شمانیوز
شما نیوز

تجاوز دو جنگنده اسرائیلی به هواپیمای ایرانی + جزئیات

شبکه خبری المیادین گزارش داد یکی از مسافران هواپیمای مسافربری ماهان به دلیل فرود اضطراری شدید به شهادت رسیده است.

تجاوز دو جنگنده اسرائیلی به هواپیمای ایرانی + جزئیات

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که سحرگاه روز پنجشنبه ششم فوریه جنگنده اسرائیلی یک پایگاه نظامی ارتش سوریه را در اطراف فرودگاه دمشق بمباران کردند که پاسخ پدافند هوایی سوریه را در پی داشت. همین منبع افزوده است که همزمان با حملۀ جنگنده اسرائیلی یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ متعلق به ایران در حال فروآمدن بود و به همین خاطر در تیررس پدافند هوایی و توپخانۀ ارتش سوریه قرار گرفت.

بیانیۀ وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است که واکنش سریع برج مراقبت فرودگاه دمشق باعث شد که هواپیمای ایرباس ایرانی و سرنشینان آن از منطقۀ درگیری و از تیررس پدافند هوایی ارتش سوریه خارج شده و اندکی بعد در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه به زمین بنشیند.

 

تصویری از جنگنده ارتش کودک‌کش در نزدیک هواپیمایی ماهان

اسرائیل جان سرنشینان یک هواپیمای ایرانی را به خطر انداخته است+ فیلم

وزارت دفاع روسیه سپس افزوده است که نیروی هوایی اسرائیل بیش از پیش به هنگام عملیات نظامی خود از هواپیمای غیرنظامی برای پوشش خود و جلوگیری از پاسخ پدافند هوایی ارتش سوریه استفاده می کند.

ارتش روسیه تصریح کرده که "رادارهای اسرائیل تصویر روشنی از وضعیت آسمان اطراف فرودگاه دمشق دارند" و دولت اسرائیل "زندگی صدها غیرنظامی بی گناه را به سخره می گیرد."

اولین تصاویر از هواپیمای مورد تعرض قرار گرفته ایرانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی که تعدادی از مسافران زخمی ‌شده‌اند!

 

لحظه تهدید دو جنگنده اسرائیلی برای هواپیمای ماهان در آسمان لبنان و آسیب دیدن تعدادی از مسافرین 

دو جنگنده رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه با ایجاد مزاحمت برای پرواز مسافری تهران به بیروت هواپیمایی ماهان باعث ایجاد حالت اضطراری در این پرواز که خانواده های زیادی مسافرانش بودند ، شدند. گزارشگر صدا و سیما که درون پرواز بوده از این حادثه گزارش داده است.

 

اولین تصاویر از هواپیمای مورد تعرض قرار گرفته ایرانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی که تعدادی از مسافران زخمی ‌شده‌اند!


 

دقایقی پیش هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه بیروت به زمین نشست

 

 

برج مراقبت فرودگاه دمشق:

دو جت جنگنده درآسمان سوریه برای هواپیمای مسافربزی ماهان به مقصد لبنان ایجاد مزاحمت کردند.خلبان پرواز درواکنش به این مساله مجبور شدسطح پرواز هواپیما رابطورناگهانی کاهش دهدکه این مساله باعث مجروح شدن چند سرنشین هواپیما شد.مجروحین هواپیمای ماهان پس از فرود درفرودگاه بیروت درحال مداوا ورسیدگی هستند.
 
شبکه المیادین به نقل از یک منبع خبری گزارش داد «جنگنده‌های اسرائیلی» تعمداً اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده‌اند تا پدافند هوایی سوریه هواپیما را ساقط کند.
 
روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست اسرائیلی بودن جنگنده (یا جنگنده‌های) متجاوز به هواپیمای مسافربری ایران را تأیید کرد.
 

تکمیلی 1 : 00:30

شبکه المیادین به نقل از یک منبع خبری گزارش داد «جنگنده‌های اسرائیلی» تعمداً اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده‌اند تا پدافند هوایی سوریه هواپیما را ساقط کند.

 

شهادت یکی از مسافران هواپیمای ماهان

شبکه خبری المیادین گزارش داد یکی از مسافران هواپیمای مسافربری ماهان به دلیل فرود اضطراری شدید به شهادت رسیده است. یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است. شهادت مسافران این هواپیما حکایت از آن است که با نزدیک جنگنده‌های صهیونیستی به این هواپیما، خلبان مجبور شده است ارتفاع خود را ناگهانی کاهش دهد.

 

خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده ها آمریکایی بودند

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان ،دوجنگنده ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده اند آمریکایی بوده اند.

درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.

 

اسرائیل: کار ما نبوده

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگنده‌ای که برای هواپیمای ایرانی مزاحمت ایجاد کرده اسرائیلی نبوده است.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در سازمان هواپیمایی این کشور نوشت مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در منطقه التنف، واقع در مرز عراق و سوریه صورت گرفته است.

 

تکمیلی 2 : 09:00

هواپیمای ایرانی در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست

هواپیمای مسافری ایران که در ساعات پایانی پنجشنبه دوم مرداد مورد تهدید جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته بود، پس از تخلیه مسافرانش در فرودگاه بیروت، عازم جمهوری اسلامی شد و لحظاتی قبل در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست.

 

جزئیات جدید از مزاحمت ۲ جنگنده برای هواپیمای ماهان

برخی منابع می‌گویند: منطقه‌ای که برای هواپیمای ایرانی ایجاد مزاحمت شده، جنگنده های آمریکایی مستقر هستند و پدافند هوایی سوریه این منطقه را پوشش نمی‌دهد.

این منابع درباره جزئیات این رویداد گفتند: یک جت جنگنده آمریکایی با پرواز بر بالای هواپیمای مسافربری ماهان و یک جت دیگر با پرواز بر پایین هواپیما، آن را تحت محاصره قرار دادند.

 

تکمیلی متعاقبا اعلام می شود...

 

منابع :  خبرآنلاین / تابناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied