شمانیوز
شما نیوز

بهترین سخن رییس دستگاه قضا

رئیس قوه قضاییه با بیان این‌که هنوز در قوه قضائیه تحولی ایجاد نکردیم گفت: اگر کاری کردیم ورودی به قوه قضائیه نبود، کم شد و پرونده‌ها بسیار پایین آمد و رسیدگی‌ها کوتاه شد و رضایت مردم بالا رفت تحولی ایجاد کردیم.

بهترین سخن رییس دستگاه قضا

قاضی شمس الدین جلیل پیران در خصوص سخنان جدید رئیس دستگاه قضا مبنی بر اینکه"امروز اعتراف می کنم که هنوز در قوه قضاییه هیچ تحولی ایجاد نکرده ایم"در مصاحبه با شمانیوز اظهار داشت: رئیس قوه قضائیه در سخنانی مطالبه گرانه و مسئولیت پذیرانه و با اشاره به اقدامات این قوه در کاهش ورودی پرونده ها ، کوتاه کردن زمان رسیدگی ها و بالا بردن رضایت مردم، اظهارداشت: امروز اعتراف می کنم که هنوز در قوه قضاییه هیچ تحولی ایجاد نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اضافه نمود: درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشتیم اما عملاً تحولی ایجاد نکرده‌ایم و تحول زمانی اتفاق می‌افتد که زندانی و مجرمی نداشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه

این سخنان همانند یک سند راهبردی همه قوا در خصوص توسعه مسئولیت اجتماعی باید مدنظر نه تنها مسئولان بلکه همه مردم قرار گیرد تا بر اساس اصل مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی شرایط فراهم شود تا فرهنگ قانون مداری و عدم تولید جرم در جامعه نهادینه گردد.

به قول ایشان: تحول، کیفیت برخورد با جرم و فراهم نمودن شرایط و تسهیلات مجرم نیست بلکه جلوگیری از به وجود آمدن آن است که می‌تواند کشور را مهیای تحول های ارزش آفرین در بخش های توسعه و آبادانی نماید.

در ادامه قاضی جلیل پیران که دارای مدرک تحصیلی مدیریت دادگستری در دوره کارشناسی ارشد میباشد و با مفهوم مدیریت تحول سازمانی آشنایی دارد اعلام نمود:

تحول به معنای تغییر در الگو و قالب تصمیم گیریها میباشد .توسعه و تحول در یک سازمان نیازمند بسنده نکردن به وضع موجود و ایجاد تغییر و تحول است که لازمه آن نقدپذیری و احساس نارضایتی از وضع موجوداست ، چرا که با نگاه مطلوب به وضع موجود نمیتوان به تحول اندیشید.

اگر به مجموع سخنان رئیس محترم دستگاه قضا از زمان تصدی ریاست قوه قضائیه تا الان توجه کنیم و مروری داشته باشیم ، متوجه میشویم که ایشان به صراحت اعلام نمودند: پذیرای انتقادات سازنده و پویا هستیم و در قسمتهای مختلف شاهد پذیرش انتقاد و ایجاد تحول بنیادین و سازنده بودیم و هستیم . 

تعالی جویی از اصلی ترین عناصر مدیریتی در تحول یک سازمان است . تعالی جویی به معنای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است و این موضوع از تاکیدات و آموزه های دینی میباشد . 

سخنان اخیر رئیس دستگاه عدلیه در باب ایجاد تحول در قوه قضائیه نشان از خلاقیت و شجاعت  ایشان میباشد .خلاقیت و شجاعت در تصمیم گیریها از الزامهای اساسی مبحث تحول است . 

تحول قضایی مدنظر رئیس محترم دستگاه قضا ، تحول واقعی و ملموس در برخی از الگوهای موجود و دیرینه در قوه قضائیه میباشد که نیاز به جراحی اساسی و تخصصی منطبق با واقعیات دارد. 

این بار در کنار خلاقیت و شجاعت ، شاهد عنصر بسیار مهم دیگری هستیم و آن هم شفافیت و صداقت رئیس عدلیه است که نشان از عزم جدی و قاطعانه ایشان برای ایجاد تحول در سیستم قضایی کشور جمهوری اسلامی ایران است . 

ان شالله

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی