شمانیوز
شما نیوز

قیمت دلار در آینده چه می شود ؟

آینده قیمت دلار به عوامل گوناگونی بستگی دارد در این بسته خبری به جزئیات احتمالی از آینده این بازار می پردازیم.

قیمت دلار در آینده چه می شود ؟

به گزارش شمانیوز : قیمت دلار در هفته گذشته نوسان قابل توجه داشت بسیاری نگران آینده قیمت دلار در بازار هستند و منتظر نتایج اتفاقات سیاسی و تاثیر آن بر قیمت دلار در ادامه به بررسی دقیق آینده دلار می پردازیم . 

 

 

دلار گران می‌شود یا ارزان؟

بازار ارز مسیر افزایشی خود را متوقف کرده و به نظر می‌رسد بازارساز هم بعد از بستن سقف قیمت در بازار سعی کرده دستیابی به روندی کاهشی را جدی‌تر دنبال کند. در این میان اما باید دید مردم به تاثیر کدام سیگنال‌ها بر بازار امیدوارند و منتظر چه اتفاقاتی در بازار هستند؟

دلار این هفته را با نرخ ۲۴ هزارتومانی در بازار آزاد آغاز کرد و تا پایان روز چهارشنبه این نرخ به ۲۳هزار و ۷۰۰ تومان رسید. فعالان بازار معتقدند در روزهای اخیر تعطیلات ناشی از شیوع کرونا بازار را خلوت‌تر و آرام‌تر از همیشه ساخته و بلاتکلیف ماندن مذاکرات در وین نیز موجب شده معامله‌گران بیگدار به آب نزنند.

به نظر می‌رسد بازارساز نیز سعی دارد قیمت را در دامنه محدودی زندانی کند و پس از آن، قیمت را از کف دامنه تعیین شده، پایین بکشد. به‌عنوان مثال، در هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰، قیمت دلار در دامنه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا‌ ۲۵ هزار تومان زندانی بود تا‌ اینکه بازارساز قیمت را به آرامی به محدوده ۲۴هزار و ۴۰۰ تومانی برد. این روند ادامه یافت تا این که در روزهای اخیر دامنه جدید نوسان دلار کوتاه‌تر شد و رفت و برگشت قیمتی نیز کاهش یافت.(اقتصاد نیوز)

حالا که به نظر می‌رسد بازار ارز در سکون است و معامله‌گران بیش از پیش برای خرید و فروش در انتظار اخبار مذاکرات و تنش‌های بین‌المللی هستند، بدنیست ببینیم  مردم وضعیت بازار را چکونه ارزیابی می‌کنند و منتظر چه رویدادهایی در این بازار هستند؟

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان درباره وضعیت این روزهای بازار ارز را می‌خوانید:

« با این افزایش قیمت سیمان و شاید افزایش قیمت مسکن واقعا فکر می‌کنید دلار ارزون میشه؟!»

« صدرصد ارزون میشه. سیمان هم کار دلال‌های مسکنه. مردم فقط باید این دلال‌ها را پیدا کرده و در به در کنن اونم فقط با نخریدن»

« قیمت دلار پایین خواهد آمد و تحریم‌های بانکی، نفتی، فولاد و صنایع وابسته تا ۲۰ اردیبهشت برداشته می‌شود و این یعنی دلارکاهش قیمت خوبی دارد»

« با پیش بینی تورم ۵۰ درصدی سال ۱۴۰۰ انتظار کاهش قیمت دلار در بلند مدت رو نداشته باشیم و ظرف چند ماه دلار بالای ۳۰ تومن رو خواهیم دید»

« دلار ارزان شده و ارزان تر هم میشه، صبر داشته باشید»

« ارزانی دلار شروع دوره جدید گرانی است. دولت با ارزان کردن قیمت هیچ جنسی را در بازار کاهش نمیده. به محض این که قیمت دلار را افزایش میده تمام اجناس با دلار گران میشه. راحترین و بی‌دردسر‌ترین راه برای افزایش قیمت کالاهاست و در نظر مردم هم کاملا منطقی هست. کلاهی که همیشه بر سر ملت رفته و خواهد رفت»

« با انجام توافق اولیه که برداشتن تحریم‌های بانکی و بیمه و تعدادی دیگر ظرف مدت سه ماه دلار به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید که این قیمت بعد شش ماه به حدود ۱۶۰۰۰ تومان و در صورت لغو کامل تحریمها دلار در کانال ۱۳۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ تومان نوسان می‌کند و بعد ۱۸ ماه دلار به ۱۰۰۰۰ خواهد رسید و اینجا ایستگاه توقف قیمت دلار است»

« دلار به ۱۶۰۰۰ هم میرسد ومدتی دراین قیمت باقی می‌ماند»

« ایران هنوز عضو اف ای تی اف نیست. هیچ تبادل ارزی هم صورت نمیگیره، قیمت سکه ود لار مثل فنر جمع شده و منتظر کوچکترین واکنشه قیمتها شدیدن افزایشیه»

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied