شمانیوز
شما نیوز

تضعیف مدیرعامل ضدفساد یعنی ناامیدی نسبت به شفافیت / در پتروشیمی مسجد سلیمان چه می گذرد؟

ششم اردیبهشت 1401 یعنی حدود 55 روز قبل بود که هیات مدیره پروشیمی مسجد سلیمان سعید آتشباری مدیری که به ضدیت با حلقه های تودرتوی فساد تجاری معروف است و در مجموعه های نفتی و پتروشیمی همچون شرکت بین المللی صانیر اینترنشنال، در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجموعه های صنعتی مختلف کارنامه ای قابل دفاع دارد را به عنوان مدیر عامل منصوب کرد.

تضعیف مدیرعامل ضدفساد یعنی ناامیدی نسبت به شفافیت / در پتروشیمی مسجد سلیمان چه می گذرد؟

به گزارش شمانیوز: این شرکت از شرکت های تابعه وزارت کار(صندوق بازنشستگی کشور) است و همان روزها بهزاد مهرکش یکی از مشاوران وزیر ، از وجود فهرستی طولانی از مسائل مبهم مالی در عملکرد تجاری و مالی چندسال گذشته شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان پرده برداشت و وعده داد که شفافیت در دوره مدیرعامل جدید عملیاتی خواهد شد. به طور مثال او نوشته بود که واگذاری سهام پتروشیمی مسجدسلیمان به اشخاص ثالث بدون اخذ مجوز از صندوق یکی از ابهامات موجود در روندهای کاری گذشته این شرکت است. مجموعه نوشته های او در فضای مجازی با بهت و حیرت کاربران مواجه شد و افکار عمومی در انتظار شفاف شدن وضعیت این شرکت هستند.

با این وصف مشخص شد که آمدن سعید آتشباری به این شرکت اساسا با هدف توقف رویه های مشکوک تجاری در این شرکت و ساماندهی به اوضاع متشنج بدهی های پتروشیمی مسجد سلیمان بوده است اما اکنون که کمتر از دو ماه از حضور او و تصدی مسئولیت مدیریت عامل این شرکت گذشته است در فضای پرهمهمه ناشی از فقدان وزیر در وزارت کار، زمزمه های کاهش اختیارات او شنیده می شود.

آنچه مسلم است حذف مدیرعاملی که به مبارزه با فساد شهره است و تنها کمتر از دو ماه در یک شرکت پرحرف و حدیث کار خود را شروع کرده معنایی جز پایان یافتن امیدواری به شفافیت ندارد. به نظر می رسد این جزو اصلی ترین کارکردهای دستگاه های نظارتی است تا با فوریت به وضعیت پتروشیمی مسجد سلیمان ورود کنند.در روزهای آینده باز هم از مسائل این شرکت مهم و در حال توسعه پتروشیمی ایران خواهیم نوشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی