شمانیوز
شما نیوز

آخرین دابسمش جالب و دیدنی از ماه چهره خلیلی + فیلم دیده نشده

آخرین کلیپ و دابسمش جالب از ماه چهره خلیلی را در ادامه می بینید.

آخرین دابسمش جالب  و دیدنی از ماه چهره خلیلی + فیلم دیده نشده

آخرین کلیپ و دابسمش جالب از ماه چهره خلیلی را در ادامه می بینید. ماه چهره خلیلی متولد 1355 تهران است. وی دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه اکسفورد انگلستان می باشد. ماه چهره خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال 1382 برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه پس از 22 سال به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال 84 پشت سر گذاشت. ماه چهره خلیلی نوه دختری پروین سلیمانی در سریالهای«در چشم باد»،« مختارنامه» و« کلاه پهلوی» ایفای نقش کرده است.

 

نعیمه نظام دوست در گفتگو با مصطفی امامی مجری صحنه گفت: دوستی من و ماه چهره به ۱۳ سال پیش و پروژه نردبام آسمان باز می گردد. حدود ۱۰ ماه پیش متوجه بیماری ماه‌چهره شدیم و تصمیم بر شروع درمان در خارج از کشور گرفته شد. ماه‌چهره در ابتدا تنها معده درد داشت. دکتر معالج ماه‌چهره در انگلیس قادر به تشخیص این بیماری نبود و ماه‌چهره بعد از بازگشت به ایران دچار معده درد شدید شد و به بیمارستان امام خمینی مراجعه کرد. سنگ صفرا، تشخیص اولیه علت این درد بود که البته پس ۱۰ روز بستری در بیمارستان، ماه‌چهره عمل نشد. با ادامه دار شدن این درد، مدارک بیماری ماه چهره را برای دکتر روح‌الله میری، عضو هیئت علمی بیمارستان امام خمینی ارسال کردم و پس از معاینه ماه‌چهره، متوجه شدیم که علت این درد، سرطان لوزالمعده یکی از خطرناک ترین سرطان ها است. طبق آمار از هر ۱۰ نفر تنها ۲ نفر از این بیماری نجات پیدا می‌کنند.

وی درباره عشق ماه چهره خلیلی نسبت به ایران و دفن وی در شهر لندن اظهار داشت : ماه‌چهره ایران را به شدت دوست داشت؛ اما به دلیل سکونت همه افراد خانواده در انگلیس، مجبور به شروع درمان در انگلیس شد و قرار بر بازگشت ماه‌چهره پس از تمام شدن دوره درمان بود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت هایی در بیمارستان های انگلیس، دوره درمان ماه‌چهره طولانی تر شد و عمل این غده به تعویق افتاد. تشخیص پزشکان در ایران عمل سریع ماه چهره بود ولی او طبق تشخیص دکتر ها در انگلیس، شیمی درمانی را آغاز کرد؛ البته چند عمل کوچک نیز برای خارج سازی سنگ کلیه انجام داد اما هرگز عمل خارج سازی غده سرطانی صورت نگرفت.

نظام دوست با اشاره به خصوصیات اخلاقی خوب و منش والای او اظهار داشت: ماه چهره خوب، مهربان، بی ریا و بی کینه بود . بسیار به معنویات اهمیت می داد به طوریکه با آن حال بد از دکترش تقاضا کرد تا در واپسین روزهای عمرش روزه بگیرد.

نعیمه نظام دوست در انتهای این گفتگو با اشاره به اینکه مرگ ماه چهره خلیلی فقط به دلیل سرطان لوزالمعده بود از مردم درخواست کرد تا با شایعه پراکنی درباره مرگ این هنرمند، خاطر خانواده اش را مکدر نکنند.

 

آنجه دیگران میخوانند

تصاویر دیدنی و جذاب از مرحوم ماه چهره خلیلی و خانواده اش + تصاویر

 

 

نعیمه نظام‌دوست خبر داد: ماه‌چهره خلیلی در لندن دفن می‌شود

در حالی که گریه امانش را بریده است، می‌گوید: قرار بود برگردد ایران ... خیلی کار‌ها و برنامه‌ها داشتیم با هم، اما نشد...

نعیمه نظام‌دوست ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ در گفت و گویی کوتاه با ایسنا، در حالی که از شدت گریه و ناراحتی به‌خاطر درگذشت ماه‌چهره خلیلی به سختی صحبت می‌کرد، چنین ادامه داد: چه بگویم؟! ماه‌چهره عشق بود، زندگی بود، قوی بود، مهربان بود.

نظام‌دوست با بیان اینکه چند ماهی می‌شد که متوجه بیماری ماه‌چهره خلیلی شده بود، عنوان کرد: من ماه آذر سال گذشته بود که متوجه بیماری‌اش شدم ... آمده بود ایران. گفت من بروم کارهایم را بکنم و برگردم. قرار بود بیاید ایران. خیلی کار‌ها داشتیم که بکنیم، اما نشد.

این هنرمند در ادامه از دوستی ۱۳ ساله‌اش با ماه‌چهره خلیلی گفت و با بغض عنوان کرد: ۱۳ سال است که ماه‌چهره را می‌شناختم. سر تصویربرداری سریال «نردبام آسمان» در سال ۸۶ بود که دوستی‌مان شکل گرفت.

نظام‌دوست با اشاره به اینکه ماه‌چهره خلیلی ساکن خارج از کشور بوده، ولی در ایران هم خانه داشته و زیاد به ایران می‌آمده است، گفت: با اینکه ساکن خارج از کشور بود، اما زیاد با هم رفت و آمد داشتیم. خیلی عِرق ایران را داشت. ماه‌چهره خیلی ایرانی بود، خیلی.

به گفته نظام‌دوست، ماه‌چهره خلیلی در همان لندن به خاک سپرده می‌شود و پیکر او را به ایران نخواهند آورد.

 

واکنش گوهر خیراندیش به درگذشت ماه چهره خلیلی

گوهر خیراندیش که در چند سریال با زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی هم‌بازی بوده است، درگذشت این هنرمند فقید را تسلیت گفته و نوشته است که «کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز در این سریال مرضیه چه یادگاری عجیبی از خودتان به یادگار گذاشتید.»

خیراندیش که در سریال‌هایی همچون «کلاه پهلوی»، «مختارنامه» و «مرضیه» با زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی هم‌بازی بوده است، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره شنیدن خبر فوت این هنرمند نوشته است:

«متاسفانه باخبر شدم که ماه‌چهره عزیزم را سرطان کبد از ما گرفت. ماهی جانم این رفتن و کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز در این سریال مرضیه چه یادگاری عجیبی از خودتان یادگار گذاشتید.

مرگ بر سرطان که همه عزیزانم را از من گرفت. پدرم، خواهرم، خواهرزاده‌ام، عموزاده‌ام، همکلاسی‌ام، همکارم، دوستانم و دختر نازنینی مثل ترا.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied