شمانیوز
شما نیوز

انفجار مرموز در آمریکا+عکس

پلیس می‌گوید: «این انفجار صبحگاهی در جامعه ما عامدانه بوده و هدفش نیز ایجاد هرج و مرج و ترس در این فصل صلح و آرامش است.» گفته می‌شود تحقیقات حالا به دست اف‌بی‌آی افتاده است و اف‌بی‌آی در حال همکاری با مقامات و آژانس‌های اطلاعاتی محلی است تا به سرنخ قابل توجهی از این انفجار برسند.

انفجار مرموز در آمریکا+عکس

انفجار نشویل داستان یک هشدار بود و سپس خود انفجار. این سخنان پلیس نشویل است که می‌گوید انفجار نشویل عمدی بوده است.

 

 

 

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، انفجار در یک وسیله نقلیه باعث خرد شدن شیشه و ریزش آوار ساختمان‌ها به خیابان شد. در حالی که در آمار‌های اولیه گفته می‌شد این انفجار موجب زخمی شدن سه تن شد، حالا خبر از کشف بقایای یک جسد داده می‌شود. در این راستا پلیس اعلام کرده است که در این انفجار که بامداد روز کریسمس رخ داد، تنها سه نفر زخمی شده و وضعیت آن‌ها وخیم نیست.

 

گزارش‌ها حاکی است که لحظاتی پیش از انفجار این خودرو پارک شده در یکی از خیابان‌های نشویل، از طریق نوار ضبط شده و بلندگویی به همگان هشدار داده شده بود که محل را ترک کنند. در حالی که پیش‌تر مقامات پلیس اعلام کرده بودند که مطمئن نیستند که کسی در این خودرو حضور داشته، اما بعدا کارآگاهان پلیس گفته‌اند که در محل انفجار بقای جسد انسان کشف شده است. رئیس پلیس نشویل هم می‌گوید آزمایش دقیق از این بقایای کشف شده در حال انجام است.

 

جان کوپر، شهردار نشویل نیز اعلام کرده در راستای تامین امنیت در این شهر مقررات منع آمد و شد در شهر اعمال شده است. با این حال مقامات پلیس می‌گویند نشانه‌ای از احتمال تهدیدی دیگر علیه شهر پرجمعیت تنسی در دست نیست. مقامات پلیس محلی و فدرال هنوز توضیحی درخصوص انگیزه احتمالی این انفجار ارائه نکرده‌اند و هنوز هیچ گروه یا فردی مسوولیت آن را به عهده نگرفته است.

 

نیرو‌های پلیس ساعت شش بامداد به وقت محلی به دنبال دریافت گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای تیراندازی در محل حاضر شدند و متوجه یک خودروی کاروان در مقابل ساختمان «ای‌تی‌اندتی» شدند. جان دریک، رئیس پلیس نشویل به خبرنگاران گفت که نیرو‌های پلیس متوجه این خودرو شدند و یک نوار ضبط شده که از طریق بلندگویی در این خودرو هشدار می‌داد که بمبی در ۱۵ دقیقه دیگر منفجر خواهد شد.

 

 

 

شبکه‌های محلی نیز تصاویری در این زمینه منتشر کرده‌اند که از طریق بلندگو این پیام تکرار می‌شد: «این محل باید تخلیه شود اگر این پیام را می‌شنوید، همین الان محل را تخلیه کنید.» دان آرون، یک سخنگوی پلیس نشویل نیز می‌گوید، نیرو‌های پلیس با حضور در جلوی درب خانه‌ها از مردم خواستند محل را ترک کنند و یک واحد خنثی‌سازی بمب به محل اعزام شد. با توجه به اینکه در ساعت شش بامداد روز تعطیل کریسمس همه مغازه‌ها و فروشگاه‌ها تعطیل بودند، این انفجار مهیب تلفاتی نداشت.

 

نشویل که پایتخت موسیقی کانتری خوانده می‌شود، حالا با عده‌ای مردم شوکه در ایام تعطیلات روبه‌رو است. لیلی هنسن که روی صندلی خود در طبقه دوم ساختمانی که چند خیابان با محل انفجار فاصله دارد، نشسته بود، می‌گوید: تمام همسایه‌ها شوکه هستند. اصلا نمی‌توانم آن صحنه را از ذهنم پاک کنم.»

 

پلیس می‌گوید برای اطمینان بیشتر پمپ‌بنزین‌های اطراف محل انفجار را تعطیل کرد و پرواز‌ها به فرودگاه نشویل به حالت تعلیق در آمد. شهردار نشویل می‌گوید وقتی برای بازدید به محل انفجار رفته، متوجه خسارت بالا شده است. خیابان مملو از شیشه‌های خرد شده و درختان سوخته و کج شده است. از برخی ساختمان‌ها به‌دلیل ترکیدگی لوله‌ها آب جاری شده است. دست‌کم به ۴۱ کسب‌و‌کار در این منطقه خسارت وارد شده است.

 

مقامات آتش‌نشانی نیز تصریح کردند که یک ساختمان در این خیابان به‌طور کامل فرو ریخته است. بسیاری از ناظران قدرت انفجار را به‌قدری مهیب می‌دانند که شهردار نشویل می‌گوید اگر در یک روز کاری این انفجار رخ می‌داد، با یک فاجعه عظیم روبه‌رو بودیم.

 

کوپر تصریح می‌کند: «این انفجار صبحگاهی در جامعه ما عامدانه بوده و هدفش نیز ایجاد هرج و مرج و ترس در این فصل صلح و آرامش است.» گفته می‌شود تحقیقات حالا به دست اف‌بی‌آی افتاده است و اف‌بی‌آی در حال همکاری با مقامات و آژانس‌های اطلاعاتی محلی است تا به سرنخ قابل توجهی از این انفجار برسند.

 

منبع:فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied