شمانیوز
شما نیوز

آواز خواندن مژگان شجریان دختر استاد شجریان + عکس و فیلم

مژگان شجریان در گفتگویی نوروزی با دویچه وله آلمان از احساسش درباره اولین تکخوانی در کنار پدرش گفت. در ادامه مصاحبه مژگان شجریان را می خوانید.

آواز خواندن مژگان شجریان دختر استاد شجریان + عکس و فیلم

دختر استاد محمد رضا شجریان می گوید اولین باری که کنارش پدرش تکخوانی کرده لحظات سختی را سپری کرده است.

 

 

 

مژگان شجریان در حال آوازخوانی

 

مژگان شجریان دربخشی از مصاحبه نوروزی با دویچه وله درباره یک خاطره نوروزی می گوید:«زمانی که برای اولین بار خدمت یکی از اساتید بزرگ ایران رفته بودم، استاد دادبه که شاید برای برخی گمنام باشند. ایشان یک دید دیگری به من از نوروز دادند و آن خاطره همیشه برای من جاودانه ماند. اینکه نوروز را واقعاً باید چه جوری دید و اصلاً مراسم آیینی در ایران قدیم به چه صورتی بوده. از آن زمان به بعد من به نوروز با چشم دیگری نگاه کردم. انسان واقعاً بایستی از درون خودش را در ایام نوروز نو کند، و سالی را با پاک داشت درون آغاز کند.»

 

مژگان شجریان در کنار پدرش

 

مژگان شجریان درباره اولین تک خوانی کنار استاد شجریان می گوید:«در کنار پدر خواندن خیلی سخت بود برایم. اینکه جرأت کنم در حضور ایشان بخوانم، واقعاً سخت بود. جمله اول را که خواندم و تمام شد، یک احساس غرور خیلی زیادی کردم، که فرزند ایشان هستم، توانستم در کنار پدر باشم و…. در کنار پدر خواندن که از نظر من بزرگ این راه هستند، واقعاً جسارت می خواهد. امیدوارم که جسارت من را ببخشند. ولی خُب چون خودشان فرموده بودند، من هم انجام وظیفه کردم. وقتی آدم می ترسد، فکر می کنم کارش را جدی تر می گیرد و بهتر انجام می دهد.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied