شمانیوز
شما نیوز

خادمی:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی منجر به کاهش تولیدات صنعت فولاد می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: اگر حامل‌های انرژی افزایش قیمت داشته باشند، صنعت فولاد هم مجبور به افزایش قیمت است و افزایش قیمت یعنی کاهش قدرت خرید و به صرفه نبودن صادرات.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی منجر به کاهش تولیدات صنعت فولاد می‌شود

علی لاریجانی-خبرنگار شمانیوز-هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم در گفتگو با شمانیوز، درباره تأثیر افزایش قیمت حامل‌هایی انرژی برروی صنعت فولاد و ذوب‌آهن گفت: وقتی صحبت از افزایش حامل‌های انرژی می‌شود باید دقت کرد که هرگونه افزایش قیمت به معنای تشدید تورم و گرانی محصولات بخش فولاد و ذوب‌آهن خواهد شد.

وی افزود: وقتی حامل‌های انرژی با افزایش قیمت روبه‌رو شوند قطعاً تأثیرش را بر ده‌ها فرآورده فولادی خواهد گذاشت و حتی امکان دارد برخی از صنایع را از کار بیندازد.

مدیر عامل سابق شرکت حفاری شمال اظهار کرد: خواسته یا ناخواسته افزایش حامل‌های انرژی منجر به تشدید تورم می‌شود و شرایط صنعت فولاد کشور را دگرگون خواهد کرد. به هر حال صنعت فولاد و ذوب‌آهن بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی و داخلی کشور را تأمین می‌کنند که اگر حامل‌های انرژی افزایش یابد، هم درآمدهای ارزی و هم نیازهای داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خادمی ادامه داد: با توجه به وضعیت کارخانه‌ها و با توجه به فناوری قدیمی و با توجه به همه این موضوعات، نباید افزایش حامل‌های انرژی اتفاق بیفتد حداقل تا زمانی که فناوری‌های به کار گرفته در بخش فولاد و ذوب‌آهن کاملاً مدرن شوند و وابستگی‌شان را به مصرف بالای انرژی کم کنند و یا حتی بتوانند از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره ببرند.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد یکی از صنایع اصلی و سودساز کشور محسوب می‌شوند و در این حوزه در منطقه و جهان حرفی برای گفتن داریم، گفت: این جایگاه و این مهم به راحتی به دست نیامده و باید قدر آن را دانست و ضرورت دارد برای حفظ جایگاه هزینه داد و نباید با تصممیات اشتباه آن را از دست بدهیم. به هر حال میان قیمت حامل‌های انرژی و تولیدات صنعت فولاد ارتباط وجود دارد که اگر حامل‌ها افزایش قیمت داشته باشند، صنعت فولاد هم مجبور به افزایش قیمت است و افزایش قیمت یعنی کاهش قدرت خرید و به صرفه نبودن صادرات.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی