شمانیوز
شما نیوز

واکنش یک خارجی به صدای همایون شجریان سوژه داغ رسانه ها شد + فیلم

در این فیلم کوتاه واکنش یک خارجی به صدای همایون شجریان را خواهید دید.

واکنش یک خارجی به صدای همایون شجریان سوژه داغ رسانه ها شد + فیلم

در این فیلم کوتاه واکنش یک خارجی به صدای همایون شجریان را خواهید دید.

همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است. همایون شجریان  از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه می باشد.

 

 

 

بیوگرافی همایون شجریان

  • نام :همایون شجریان
  • محل تولد :تهران
  • تاریخ تولد :1354/2/31
  • پیشه :خواننده و نوازنده موسیقی ایرانی
  • همسر:گیتا خوانساری
  • فرزندان :یاسمین

 

 

همایون شجریان

 

همایون شجریان

همایون شجریان متولد 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان است. وی از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه می باشد.

 

همایون شجریان و خواهرش

همایون شجریان و خواهرش مژگان

 همایون شجریان و برادر ناتنی اش

 

کودکی همایون شجریان

همایون شجریان از ده سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و در دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور بصورت گوشی پرداخت.

 

همایون شجریان در آغوش پدر

همایون شجریان در کنار  پدرش

 

 

تفریحات و علاقه مندی های همایون شجریان

من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتما به دیدن نمایش ها می روم.

خودم به بازیگری علاقه دارم، اما هیچ وقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من هم چون این توانایی را هیچ وقت در خود ندیده ام.

 

ازدواج و همسر همایون شجریان

گیتا خوانساری همسر همایون شجریان می باشد که در سال 1374 با همایون شجریان ازدواج کرده است و دخترش یاسمن بعد از دوازده سال ازدواجشان به دنیا امده است.

 

 همایون شجریان و همسرش

عکس همایون شجریان و همسرش گیتا خوانساری

 

 

دختر همایون شجریان

دختر همایون شجریان یاسمن

 

 

دوستان سینمایی همایون شجریان

اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی، گلاب آدینه، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می رود.

در میان بچه های تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می دانم هر اسمی هم بیاورم باز عده ای از قلم می افتند و من شرمنده شان می شوم

 

 

آغاز فعالیت حرفه ای

او از سال 1370 به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از 1378 به بعد در صحنهٔ کنسرت ها به هم خوانی با پدرش پرداخت. همایون شجریان کنسرت های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده است که می توان به آلبوم کنسرت های «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال های 2003 و 2005 نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

 

اجرای همایون شجریان

 

اولین آلبوم

اولین آلبوم همایون شجریان تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته است در سال 1382 منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت ها و آلبوم های مستقل او. وی پس از آن در سال 1383 دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال 1384 نقش خیال را به آهنگ سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد. جدیدترین کنسرت او به نام هوای گریه در شهریور ماه در برج میلاد برگزار شد.

 

همایون شجریان

 

پس از آن در مهرماه 1385 آلبوم با ستاره ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان می باشد را به بازار عرضه کرد. در سال 1387 دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال 1388 و آلبوم شب جدایی را در سال 1389 منتشر کرد. در سال 1390 او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه ای است که حاصل 4 سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

البته همایون شجریان تا سال 1388 پدرش را در اجراها همراهی می کرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند و در این دوران دو آلبوم غوغای عشق بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

ترانه وطن بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد 1388 منتشر کرد.

 

 

 همایون شجریان

 

آلبوم خداوندان اسرار

خداوندان اسرار که هجدهمین آلبوم موسیقی همایون شجریان به حساب می آید که بعنوان خواننده اصلی در آن حضور دارد و بعد از تجربه موفق و جهانی «مستور و مست» یک اثر پنج قسمت است که بصورت صوتی و تصویری و یک مستند به نام «آنسوی آیینه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد عرضه خواهد شد.«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است. در بخش اول آن ساز و آوازی بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است. در این آلبوم موسیقی، آزاد میرزاپور (بربت)، حسین رضایی نیا (دف)، همایون نصیری (سازهای کوبه ای)، آیین مشکاتیان (کوزه)،محمت اکاتای (سازهای کوبه ای)، آرشاک ساهاکیان (دودوک)، آرین کشیشی (گیتار باس) و سهراب پورناظری (تنبور) آواز همایون شجریان را همراهی کرده اند. این اثر که در ایران، ترکیه و امریکا ضبط شده، در ایران توسط «غلامرضا صادقی» میکس و مسترینگ شده و توسط شرکت موسیقی «ایران گام» منتشر شده است.

 

 همایون شجریان

امشب کنار غزلهای من بخواب همایون شجریان

 

ترانه شناسی

آلبوم های همایون شجریان

قاصدک 1373

یاد ایام 1374

شب وصل 1376

معمای هستی 1376

آهنگ وفا 1378

زمستان است 1379

بی تو بسر نمی شود 1381

فریاد 1381

نسیم وصل 1382

ناشکیبا 1383

شوق دوست 1383

نقش خیال 1384

با ستاره ها 1385

ساز خاموش 1386

سرود مهر 1386

غوغای عشق بازان 1386

قیژک کولی 1387

خورشید آرزو 1387

آه باران 1388

آب، نان، آواز 1388

شب جدایی 1389

آسمانی 1390

شوق نامه 1390

ای جان جان بی من مرو 1390

سیمرغ 1391

کنسرت سیمرغ 1391

چه آتش ها 1392

نه فرشته ام نه شیطان 1392

آلبوم مشترک با علیرضا قربانی 1393

آرایش غلیظ 1393

مستور و مست 1393

خداوندان اسرار 1394

خداوندان اسرار (تصویری) 1395

رگ خواب 1395

موسیقی نمایش سی 1396

امشب کنار غزل های من بخواب 1396

 

رگ خواب همایون شجریان

 

رگ خواب همایون شجریان

تک آهنگ ها شجریان

تصنیف صدای تو را دوست دارم

موسیقی سریال شهرآشوب

موسیقی فیلم آتش سبز

اپرای عروسکی مولوی

تصنیف خلیج پارس، تصنیف ایران

موسیقی سریال رسم عاشقی

باز خوانی تصنیف دل شدگان

قطعه بار دگر فراموشی

 

همایون شجریان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied