شمانیوز
شما نیوز

ناگفته های زندگی سیروس گرجستانی + فیلم

علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زاده 25 اسفند 1323 در بندر انزلی/ درگذشته 12 تیر 1399) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه 2 هنری از وزارت فرهنگ و هنر است.

ناگفته های زندگی سیروس گرجستانی + فیلم

به گزارش خبرنگار شمانیوز، مجموعه‌ مستند «رخ» پرتره‌ای از سینماگران و گفت‌وگو با آن‌هاست که در شبکه مستند تولید شده است؛ یکی از قسمت‌های این مجموعه که به زندگی هنری و شخصی سیروس گرجستانی می‌پردازد، به کارگردانی سیاوش گرجستانی و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی ساخته شده است که به مناسبت درگذشت او از شبکه مستندسیما پخش خواهد شد. 

در این اثر که برای اولین بار به زندگی این هنرمند پرداخته، گرجستانی می‌گوید: «همه بازیگرها دوست دارن کار خوب انجام بدن. عجیبه که دیگه امروزه برای من کار خوب نیست.»

گفتنی است علی اکبر محمودزاده گرجستانی با نام هنری سیروس گرجستانی (زاده 25 اسفند 1323 در بندر انزلی/ درگذشته 12 تیر 1399) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود. او دارای مدرک درجه 2 هنری از وزارت فرهنگ و هنر است. گرجستانی فعالیت در تئاتر را از سال 1349 و فعالیت در تلویزیون را از سال 1356 شروع کرد و پس از آن به استخدام وزارت فرهنگ و هنر سابق و ارشاد کنونی درآمد. پس از انقلاب، فعالیت سینمایی او با فیلم «فریاد مجاهد» به عنوان بازیگر در سال 1358 آغاز شد. وی همچنین در عرصه ورزش نیز فعال بوده و به مدت 10 الی 12 سال بازیکن تیم فوتبال شاهین بوده ‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied