شمانیوز
شما نیوز

آغاز چهارمین جلسه محاکمه شبنم نعمت زاده

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده و همدستش به صورت علنی آغاز شد.

آغاز چهارمین جلسه محاکمه شبنم نعمت زاده

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر ؛ چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده و لشکری پور به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام خطاب به متهمان گفت: متهمان مراقبت اظهارات خود باشند. در جلسه قبل تفهیم اتهام شرکت دارویی رسا انجام شد. وی سپس از وکیل شرکت خواست تا با حضور در جایگاه به دفاع بپردازد.

وکیل شرکت با حضور در جایگاه با بیان اینکه هیچ وکیلی در نظام نمی‌تواند از فساد دفاع کند، گفت: هدف از ورود وکلا برای نظام دادرسی شفافیت و کشف واقعیت است.

وی گفت: در فضای رسانه‌ای شاید بزه‌دیدگی رسانه ای وجود داشته باشد و فشارهای ناجوانمردانه ای به این پرونده وارد می شود که حتماً دادگاه خارج از این فشارها به چیزی که حق است رسیدگی می کند.

وی گفت :در کیفرخواست می‌بینیم که قضات تحقیقی، محور را روی گزارش ضابطان قرار داده اند و تحلیل‌های خود را نوشته در حالی که آنها فقط ضابط هستند و مستندات کافی باید ارائه شود . وی افزود: همچنین برخوردهای غیر کارشناسی اشخاص می توانددادگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود :با توجه به اینکه مسئولیت کیفری شخصیت حقوقی امری جدید است مواد قانونی آن از جمله ماده ۱۴۳ قانون دارای ابهاماتی است چرا که در مسئولیت کیفری ، اصل مسئولیت بر عهده شخص حقوقی گذاشته شده و تقصیر جزایی منتسب به شخص حقوقی باید باشد و ارتکاب جرم به نظر می رسد توسط شخص حقیقی انجام شده است.

میزان تخفیف ثبت شده برای ۳۳ خریدار بیش از ۷۵ درصد بوده است

وی تصریح کرد: دفاتر و اسناد شرکت پس از خروج آقای لشکری پور از مدیر عاملی به دقت بررسی شده و ۵۰ خریدار شناسایی و صورت‌های مالی بین شرکت توسعه دارویی رسا به دقت بررسی شده است. میزان تخفیف ثبت شده برای ۳۳ خریدار بیش از ۷۵ درصد بوده که این بیانگر زیان است در حالی که میزان تخفیف باید طبق مصوبه دو درصد می بود و این بر اساس تصمیم مدیرعامل انجام شده است.

وکیل شرکت دارویی رسا در خصوص داروخانه ها توضیح داد:از ۳۳ خریدار برای ۱۶ داروخانه تخفیف بیش از ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شده است همچنین برای ۴ داروخانه تخفیف ۱۷۰ درصدی و برای یک داروخانه ۲۰۰ درصد تخفیف ثبت شده است که این بیانگر آن است یا تخفیفات صوری بوده یا بر اساس اهداف شخص حقیقی انجام شده است.

این وکیل گفت: ۳۲ داروخانه بر اساس اسناد، طلبکار هستند اما هیچ گاه مطالبه خود را طلب نکرده چرا که وجود خارجی نداشته اند و ثبت متقلبانه از سوی آقای لشکری پور انجام شده و خروج از سیستم دارویی ثبت شده است.

اتهامات شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

اتهامات احمدرضا لشگری‌پور فرزند هوشنگ و شرکت توسعه دارویی رسا دایر بر  مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها درضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied