش افزود: ایشان عاشق خانوادهاش بود. روزی نبود که پشت صحنه صحبتی کنیم و ایشان صحبت‌مان را بهانه وصل به خانوده‌اش نکند و از عشقش به همسر و فرزندانش نگوید. صحبت کردن درباره پیشکسوتی که این همه کارهای زیبا کرده، خیلی سخت است و می‌دانم شما مردم عزیزمان چقدر قدرشناس هستید.

گودرزی از گرجستانی به عنوان هنرمندی مردمی یاد کرد و ادامه داد: چهل روز با ایشان کار کردم.هر جا و در هر شرایطی که بودیم، ایشان آنقدر مورد استقبال قرار می‌گرفتند و آنقدر دل مردم جای داشتند و مردمی بودند که باید رابطه ایشان را با مردم تماشا می‌کردیم.

این بازیگر اضافه کرد: آرزوی صبر می‌کنم برای همه هنرمندانی که با ایشان کار کردند.

گودرزی با قدردانی از مردمی که به این برنامه آمده بودند، گفت: همه ما این مسیر را طی خواهیم کرد. خوب است که قدرشناس هستیم و به هم احترام می‌گذاریم. از مردم خوب‌مان ممنونم که دوستدار هنرمندان هستند. می‌دانم چه شرایط سخت اقتصادی و وضعیت خیلی بد کرونایی را می‌گذرانند، شرایطی که بر زندگی همه تاثیر گذاشته ولی امیدوارم شرایط بهتر شود و روزهای بهتری را ببینیم.

او در پایان صحبتش آرزو کرد روح سیروس گرجستانی شاد باشد و از او به عنوان هنرمندی یاد کرد که همیشه آراسته بوده و می‌گفته دنیا گذراست و بهتر است از یکدیگر چیزی به دل نگیریم.

 

آخرین نصیحت سیروس گرجستانی به پسرش

در ادامه برنامه کامران ملکی به دوستی نزدیک منوچهر حامدی و سیروس گرجستانی اشاره کرد و افزود: در انجمن بازیگران ایران ارتباط  خوبی بین این دو هنرمند وجود داشت. آنان خیلی به هم انس داشتند و رفقای خیلی خوبی بودند و خیلی شگفت‌آور است که الان منوچهر حامدی آغوشش را باز کرده برای رفیق دیرینش.

او با اشاره به اینکه پسران هر دو هنرمند در این برنامه حضور دارند، از سیاوش گرجستانی دعوت کرد تا سخن بگوید.  

سیاوش گرجستانی با قدردانی از حاضران و کسانی که در فضاهای گوناگون با این خانواده همدردی کرده‌اند، گفت: پدرهمیشه شعرهایی را که برایش ارسال می‌شد در اتاقش نصب می‌کرد و آخرینش این بود آنچه از سرگذشت/ شد سرگذشت/ حیف که بی دقت گذشت/ اما گذشت

تا که خواستیم یک دو روزی فکر کنیم/ بر در خانه نوشتند درگذشت

او ادامه داد: من و پدرم محرم اسرار یکدیگر بودیم و امشب می‌رود زیر خاک، فقط دل من مانده و صدا و حرف‌های پدر.

سیاوش گرجستانی ادامه داد: آخرین درد دل پدر به روز پیش از فوتش برمی‌گردد که با مخاطبی نابینا در خیابان برخورد کرده بود وایشان با حرفهایش خیلی پدر را احساسی کرده بود. وقتی به خانه بازگشت به من گفت این همه سال هیچ چیزی برایم با ارزش‌تر از احترام از جنس رفاقت نبود.

او با بیان اینکه پدرش همیشه با کلمه استاد مشکل داشته است، ادامه داد: آخرین نصیحت پدر به من این بود که اگر می‌خواهی در این حرفه برایت اتفاقی بیفتد، بدان هیچ وقت شانس در خانه‌ را نمی‌زند. من تا امروز دویده‌ایم و تو هم باید بدوی و منتظر نشوی.

 

مراسم خاکسپاری از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح تا 11 و 30 دقیقه به طول انجامید و با خواندن نماز میت توسط حجت‌الاسلام فیضی قرائت شد.

سیروس گرجستانی متولد سال ۱۳۲۳ در بندرانزلی بود که از اواخر دهه ۴۰ فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد. او بیش از نیم قرن به فعالیت هنری پرداخت و در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای زیادی کار کرده بود. فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» آخرین حضور این بازیگر در سینما بود که سال ۹۷ به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. «قانون مورفی»، «نهنگ عنبر ۲»، «پا تو کفش من نکن»، «شبکه»، «شکار خاموش»، «طوفان شن»، «آدم برفی»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «زرد قناری»، «ساحره»، «یکی بود یکی نبود»، «تنوره دیو»، «دوران سربی»، «مسافر ری» و «آدمک‌ها» تعدادی از حدود ۴۵ فیلمی است که گرجستانی در سینما بازی کرده بود. وی همچنین در سریال‌های تلویزیونی هم حضور پررنگی داشت که «شاهرگ» جدیدترین کار او و تولید همین سال ۹۹ است.

از دیگر آثار این بازیگر در تلویزیون به «آنام»، «محکومین»، «جاده چالوس»، «نوار زرد»، «کلاه پهلوی»، «گاو صندوق»، «زن بابا»، «خوش نشین‌ها»، «دختری به نام آهو»، «صاحبدلان»، «متهم گریخت»، «یادداشت‌های کودکی»، «پشت کنکوری‌ها»، «شلیک نهایی»،‌ «همسران»، «کیف انگلیسی» و «هتل» می‌توان اشاره کرد که البته تعداد این مجموعه‌ها نیز قابل توجه است.

گرجستانی از دهه ۱۳۵۰ نیز در تئاتر روی صحنه  رفته بود و در نمایش‌های مختلفی همچون «آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور، «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد، «معرکه در معرکه» و «عشق آباد» و «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری، «برگذر لوطی صالح»، «استر»، «محراب»، «دارالحکومه» به کارگردانی هادی اسلامی، «بکت» به  کارگردانی مجید جعفری  بازی کرده بود.

او ۱۲ تیر و در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهید لواسانی تهران درگذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • مریم

    خیلی ناراحت شدم واقعا جاشون خالیه روحشون شاد 😢😢😢

  • لاله کویر

    روحت شاد که با بازیت دل همه شاد بود

  • ننه ژینا

    خدا بیامرزه زنده یاد سیروس گرجستانی را ، من و نوه های عزیزم سریال متهم گریخت را خیلی دوست داشتیم و سال 1384 که بار اول متهم گریهت در رمضان پخش شد وقت افطار از آن خیلی لذت بردیم . روحش شاد.

  • ابوالفضل بیاتسلام

    سلام همه این هنرمندان برایمن عزیز ومحترم هستند واقعا. جای این عزیز وخیلی ها که رفتند خالی است

  • حمیرا

    روحشون شاد باشه، خیلی ناراحت شدم، به خانواده محترمشون تسلیت عرض می کنم 😢😔

  • علی

    آقا سیروس عزیز، در سریال متهم گریخت، سکته کردی اما دوباره برگشتی.ای کاش یک بار دیگه این اتفاق می افتاد.روحت هزاران بار شاد و نامت جاودان

  • حمید رضا

    ایشون مرد بزرگی بودن جاشون تو سینمای ایران خالی هست با عرض تسلیت به خانواده محترمشان

  • زهرا

    آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست، هر کجا هست خدایا به سلامت دارش... روحش شاد و یادش زنده باد

  • آ افروغ

    ایشان دوباره دختربیمارم کمک مالی کردن بخداگریم گرفته ببخشیدروحش شاد

  • بهار

    به اندازه ی تک تک لحظه های که خنده به لب هامون آوردی روحت شاد😔😔

    • سوگند

      روحت شاد واقعا بازیگر خوبی بودی و همسری مهربان و پدری دلسوز خیلی ناراحت شدم شوک عجیب و سختی بود برام

  • ناشناس

    من اصلا باورم نمیشه گیج شدم هیچی نمی تونم بگم فقط روحش شاد و یادشان گرامی و به خانواده محترم مرحوم سیروس گرجستانی تسلیت میگم و خدابهشون سبر بده

  • مجید

    هنرمندان هرگز نمیمیرند همیشه در قلب ما هستند

  • (دنیا)

    خدا همه این هنرمندانی که ازپیش مارفتندرحمت شان کنند. روحشان شادویادشان گرامی،مخصوصن(آقای سیروس گرجستانی روحت شاد مرده هنرمند😔😔😔😔

  • کرمی

    خدا بیامرزدشون خیلی جاها مارو خندوندن واقعا از. شنیدن خبر مرگشون ناراحت شدم

  • فضل اله روشنیان

    روحش شاد ویادش گرامی

  • ج . ع

    ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم گرجستانی و جامعه هنر از خداوند رحمان و رحیم برای روح ایشان رحمت بی واسعه الهی و صبر و شکیبایی برای بازماندگان معزی مسئلت دارم . آرام بخواب در خانه ابدی . مرد دوست داشتنی بدرود

  • AIi

    جاشون خالیه استاد آقای گرجستانی باورم نمیشه وقتی این خبر شنیدم خیلی ناراحت شدم بازیگرای خوب ما همه رفتن به خانواده ش تسلیت میگم روحش شاد یادش گرامی باد

  • فاطیما

    من واقعا متاسفم موقعی که شنیدم اقای گرجستانی فوت شد واقعا ناراحت شدم اشکم در اومد

  • محبوبه

    دلم گرفت وقتی دیدم یگ بزرگ و یک بهترین رو از دست دادیم وقتی سریال ایشون رو میدیدم ان ساعت بهترین ساعت فیلم دیدن من بود روحشون شاد خدا به خانواده ی این مرحوم صبر. دهد امین

  • مصطفی

    خدایش بیامرزد با شرافت زندگی کرد خنده را بر لبان بسیاری آورد خدایا ما از اراضی بودیم و هستیم توهم از او راضی باش

  • زینب عبدالهی

    خدارحمتشون کنه،این هنرمندعزیزبابازی در سریال های زیادی،ازجمله سریال های طنزخنده برلب خیلی ازمردم انداخت،روحش شادیادش گرامی

  • حسین پاشائی

    خدارحمتش کنه انشالادراخرت لبش خندان باشه بااولیاالامحشورباشد

  • ناشناس

    خدا رحمتش کنه،