شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

قیمت ارز دیجیتال DCR و XEM و COMP و CELO

دیکرد (DCR)یک ارز دیجیتال مستقل است که درسال 2021 مورد توجه بسیاری از مردم بوده، نام دیکرد با ترکیب کلمات " decentralizedغیر متمرکز" و " creditsاعتبار" ساخته شده است.

قیمت ارز دیجیتال DCR و XEM و COMP و CELO

قیمت ارز دیجیتال DCR

دیکرد (DCR)یک ارز دیجیتال مستقل است که درسال 2021 مورد توجه بسیاری از مردم بوده، نام دیکرد با ترکیب کلمات " decentralizedغیر متمرکز" و " creditsاعتبار" ساخته شده است.

بلاکچین دیکرد یکی از انواع پایگاه کد بیت کوین می‌باشد و نیروی محرک دیکرد تمرکززدایی است. به همین ترتیب، این پروژه از الگوریتم اجماع ترکیبی منحصر به فردی، در کنار پلت فرم Politeia بهره می‌برد که توسط دیکرد در سال 2018 معرفی شده است. Politeia به دارندگان کوین دیکرد اجازه می‌دهد تا در مورد بروزرسانی‌ها و پیشنهادات به پلتفرم دیکرد رای دهند.

سکه DCR  دیکرد در قلب اکوسیستم دیکرد قرار دارد، و هر رمز DCR نشان دهنده یک حق رای است. مشابه بیت کوین، حداکثر 21 میلیون سکه DCR برای استخراج وجود دارد. طبق گفته CoinGecko، میزان موجود در گردش در حال حاضر اندکی بیش از نصف این مقدار یعنی 12.9 میلیون است.

1

 بلاکچین دیکرد چگونه کار می‌کند؟

اکوسیستم بلاکچین دیکرد به گونه ای طراحی شده است که ایمن، سازگار و پایدار باشد. در زیر مقادیر اصلی اکوسیستم دیکرد با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

پایداری

اکوسیستم دیکرد جهت اهداف بلند مدت و رشد پایدار طراحی شده است. این پروژه از روز اول موضع قاطعی در مورد عدم تمرکز گرفته است. از طرفی 10٪ از کل پاداش‌های بلوکی تولید شده در بلاکچین دیکرد، به خزانه داری ایجاد شده برای توسعه آینده پروژه اختصاص می‌یابد.

 (DCR) Wallets

دیکرد ارائه دهنده کیف پول‌های رومیزی و موبایل است، همچنین نرم افزاری سازگار با کیف پول‌های سخت افزاری را طراحی کرده و در حال توسعه نرم افزاری سازگار با دیگر کیف پو‌ل‌ها نیزاست.

چرا از دیکرد استفاده کنیم؟

دیکرد با تمام وجود در تمرکززدایی امور مالی و ارز سرمایه گذاری کرده است. این پروژه از ابتدا طراحی شده است، تا هر گونه توانایی دستکاری متمرکز را از بین ببرد و ارز رمزپایه شماره یک جهان، بیت کوین را بهبود بخشد. مشابه بیت کوین، سکه دیکرد DCR نیز طراحی شده است تا به عنوان ذخیره ثروت استفاده شود. با این حال، دیکرد با معرفی حق رای به کوین این مرحله را یک قدم جلوتر برد.

دیکرد از امن ترین و پایدارترین بلاکچین های موجود است. هدف پروژه حفظ بالاترین استاندارد بلاکچین ممکن است که هم برای کاربران و هم برای توسعه دهندگان اکوسیستم دیکرد به راحتی قابل استفاده و عادلانه باشد.

کاربران برای ذخیره و نگهداری دیکرد می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید .

قیمت ارز دیجیتال XEM

ارز دیجیتال نم با نماد اختصار XEM و در بلاکچین NEM نسخه آزمایش خود را در سال 2014 اجرا و سپس در سال 2015 راه اندازی شد.

کدهای بلاکچین نم به طور منحصر به فرد برنامه نویسی شده اند و به همین علت هم برای این ارز دیجیتال نام  NEM یا همان (New Economy Movement) به معنی ( جنبش اقتصادی نوین ) را انتخاب کردند .

هدف اولیه این ارز دیجیتال تحقیقاتی جهت بهبود شبکه NXT انجام بود ولی پس از مدتی تصمیم گرفته شد که با کمک تعدادی توسعه دهنده و بازاریاب این ارز دیجیتال را به صورت کاملا مستقل به بازار رمزارزها ارائه شد و در حال حاضر هدف ارز دیجیتال XEM استفده برای معاملات و مبادلات است.

2

این هدف هم سبب شده که این مجموعه خدمات مناسبی مانند کارمزدهای بسیار پایین تراکنش ها یا سرعت بسیار بالای تراکنش ها ( تقریبا 20 ثانیه برای هر تراکنش ) را برای دارندگان این رمز ارز فراهم کند تا افراد بتوانند به راحتی مبادلات مالی خود را انجام دهند .

همواره این مجموعه علیرغم فعالیت زیادی که دارند اما تمایل دارند به صورت ناشناس به فعالیت های خود ادامه بدهند و تنها می توان گفت که در کشور سنگاپور فعالیت می کنند .

کاربران برای ذخیره و نگهداری نم می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید .

قیمت ارز دیجیتال COMP

کامپاند توسط کارآفرینان زنجیره ای، رابرت لشنر و جفری هیز تاسیس شد که شرکت قبلی آن‌ها، Britches، موجودی فروشگاه های محلی را جمع آوری کرد تا در PostMates فروخته شود.

در سال 2018 کمپاند 8.2 میلیون دلار از شرکتهای قابل توجه سرمایه گذاری Andreessen Horowitz و Bain Capital Ventures  بودجه جمع آوری کرد.

کامپاند در سال 2019 25 میلیون دلار اضافی از طریق همان سرمایه گذاران، همراه با علاقمندان جدید مانند Paradigm Capital جمع آوری کرد؛ صندوق تاسیس شده توسط یکی از بنیانگذاران Coinbase راه اندازی شد. در ابتدا سهمی از کل ارز رمزنگاری شده COMP بین سرمایه گذاران شرکت و کارمندان توزیع شد.

3

کامپاند چیست؟

Compound نرم افزاری است که در اتریوم اجرا می‌شود و هدف آن ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده رایانه ها برای فعالیت در بازار سنتی پول است.

کامپاند که یکی از پروتکل‌های غیر متمرکز مالی (DeFi) در حال ظهور است، از چندین دارایی رمزنگاری شده برای ارائه این سرویس استفاده می کند، قرض و وام مورد نیاز بدون واسطه مالی مانند بانک را قادر می سازد.

به زبان ساده، کامپاند به کاربران امکان می‌دهد تا ارز رمزنگاری شده خود را برای دسترسی وام گیرندگان در استخرهای وام، سپرده گذاری کنند. وام دهندگان سپس از دارایی‌هایی که سپرده گذاری می‌کنند سود کسب می کنند.

پس از سپرده گذاری، کامپاند یک ارز رمزپایه جدید به نام cToken (که نشان دهنده سپرده است) به وام دهنده اعطا می‌کند. نمونه‌هایی از cTokens شامل cETH، cBAT و cDAI است.

هر cToken بدون محدودیت قابل انتقال یا معامله است، اما فقط برای ارز رمزنگاری شده ای که در پروتکل قفل شده باشد قابل بازخرید است. کل این فرآیند به صورت خودکار و توسط کد Compound انجام می‌شود، به این معنی که وام دهندگان می‌توانند سپرده ها را در هر زمان برداشت کنند.

برای ایجاد انگیزه در این فعالیت، کامپاند از ارز رمزنگاری شده دیگری استفاده می‌کند که بومی سرویس خود است، به نام COMP. هر بار که کاربر با یک بازار کامپاند تعامل می‌کند (با وام گرفتن، برداشت یا بازپرداخت دارایی)، به آن‌ها پاداش‌های اضافی COMP می‌رسد.

این مدل در عین پیچیده بودن، در جذب کاربران و تشویق سایر ارزهای رمزپایه DeFi برای اتخاذ مدل خود موفق بوده است. طبق آمار سایت پایگاه داده DeFi Pulse، از سال 2020، بیش از 500 میلیون دلار دارایی در پروتکل Compound قفل شده است.

قیمت ارز دیجیتال CELO

Celo پلتفرمی است که، به عنوان زیرساخت پرداخت جهانی، برای ارزهای رمزنگاری شده عمل می کند و هدف آن کاربران موبایل است.

به همین منظور ، هدف Celo این است که فعالیت های مالی به لطف توانایی ارسال وجه به هر شماره تلفن در جهان، در دسترس مردم جهان قرار گیرد.

علاوه بر پرداخت های اولیه ، Celo می تواند از توسعه برنامه های غیرمتمرکز در بلاک چین خود پشتیبانی کند. تا کنون ، این برنامه های کاربردی شامل این است که به هر کسی اجازه می دهد در طرح درآمد عمومی یک جامعه مشارکت کند ، و همچنین یک بستر سرمایه گذاری جمعی برای اهداف اجتماعی است.

4

 Celo برای اجرای عملیات روی بلاک چین خود ، دو توکن بومی را اجرا می کند: CELO ، یک دارایی مدیریتی برای رای دادن به تغییرات پروتکل و دلارCelo (cUSD) ، یک استیبل کوین که نشان دهنده ارزش دلار آمریکا است.

کاربرانی که می خواهند از وضعیت توسعه فعلی پروژه باخبر و با برنامه هایی که بر روی آن ساخته می شوند ، در ارتباط باشند ، می توانند وبلاگ رسمی Celo را برای جزئیات به روز دنبال کنند.

چه کسی Celo Crypto را ایجاد کرد؟

سلو در سال 2017 توسط رنه رینزبرگ و مارک اولشوسکی ، مدیران شرکت میزبانی وب GoDaddy ، به همراه سپ کاموار و مارک اولشوسکی ، استاد MIT و مدیر Google تأسیس شد.

بین سالهای 2018 تا 2020 ، سلو با فروش تقریبا 120 میلیون توکن CELO در فروش توکن خصوصی و عمومی بیش از 46.5 میلیون دلار جمع آوری کرد. سرمایه گذاران قابل توجه عبارتند از، شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر a16z Crypto ، General Catalyst و شرکت سرمایه گذاری اجتماعی.

Celo چگونه کار می کند؟

شبکه Celo برای کمک به اجرای پلتفرم خود به سه مشارکت کننده متکی است:

 Light Clients - برنامه های شبکه Celo که بر روی دستگاه های تلفن همراه کاربر اجرا می شوند ، مانند کیف پول موبایل Celo.

اعتبارسنجی گره ها - رایانه هایی که در مکانیسم اجماع Celo شرکت می کنند ، تراکنش ها را تأیید می کنند و بلوک های جدیدی تولید می کنند.

 گره های کامل - رایانه هایی که به عنوان پل ارتباطی بین گره های اعتبارسنج و کیف پول موبایل عمل می کنند ، درخواست های مشتری های سبک را دریافت کرده و تراکنش ها را به گره های اعتبارسنج ارسال می کنند.

نکته قابل توجه ، سیستم Celo مستلزم این است که گره های اعتبارسنج توسط دارندگان توکن CELO رأی داده شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied