شمانیوز
شما نیوز

خانه لوکس و لاکچری محمدرضا شجریان + عکس

محمدرضا شجریان متولد تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی بود.

خانه لوکس و لاکچری محمدرضا شجریان + عکس

محمدرضا شجریان  متولد تاریخ ۱ مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس اهل ایران و نامزد ۲ جایزه گرمی بود. سایت انجمن آسیا محمدرضا شجریان را پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و همچنین رادیوی عمومی ملی (NPR) در سال ۲۰۱۰ محمدرضا شجریان را یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌است. شجریان در ایران ملقب به خسرو آواز ایران است.

 

 

محمد رضا شجریان در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ درگذشت. 

محمدرضا شجریان اولین بار نزد پدرش (مهدی شجریان) که خود از قاریان مشهد بود، قرائت قرآن را فرا گرفت. او برای اولین بار در ۱۲ سالگی به تلاوت قرآن در رادیو مشهد پرداخت. محمدرضا شجریان تا قبل از سال ۱۳۴۶ که به تهران مهاجرت کرد، به صورت افتخاری در رادیو مشهد قرآن می‌خواند. پدر او با آواز خواندن پسرش موافق نبود و محمدرضا شجریان به همین دلیل تا چهار سال در رادیو تهران با نام «سیاوش بیدگانی» آواز خواند.

 
 

کتایون خوانساری کیست

66797f8d-5cb1-4761-92de-ab0c72fa6f82

 

محمدرضا شجریان نخستین بار با فرخنده گل افشان ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند با نام‌های راحله، افسانه، مژگان و همایون شد. شجریان در سال ۱۳۷۱ از این بانو جدا شد و یک سال بعد با خانم کتایون خوانساری ازدواج کرد.

کتایون خوانساری متولد 1344 در تهران ، طراح و نقاش ایرانی است. فارغ التحصیل لیسانس زبان فرانسه در دانشگاه سوربن پاریس می باشد که در دومین تجربه زناشویی خود با استاد شجریان ازدواج کرد و حالا یک فرزند پسر نیز دارد و نام فعلی اش کتایون شجریان است.

 

1+(1)

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    عشق آقای شجریان 🙌🏻🙌🏻

  • ناشناس

    عالی