شمانیوز
شما نیوز

سخنرانی رهبر انقلاب در روز عید مبعث

رهبر معظم انقلاب: خواستار توقف جنگ در اوکراین هستیم | آمریکا رژیمی بحران‌زاست و ما باید عبرت بگیریم

سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ملت ایران و مسلمانان جهان برگزار شد.

به گزارش شمانیوز ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید مبعث حضرت محمد(ص) به صورت زنده و تلویزیونی با مردم ایران صحبت کردند و فرمودند: ما در قضایای اوکراین خواستار توقف جنگ هستیم و می‌خواهیم که جنگ تمام بشود ولی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه آن شناخته بشود. آمریکا عامل ناامنی و جنگ در تمام دنیا و اوکراین است.

رهبر معظم انقلاب، مبعث رسول اکرم(ص)  را به همه امت بزرگ اسلامی و به ملت عزیز ایران و به همه آزادگان جهان تبریک گفتند و فرمودند: روز مبعث و شب مبعث، روز و شبی است که بزرگترین هدیه عالم وجود که از آن تعبیر شده است در دعای شب مبعث به تجلی‌الاعظم به نبی مکرم اسلام، برترین بنده خداوند اعطا شد و هدیه داده شد. البته بعثت، بعثت نبی مکرم (ص) هدیه‌ی به همه‌ی بشریت هم هست. اگر ما در میان ارزشهای فراوان اسلام، سلسله‌ی ارزش های اسلامی، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق -که مجموعه‌ی ارزشهای اسلامی خیلی گسترده است- این دو عنصر برجسته از این ارزشهاست.

ایشان با اشاره به دو عنصر عقلانیت و پرورش اخلاق در ارزش های والای اسلامی و انسانی اظهار داشتند: اگر همین دو عنصر را در نظر بگیریم که اسلام نسبت به آنها چه تاکیدی کرده تصدیق خواهیم کرد که اسلام عالی ترین هدیه را و وسیله سعادت را به بشریت عطا کرده. این که اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت دعوت میکند این خیلی چیز مهمی است. در قرآن ده‌ها آیه، ده‌ها مورد شاید نزدیک به صد مورد اگر کسی بشمارد وجود دارد که با تعابیر مختلف با تعبیر تعقلون، با تعبیر تتفکرون، با تعبیر یتدبرون، خدای متعال مخاطبان را و آحاد مردم راه اندیشه و تفکر و عقل دعوت کردند.

ایشان با اشاره به بعثت نبی مکرم (ص) آن را هدیه به همه بشریت دانستند و افزودند: در مورد گسترش مفاهیم اخلاقی و پرورش اخلاقی هم، همین بس که اسلام در صدر اهداف بعثت اخلاق و تزکیه را ذکر کرده است و در جای قرآن هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِّنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِه وَیُزَکِّیهِمْ اول تزکیه است.

ما خواستار توقف جنگ در اوکراین هستیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اشاره به تحولات منطقه و جنگ اوکراین فرمودند: ما در قضایای اوکراین خواستار توقف جنگ هستیم و می‌خواهیم که جنگ تمام بشود ولی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه آن شناخته بشود؛ ریشه‌ی بحران در اوکراین، سیاست‌های آمریکا و غربی‌هاست. این‌ها را باید شناخت و بر اساس آن قضاوت و داوری کرد.

اوکراین قربانی سیاست بحران سازی آمریکاست

حضرت آیت الله خامنه در ادامه به سیاست های خصمانه آمریکا در منطقه و جهان اشاره کردند و فرمودند: با جنگ و تخریب در همه جای دنیا، کشته شدن مردم و تخریب زیربناهای ملت ها مخالفیم و این حرف ثابت ماست.

آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند. آمریکا با ورود در مسائل داخلی آن کشور، راه انداختن اجتماعات علیه دولت‌ها، حرکت مخملی به وجود آوردن، کودتای رنگی درست کردن، حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضه، این دولت را برداشتن آن دولت را گذاشتن طبعاً به همین جاها منتهی می‌شود.

  • آمریکا چرا نفت سوریه و پول افغانستان را می دزدد؟ چرا در غرب آسیا از جنایات صهیونیست ها دفاع می کند؟ اینها بحران سازی به نام دفاع از حقوق بشر است.

جمهوری اسلامی می تواند یک الگو برای سایر ملت ها باشد

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه اظهار داشتند: انقلاب اسلامی در مسیر اهداف خود در نیمه راه است. البته اقداماتی انجام شده اما در نیمه راه هستیم و هنوز تا اهداف فاصله زیاد است. با توجه به این که هنوز در نیمه راه هستیم اما الگوی کشورهای دنیا و اسلامی حداقل الگوی جذابی هستیم. مثلاً در فاصله چند هزار کیلومتری در کشوری دیگر به عکس شهید سلیمانی اهانتی می شود و مردم ایران واکنشی نشان می دهند که پلیس که خودش آن اهانت را انجام داده است مجبور به عذرخواهی شود.

اگر بتوانیم راه را خوب ادامه دهیم و پیش ببریم، یک الگوی بسیار جذاب و پر تحرکی به وجود خواهد آمد و ملت ها به سوی آن حرکت خواهند کرد.

آمریکا رژیمی بحران‌زاست

رهبر انقلاب با تاکید بر بحران افکنی سردمداران آمریکایی و مافیای قدرت آن کشور، اظهار داشتند: اساساً رژیم ایالات متحده آمریکا یک رژیم بحران ساز و بحران زیست است و از بحران تغذیه می کند. آمریکا از بحران های گوناگون در اطراف عالم ارتزاق می‌کند. شبکه های مافیایی قدرت در داخل آمریکا از بحران هایی که در سرتاسر جهان اتفاق می افتاد ارتزاق میکنند 

 اساساً آمریکا یک رژیم مافیایی است. مافیای سیاسی، مافیای اقتصادی، مافیای اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیایی که سیاست های این کشور را در دست دارند و اداره می کنند و کنترل کشور در دستان آنهاست و در کشورها عده ای را سر کار می آورند یا برکنار می کنند.

  •  مشاهده کنید در منطقه غرب آسیا چقدر بحران سازی کردند و آن چنان نیازمند شدند که موجودی مانند داعش را به وجود بیاورند تا سگ دست آموز آنها بود و باشد علنا و صریحا فیلمبرداری شده افراد را سر ببرند و زنده زنده بسوزانند یا غرق در آب کنند تا فیلم آن را به دنیا منتشر کنند و سردمداران رژیم آمریکا به دست داشتن در تأسیس آن اقرار کردن که داعش دست ساز آن هاست.
  • آمریکا اگر نتواند بحران ایجاد کند کارخانه های اسلحه سازی نمی توانند حداکثر استفاده خودشان را انجام دهند و ناچار هستند که بحران سازی کنند تا منافع این مافیا ها حداکثری شود.

عبرت هایی در قضیه اوکراین وجود دارد​

عبرت هایی در قضیه اوکراین وجود دارد که انسان مشاهده می کند. یکی از این عبرت‌ها این است که پشتیبانی قدرت های غربی از کشورهایی که دست نشانده آن ها هستند یک سراب است و واقعیت ندارد. این را همه دولت ها بدانند. 

 دولت‌هایی که دلگرم به آمریکا و اروپا هستند ببینند وضع اوکراین و افغانستان را که هم رییس‌جمهور اوکراین و هم رییس‌جمهور فراری افغانستان بیان کردند که ما به آمریکا و دولت های غربی اعتماد کردیم اما ما را تنها گذاشتند. بنابراین  به این ها نمی شود اعتماد کرد؛ این عبرت اول است.

  • عبرت دوم این است که مردم مهم ترین پشتیبان دولت ها هستند. اگر مردم در اوکراین وارد میدان می شدند وضع دولت و مردم اوکراین بدین گونه نبود. مردم وارد میدان نشدند چون دولت را قبول نداشتند، عیناً مثل آن زمانی که آمریکا به عراق دوران صدام حمله کرد و مردم دفاع نکردند و کنار رفتند تا آمریکا مسلط شود. اما در همین عراق وقتی که داعش حمله کرد مردم وارد میدان شدند و داعش که خطر بسیار بزرگی بود را توانستند به عقب برانند و سرکوب کنند.

همگان بایستی چشمان و گوش های خود را باز کنند و درست بیاندیشیم و درست عمل کنیم و بتوانیم از این عبرت های بزرگ بهره مند شویم. یاد امام بزرگوار را گرامی می‌داریم که این درس‌ها را ایشان به ما داد.​

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در پایان عامل اصلی استقلال کشورها را مردم دانستند و تصریح کردند: ما این مورد را در دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم و در دفاع مقدس با این که همه قدرت ها از صدام حمایت می کردند جمهوری اسلامی ایران با کمک مردم توانست غلبه پیدا کند و دشمن را ناکام بگذارد .

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied
تبلیغات متنی