شمانیوز
شما نیوز

منافع برخی سلبریتی‌ها در کشیده شدن اعتراض به اغتشاش است

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: حاکمیت نشان داده صدای مردم را در اعتراضات و مطالبات مدنی می‌شنود و بر رفع دغدغه‌ها اهتمام دارد، اما تحریک‌کنندگان سلبریتی و سیاسی، منافع خود را شنیده نشدن صدای مردم و انحراف اعتراض به اغتشاش یافته‌اند.

منافع برخی سلبریتی‌ها در کشیده شدن اعتراض به اغتشاش است

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس: مهدی عرب صادق معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری سیاسی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سلبریتی‌ها و جریان‌های سیاسی تحریک کننده اغتشاشات باید پاسخگوی آتش‌افروزی خود در خیابان و ناامن‌سازی جامعه باشند، گفت: سرمایه اجتماعی و شهرت رسانه‌ای سلبریتی‌هایی که بر پایه باور و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت شکل گرفته است و در بستر رسانه‌های فرهنگی و میادین ورزشی مطرح شده‌اند، متعلق به خودشان نیست و از آن ملت است.

وی افزود: بنا بوده که سلبریتی‌ها الگوی فرهنگ، هنر‌ و ورزش ملی و انقلاب اسلامی باشند، ولی در برخی موارد خاص شاهد نمادسازی بی‌فرهنگی و ناهنجاری این افراد در جامعه بوده‌ایم و بعضی از آن‌ها حق آحاد ملت را برای منافع خود، تضییع نموده‌اند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: متاسفیم که برخی رسانه‌ها، جریان‌های سیاسی و سلبریتی‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا بر موج‌های مردمی سوار شوند، از اعتراضات و مطالبات مردمی بهره سیاسی خود را ببرند، آن را برای خود مصادره به مطلوب کنند و برای طراحان خارج مرزها فاکتور کنند.

عرب صادق تصریح کرد: این افراد یا بهتر است بگوییم جریانات، با تهییج و تحریک افکار عمومی و با نفوذ به جریان‌های مطالبه‌گر مردمی ضمن منحرف کردن مطالبه اصلی مردم، با خشونت‌آفرینی و خسارت‌سازی به هزینه‌تراشی برای همان ملت می‌پردازند و در نقشه‌ راهشان از کشته‌سازی هم دریغ نمی‌کنند؛ همه ما ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ را به خاطر داریم، نتیجه اغتشاشات آن سال‌ها به‌جز تحریم و تهدید و آسیب به ملت چه بوده است؟ 

وی با تاکید بر اینکه جالب و دردناک است همان کسانی که این اغتشاشات و هزینه‌های در پی آن را آفریده‌اند به جای پاسخگویی، مدعی شده‌اند، گفت: حاکمیت نشان داده مطالبات و صدای مردم را در اعتراضات و مطالبات مدنی می‌شنود و بر رفع دغدغه ها اهتمام دارد، اما تحریک‌کنندگان سلبریتی و سیاسی، منافع خود را در شنیده نشدن صدای مردم و انحراف اعتراض به اغتشاش یافته‌اند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در چنین حادثه‌هایی که این افراد و جریانات، چهره‌های واقعی خود را برای ملت نشان می‌دهند، در همین لحظه دچار ورشکستگی اجتماعی شده‌اند و رسانه‌های معاند روی این‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، چون این‌ها از خود چیزی ندارند.

عرب صادق با بیان اینکه هنر هنرمندان برای خودشان نیست و از آن مردم است، اظهار کرد: اگر این افراد بخواهند راه خود را از مردم جدا کنند، دیگر اصلا موضوعیت ندارند و ورزشکاران هم برمبنای غیرت ملی مردم محبوبیت یافته‌اند و بی‌غیرتی ملی، آن‌ها را از چشم ملت می‌اندازد.

وی افزود: طبیعی است هنگام ایجاد یک باد، خاشاک و برگ‌های خشک و سبک روی این موج می‌روند، ولی درخت و نهال‌هایی که ریشه اصول و پایه محکمی دارند، اسیر بادهای گذرا نمی‌شوند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: منفعت‌طلبان و موج‌سواران بوی دود را به غلط، کباب تشخیص داده اند و ضرر کردند، بنابراین بهتر است زودتر برگردند. این‌ها در موج جایگاه خودشان را بالاتر می‌دانند، این ارزش واقعی این‌ها نیست بلکه این باد است آنها را می‌برد چون سبک هستند.

عرب صادق ادامه داد: ممکن است برخی از آن‌ها، متوجه اشتباهات خود بشوند و سرنوشت نمونه‌های قبلی را که در خارج مرزها سرگردانند ببینند و پشیمان شوند و بخواهند به راه ملت برگردند و البته که نباید در بدی‌های خود غوطه‌ور شوند، جامعه بپذیرد و این افراد هم به جبران اعمال خود در تقابل با منافع ملت بپردازند.

وی بیان کرد: به‌ هر حال ما حدود ۴۰ هموطن خود را در این حوادث از دست دادیم که جای تاسف دارد، از فوت خانم مهسا امینی هم متاسفیم و از شهادت حافظان امنیت هم در این حوادث ناراحت و متاسف هستیم.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: سلبریتی‌هایی که با همه این بحث‌ها انتخاب کرده‌اند در جهت منافع مردم و امنیت ملی نباشند، حداقل آن است که به قوانین احترام بگذارند و مرتکب جرم نشوند و اگر بر ارتکاب آن اصرار دارند، از نهادهای ذیربط برخورد قانونی و سریع با تحریک و تهییج‌کنندگان را خواستاریم.

عرب صادق ادامه داد: یک سوال نیز مطرح است که چه اتفاقی می‌افتد که ما گاهی توان مدیریت سرمایه‌های اجتماعی خود را نداریم و این افرادی که در بطن جامعه و با امکانات کشور رشد می‌کنند، در لحظاتی که می‌توانند سرمایه اجتماعی خود را در حمایت از کشور به کار گیرند به تقابل برمی‌خیزند؟

وی اظهار داشت: ضرورت آسیب‌شناسی این مسئله از سوی مدیران کشور جدی است که چطور می‌شود این قبیل مطالبات به اغتشاش سوق می‌یابد و نمی‌توانیم در نقاط عطف، افکار عمومی را اقناع کنیم و مدیریت فضای مجازی را به صورت کارآمد به عهده گیریم و از رسانه‌های شناسنامه دار و رسمی برای اقناع افکار عمومی استفاده کنیم مثل این اتفاقی که در برنامه شیوه شبکه ۴ رخ داد.

عرب صادق افزود: شاید بهتر بود این قبیل اتفاقات قبل از وقوع این اتفاقات شکل می‌گرفت تا رسانه‌های ملی مرجعیت و جامعیت یابند و فرصت بر رسانه‌های معاند مسدود گردد.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در‌پایان گفت: طبیعتاً هر چقدر جامعه مدنی ما به جامعه نخبگانی نزدیک‌تر شود، به‌جای اظهار نظر سلبریتی‌ها، نظرات کارشناسی و نخبگانی مرجعیت می‌یابد و از برخی از این مشکلات کاسته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی