شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

بهترین دستگاه فشار سنج خانگی کدام است؟

همه افرادی که دارای بیماری فشار خون هستند یا این که از بیماری های قلبی رنج می برند باید در خانه یا محل کار خود به یک سری تجهیزات پزشکی دسترسی داشته باشند که یکی از مهم ترین آن ها فشار سنج است...

بهترین دستگاه فشار سنج خانگی کدام است؟

همه افرادی که دارای بیماری فشار خون هستند یا این که از بیماری های قلبی رنج می برند باید در خانه یا محل کار خود به یک سری تجهیزات پزشکی دسترسی داشته باشند که یکی از مهم ترین آن ها فشار سنج است ولی در هنگام خرید دستگاه فشار سنج خانگی باید به برخی نکات مهم توجه کنیم تا بتوانیم یک دستگاه مناسب، با کیفیت و همین طور راحت برای استفاده تهیه کنیم ؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله علاوه بر نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید دستگاه فشار سنج باید به آن ها دقت شود، به معرفی بهترین دستگاه فشار سنج خانگی نیز بپردازیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین دستگاه فشار سنج خانگی

تا همین چند سال پیش هر شخصی که می خواست از وضعیت سلامت و فشار خون خود آگاه شود به ناچار باید به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کرد و امکان اطلاع از میزان فشار خون در منزل وجود نداشت؛ به همین دلیل شرکت هایی که در حوزه تولید لوازم و تجهیزات پزشکی مشغول به کار بودند، شروع به تولید انواع فشارسنج های خانگی کردند که استفاده از آن ها هم به مهارت خاصی نیاز ندارد و هر فردی می تواند به تنهایی از عهده آن بربیاید. با این حال ممکن است بسیاری از افراد نیازمند به انتخاب و خرید فشار سنج خون و یا حتی دیگر تجهیزات پزشکی خانگی مانند دستگاه اکسیژن ساز یا دستگاه تست اکسیژن خون، نیاز به کسب اطلاعات کافی برای تهیه بهترین ها داشته باشند بنابراین در ادامه به چند نکته که باید از قبل در نظر داشته باشید اشاره می کنیم:

    - کیفیت ساخت دستگاه فشارخون

    - میزان دقت دستگاه فشارسنج

    - ویژگی‌ های دستگاه مانند ضد حساسیت بودن آن

    - قیمت دستگاه فشار سنج

انواع دستگاه های فشارسنج

فشارسنج

دستگاه های فشارسنج جیوه ای

دستگاه های فشار سنج جیوه ای یکی از ساده ترین و ابتدایی ‌ترین ابزارهای اندازه گیری فشار خون است که غالباً به وسیله عموم پزشکان و متخصصین بهداشت مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام استفاده از این نوع دستگاه های فشارسنج تکنیک و دانش و مهارت تخصصی فرد اهمیت زیادی دارد. با این وجود، از آن جایی که جیوه یک ماده سمی است و به دلایل زیست محیطی، استفاده از این فشارسنج ها در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده است. هر چند که استفاده از فشارسنج های جیوه‌ای در محیط‌ های بالینی برای بیماران هیچ خطری نخواهد داشت.

دستگاه های فشارسنج عقربه ای

در دستگاه های فشارسنج عقربه ای از فلز متفاوتی استفاده می ‌شود و این دستگاه ها نیاز به کالیبراسیون منظمی دارند و در صورتی که کالیبراسیون آن ها به درستی و یا به موقع انجام نشود، امکان دارد اطلاعات حاصله از آن ها نادرست باشد. این نوع دستگاه های فشارسنج‌ از فشارسنج جیوه‌ ای ارزان ‌تر هستند و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد.

دستگاه های فشارسنج دیجیتالی

دستگاه های فشار سنج دیجیتالی در دو مدل در بازار موجود هستند که عبارتند از  دستگاه های فشارسنج مچی و دستگاه های فشارسنج بازویی. این دستگاه ها کاملاً کاربرپسند هستند و استفاده از آن ها نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد. هم چنین دستگاه های فشار سنج مدل بازویی نسبت به مدل مچی از دقت بیشتری برخوردار هستند. به گونه ای که برخی از این دستگاه‌ ها علاوه بر فشار خون، می توانند میزان ضربان قلب را نیز نشان دهند و با برخورداری از حافظه‌ داخلی نتایج اندازه‌گیری شده را ذخیره می‌ کنند. برای بیمارانی که به نوسان فشارخون یا آریتمی قلبی مبتلا هستند این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

حال که با انواع دستگاه های فشارسنج و کاربرد آن ها آشنا شدید، موضوع دیگری که با آن مواجه هستیم؛ انتخاب و تهیه بهترین و دقیق ترین فشارسنج خانگی دیجیتال متناسب با نیاز ماست.

همان طور که می دانید برند دستگاه فشارسنج تأثیر زیادی بر کیفیت آن دارد زیرا در دراز مدت برندهای شناخته شده توانسته اند اعتماد مردم را به دست بیاورند و از درجه اطمینان بالایی برخوردار هستند؛ هم چنین شا می توانید با استفاده از سایت بیوتی سنتر با انواع این برندها آشنا شوید و با توجه به نیاز خود آن ها را خریداری کنید. در ادامه این مقاله به بهترین دستگاه فشار سنج خانگی اشاره خواهیم کرد:

دستگاه فشارسنج بیورر مدل Beurer BM47

فشار سنج بیورر یکی از دقیق ترین و بهترین دستگاه های فشار خون شرکت آلمانی بیورر است که در سال 1919 میلادی تأسیس شده و امروزه هم به عنوان یکی از پیشگامان صنعت سلامتی و بهداشت، در تمام جهان فعالیت می ‌کند.

دستگاه فشارسنج دیجیتالی بیورر مدل BM47 یک صفحه نمایش بزرگ دارد که با داشتن 120 حافظه داخلی برای استفاده 4 کاربر مناسب است. هم چنین این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از چهار باتری قلمی تأمین می‌کند و کاف این دستگاه برای بازوهایی که اندازه آن ها 22 تا 32 سانتی‌ متر است هم مناسب است.

از دیگر ویژگی ‌های مهم این دستگاه می ‌توان به قابلیت تشخیص آریتمی، اندازه ‌گیری ضربان قلب، خاموش شدن خودکار و هشدار خطای محاسباتی اشاره کرد.

دستگاه فشارسنج امرن مدل  Omron M2

اگر به دنبال بهترین دستگاه فشار سنج خانگی هستید، به جرأت می ‌توان برند امرن را به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین شرکت ‌هایی که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و سلامت فعالیت دارد، معرفی کرد. دستگاه های فشارسنج‌ دیجیتال برند امرن (Omron) یکی از بهترین و دقیق ترین فشارسنج های دیجیتالی موجود در بازار هستند و مورد تأیید بسیاری از پزشکان و داروسازان هم قرار گرفته اند.

در دستگاه فشارسنج بازویی امرن مدل M2 ، یک کاف 22 تا 32 سانتی‌ متری با قابلیت ذخیره ‌سازی نتایج اندازه‌گیری تعبیه شده است. این دستگاه مجهز به سیستم Intellisense است و با استفاده از این تکنولوژی، با توجه به فشارخون فرد، فشار باد تا قسمتی که لازم باشد افزایش می یابد. این فشارسنج دارای دقت بالایی است و کار کردن با آن به تخصص و مهارت خاصی نیاز ندارد. علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری (شمارش) ضربان قلب را هم دارد و  با چهار باتری قلمی تغذیه می‌ شود.

قابلیت تشخیص آریتمی نشانگر صحیح بستن کاف و 30 حافظه ذخیره‌سازی از دیگر ویژگی ‌های دستگاه فشارسنج امرن مدل M2  به شمار می رود.

دستگاه فشارسنج گلامور مدل  Glamor TMB-1112

در ادامه معرفی بهترین دستگاه فشار سنج خانگی باید به فشار سنج گلامور هم اشاره کنیم. در واقع یکی از سه برند مطرح و پرآوازه تولیدکننده دستگاه فشار خون موجود در بازار برند گلامور (GLAMOR) است که شرکت تولید کننده آن در سال 2003 در آلمان تأسیس شده است. این شرکت محصولاتی نظیر ترازو و تب ‌سنج دارد.

دستگاه فشارسنج گلامور مدل TMB-1112 با توجه به قیمت و کارایی مناسب یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است و می ‌تواند عنوان بهترین فشارسنج‌ دیجیتالی بازویی را به خود اختصاص دهد. این دستگاه فشار سنج می تواند میزان نبض را از 40 ضربه تا 199 ضربه در دقیقه و هم چنین میزان فشار خون را از 30 تا 250 میلی‌ متر جیوه نشان ‌دهد. این دستگاه قابلیت اندازه گیری دقیق فشار خون، شمارش ضربان قلب و ذخیره ‌سازی آن ها را دارد و می تواند به طور خودکار خاموش شود و علاوه بر آن، دارای نشانگر میزان مصرف باتری است.

دستگاه فشارسنج فرش لایف مدل Fresh Life T4

در صورتی که می خواهید یک دستگاه فشار خون مچی دقیق و با کیفیت و از همه مهم تر با قیمت مناسب انتخاب کنید و بخرید که قابلیت‌ های بالایی هم داشته باشد، فشارسنج مچی فرش لایف مدل T4 یکی از بهترین انتخاب‌ های موجود در بازار است.

این دستگاه نه تنها دارای وزنی سبک است و قابلیت حمل و نقل آسانی دارد، هم چنین برای افراد سالخورده انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسد.

از دیگر ویژگی ‌های دارای اهمیت این دستگاه فشارسنج می ‌توان به قابلیت حافظه داخلی و خاموشی خودکار آن اشاره کرد که باعث صرفه‌ جویی در میزان مصرف باتری می ‌شود.

 دستگاه فشارسنج بیورر مدل  Beurer BC08

یکی دیگر از بهترین فشارسنج‌ های خانگی موجود در بازار، فشارسنج بیورر مدل  Beurer BC08است؛ این دستگاه به دلیل جا به جایی راحت و استفاده آسان از آن (یعنی تنها با فشردن یک دکمه) در مقایسه با مدل‌ های بازویی و کاف‌دار از محبوبیت زیادی برخوردار است.

به منظور استفاده از فشارسنج دیجیتالی بیورر مدل BC08 فقط باید آن را روی مچ دست خود ببندید و مقادیر اندازه‌ گیری شده  همچون ضربان قلب، فشار خون، ساعت و تاریخ را روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

منبع تغذیه این دستگاه فشار سنج عبارت است از دو عدد باتری قلمی و 50 ظرفیت ذخیره ‌سازی اطلاعات که برای 2 کاربر مناسب است.

کلام پایانی

امروزه تقریباً همه افراد میانسال و همین طور بیماران مبتلا به برخی بیماری ها از جمله فشار خون، به دستگاه فشار سنج نیاز دارند. بهترین دستگاه فشار سنج خانگی در حقیقت دستگاهی است که از کیفیت بالایی برخوردار باشد؛ استفاده از آن راحت و بی دردسر باشد، قیمت مناسبی داشته باشد و مهم تر از همه این که با نیازهای فرد متناسب باشد.

 * مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی