شمانیوز
شما نیوز

مداحی محمد بحرانی صداپیشه جناب خان برای امام حسین + فیلم

مداحی محمدبحرانی صداپیشه جناب خان برای امام حسین(ع) را در ادامه می بینید.

مداحی محمد بحرانی صداپیشه جناب خان برای امام حسین + فیلم

مداحی محمد بحرانی صداپیشه جناب خان برای امام حسین(ع) را در ادامه می بینید. محمد بحرانی (۲۰ شهریورماه سال ۱۳۶۰)[۱] بازیگر (تئاتر، سینما و تلویزیون)، کارگردان، صداپیشه، عروسک‌گردان، شاعر و مجری است. محمد بحرانی اصالتا اهل کازرون است . جانبخشی به عروسک محبوب جناب‌خان با گویش شیرین آبادانی، عروسک آقای هم ساده مرد ساده‌دل اما بداقبال شیرازی و عروسک ببعی که در «مجموعهٔ کلاه قرمزی» چهرهٔ کودکانه و ملوس این شخصیت بیشترین تضاد ممکن را با صدای پرطنین و قدرتمندش دارد، از فعالیت‌های شاخص بحرانی در زمینه صداپیشگی و علت اصلی محبوبیتش میان مردم است.

 

 

 

 

 

فیلم لو رفته از حضور صبا راد در مراسم عزاداری عاشورا در ترکیه + فیلم

 

 

محمد بحرانی در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بهشهر متولد شد. اما براساس شناسنامه، او ۲۰ شهریورماه سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز بدنیا آمده‌است. پدر و مادر او اهل کازرون‌اند. پدر سال‌ها به تدریس زبان انگلیسی در مقطع دبیرستان اشتغال داشته و اکنون بازنشسته است و مادر نیز خانه‌دار است. بحرانی دو برادر و یک خواهر دارد و خود فرزند آخر خانواده است.

 

رشتهٔ تحصیلی او در دبیرستان ریاضی بود. اما در کنکور هنر شرکت کرد و در سال ۱۳۸۴ در رشته کارشناسی بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارق التحصیل شد و پس از آن تحصیلات خود را در رشتهٔ کارگردانی (رتبهٔ یک کنکور) در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال ۱۳۸۷ مدرک کارشناسی ارشد خود را از این دانشگاه دریافت کرد.او در سال ۱۳۸۵ با مهناز خطیبی، همکلاس و هم رشتهٔ خود در دانشگاه تهران، ازدواج کرد.

 

بحرانی فعالیت هنری خود را با تئاتر دانشگاهی و نمایش عروسکی آغاز کرد. در سال ۱۳۸۰ کار او مورد پسند مریم سعادت (داور یکی از جشنواره‌های دانشجویی) واقع شد. خانم سعادت از او برای کار در مجموعهٔ تلویزیونی عروسکی زنده «نی‌نی‌مون» به کارگردانی بهرام شاه‌محمدلو دعوت کرد.

 

او که از سال ۱۳۸۰ وارد تلویزیون شده، تا امروز در پروژه‌های عروسکی کودک و بزرگسال فعال بوده‌است. عروسک مشهور جناب خان از «کوچه مروارید» که یک سریال زنده عروسکی بود و برای شبکه نمایش خانگی تهیه و تولید می‌شد به تلویزیون وارد شد. در این سریال رامبد جوان با نام «آقای محترم» ایفای نقش کرد و با جناب‌خان هم‌بازی شد. حاصل این آشنایی دعوت جناب‌خان به برنامهٔ «خندوانه» بود.

 

بحرانی شخصیت‌پردازی عروسک محبوب جناب‌خان را محصول تجربه زیسته‌اش می‌داند؛ از کودکیش در شیراز در همسایگی بچه‌های جنگ‌زدهٔ خوزستان گرفته تا تجربیات دوران خوابگاه دانشجویی‌اش در تهران. لازم است ذکر شود که بیشتر دیالوگهای جناب‌خان به خاطر ساختار برنامهٔ «خندوانه»، حاصل بداهه‌پردازی‌های محمد بحرانی است.

 

 

 

محمد بحرانی | بیوگرافی و عکس های “محمد بحرانی” و همسرش

 

از دیگر کارهای عروسکی بحرانی به عنوان صداپیشه، پیش از ورود به مجموعهٔ کلاه‌قرمزی، می‌توان مجموعه‌های «استاد همه چی دون» و «شهر کودکان» و مجموعهٔ با «ما کاش باشی» (صداپیشه آقاشجاع) را ذکر کرد.

 

او در فیلم «رفیق بد» با ایرج طهماسب و حمید جبلی همکار بود و در نقشی کوتاه در کنارشان بازی کرد. اما همکاری‌اش با «مجموعهٔ کلاه‌قرمزی» از سال ۱۳۹۰ آغاز شد؛ یعنی زمانی که آنها برای شخصیتی جدید دنبال صداپیشه بودند. آشنایی او با این گروه توسط دوستش امیر سلطان‌احمدی (عروسک‌گردان پسرعمه زا) ممکن شد. نتیجه این همکاری شکل‌گیری دو عروسک و شخصیت آقای هم ساده و ببعی هستند.

 

علاوه بر فعالیت عروسکی، محمد بحرانی به همراه امیر سلطان‌احمدی، ترانه‌سرا، خواننده و تهیه کنندهٔ موزیک ویدئویی به نام «جام جهانی» برای جام جهانی سال ۲۰۱۴ بوده‌اند. این دو نفر برای جام جهانی ۲۰۱۸ اینبار با هم‌خوانی جناب‌خان، موزیک ویدئوی دیگری را به نام «اومدیم روسیه» تهیه کردند.

 

محمد بحرانی به همراه شاهین شرافتی مجری «رادیو هفت» بوده‌است (یک برنامهٔ تلویزیونی ادبی - هنری و موسیقی محور به تهیه‌کنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی).

 

بحرانی به عنوان بازیگر در فیلم‌هایی مانند مارموز، طبقه هساث، فرار از اردو و رفیق بد ایفای نقش کرده‌است و همین‌طور در سریال‌های هیولا، گلشیفته و دوپینگ. بازیگری و کارگردانی تئاتر نیز بخش مهمی از فعالیت‌های اوست.

 

 

 

 

 

مهمان امشب «دورهمی» محمد بحرانی صداپیشه جناب خان است | شهرآرانیوز

 

مجموعه‌های تلویزیونی و نمایش خانگی

 

سال عنوان کارگردان توضیحات

 

۱۳۹۹ دوپینگ رضا مقصودی مجموعه تلویزیونی

 

۱۳۹۹ بچه محل احمد درویشعلی‌پور

 

۱۳۹۸ هیولا مهران مدیری نمایش خانگی - نقش: چمچاره

 

۱۳۹۶ گلشیفته بهروز شعیبی نمایش خانگی

 

۱۳۹۳ کرکره هادی حجازی فر

 

۱۳۹۰ مکتبخانه غیرانتفاعی عیسی یوسفی‌پور

 

۱۳۸۹ تندتندکارتن هادی حجازی‌فر

 

۱۳۸۷ رنگین کمان محمد اعلمی

 

۱۳۸۵ یغمای باشکوه خورشید فرهاد مهندس‌پور تله تئاتر

 

۱۳۸۵ سرزمین من مریم سعادت

 

۱۳۸۴ نگاهی به تاریخ تئاتر معاصر ایران محمود عزیزی مستند نمایشی

 

۱۳۸۱ نی‌نی‌مون بهرام شاه‌محمدلو

 

 

 

 

 

کارهای شاخص

 

صداپیشه کاراکتر جناب‌خان در برنامهٔ خندوانه

 

صداپیشه کاراکترهای ببعی و آقای هم ساده در مجموعهٔ کلاه‌قرمزی

 

بازی در سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری

 

بازی در سریال گلشیفته به کارگردانی بهروز شعیبی

 

بازی در سریال دوپینگ به کارگردانی رضا مقصودی

 

بازی در فیلم سینمایی طبقه هساث به کارگردانی کمال تبریزی

 

مجری برنامه تلویزیونی رادیو هفت و «رادیو شب» به کارگردانی منصور ضابطیان

 

بازی در نمایش «بهمن‌کوچیک» در تورنتو - کانادا

 

بازی در نمایش «صندلی‌ها» در کشور رومانی

 

بازی در نمایش «ادیپ در راه» در پاریس-فرانسه

 

خوانندگی به همراه گروه موسیقی «لیان» در جشنواره "WOMAD" لندن - انگلستان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied