شمانیوز
شما نیوز

جنگنده مقتدر آلمانی با دو مسلسل ویژه که برای مقابله با آمریکا ساخته شد+ فیلم و تصاویر

بسیاری از پیشرفت های امروز صنایع نظامی جهان، مدیون علم و فناوری شگرف آلمان است.

جنگنده مقتدر آلمانی با دو مسلسل ویژه که برای مقابله با آمریکا ساخته شد+ فیلم و تصاویر

به گزارش پارسینه، هواپیمای هورتون هو ۲۲۹ در زمان هیتلر ساخته شد. طراحی اولیه جنگنده مقتدر آلمانی در اوایل دهه ۱۹۳۰ انجام شده بود. این هواپیما ویژگی های عجیبی داشت: رادارگریز بود چرا که بدنه جنگنده از ترکیب خاصی برای جذب امواج رادار استفاده کرده بود که شامل کربن، خاک اره و چسب چوب بود. ( تا آن زمان هواپیمای رادارگریزی وجود نداشت)، سریع ترین هواپیمای دوران خود بود، طراحی خاص سبب صرفه جویی در سوخت هواپیما شده بود.

هدف اصلی نازی ها از ساخت چنین هواپیمایی تنها مقابله با نیروهای متفقین و به ویژه امریکا بود. در واقع هیتلر به دنبال وسیله ای بود تا بتواند آمریکا را فلج کند.

ساخت جنگنده مقتدر المانی توسط برادران هورتن

در صنایع هوایی آلمان، برادران هورتون توانستند طرح اولیه جنگنده را با محاسبات ترسیم کنند.

برادران هورتن چندین بار طرح خود را تغییر دادند و نحوه ساخت بال های این هواپیما در طرح نهایی باعث صرفه جویی ۳۰ درصدی در سوخت شد.

سرعت این هواپیما ۷۵۰ کیلومتر بر ساعت بود اما می توانست تا ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد که در دوران خود شاهکار بود.

۲ مسلسل روی این جنگنده مقتدر آلمانی نصب شده بود که هم از عقب و هم از جلو تیراندازی می کرد که این امر یک مزیت عمده داشت ؛ اگر هواپیمایی به تعقیب هورتن می پرداخت، راحت از طریق مسلسل عقب نابود می شد.

در فوریه ۱۹۴۵ این هواپیما تکمیل شد و برادران هورتون، تعداد موتورها را از ۶ تا به ۴ عدد تغییر دادند تا هواپیما سبک تر شود اما دیگر دیر شده بود چرا که متفقین پشت دروازه های برلین بودند. گفته می شود نیروهای آلمان به ناچار هواپیما را معدوم کرده اند تا به دست نیروهای متفقین نیفتد.

جالب این که عکس در حال پرواز این جنگنده مقتدر آلمانی وجود دارد اما خود هواپیما هیچگاه پیدا نشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی