شمانیوز
شما نیوز

دستگیری هکر حرفه ای اینستاگرام در مازندران

یک هکر سابقه دار در مازندران که از طریق اینستاگرام اشخاص به سرقت های سنگین دست می زد دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از رکنا: رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری هکر حرفه ای و سابقه دار که با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام 5 میلیارد ریال به جیب زد، خبر داد.

سرهنگ حسن محمدنژاد در این خبر گفت: در پی مراجعه ۳ شهروند به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرام و در پی آن ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه و برداشت از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و بررسی شیوه و شگرد وقوع جرم، رد یکی از متهمان و هکر های سابقه دار در این حوزه شناسایی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات دریافتند، متهم برای فرار از دست قانون و عدم شناسایی، محل زندگی خود را ترک و به شهرهای مرکزی کشور متواری شده است.

سرهنگ محمدنژاد، خاطر نشان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفاء متهم شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۶۴۴ کارت بانکی کشف شد تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش ۵ میلیارد ریال اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد: قبل از استفاده از اپلیکیشن ها بایستی نحوه ارتقاء امنیت آنها را فرا گرفته تا در دام اینگونه مجرمان قرار نگیرند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied